Saakohan uudessa työpaikassani ilmaista kahvia? Onko olemassa työpaikkoja joissa ei saa?
Eli siis että olisi jokun kahvikone josta saa ottaa ilmaiseksi / tehdään kahvinkeittimellä kahvia josta saa ottaa vapaasti. Menen töihin valtavaan, erittäin tunnettuun maineikkaaseen yritykseen. Mitä veikkaatte? Olen tällä hetkellä töissä pienemmässä yrityksessä ja siellä on kahvikone josta saa ottaa kahvia ja kaakaota ja teetä ja cappuccinoa yms mielinmäärin ilmaiseksi :)
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Joissain firmoissa on kolikolla toimiva kahvikone.
Ei helvetti en ala jos siellä ei saa ilmaista kahvia! Luulisi nyt että valtavalla firmalla olisi varaa tarjota ilmaiset kahvit?
Enpä ole ikinä ollut työpaikassa missä olisi ollut ilmaista kahvia! Yleensä se on hoidettu niin että on lista kahvinjuojista ja jokainen tuo 1kahvipaketti/kk ja niistä sitten keitellään. Itse en juo kahvia joten sinänsä ihan sama, mutta ilmaista kahvia en ole kyllä missään nähnyt. :D
sairaaloissa on hoitajilla kahvikassa johon hoitajat tuovat rahaa ja sitten niillä rahoilla ostetaan kahvi.... Sitten lääkärit ryöstävät sitä hoitajien kahvia.
Työskentelen valtiolla, noin 10 vuotta on ollut nyt talon tarjoamat kahvit, sitä ennen pidimme omaa kahvikerhoa. Nyt talo tarjoaa kahvin, teen, kaakaon, sokerin, suodatinpaperit ja maidon. Se on kiva. kahviautomaattia olemme toivoneet, kun välillä kahvinkeittoon ei ole aikaa, mutta ei kuulema kuraportaalle kuulu. :D Ei sitä noin rumasti sanottu, mutta ymmärsimme kyllä. Pääkonttorilla on hienoja automaatteja, muttei kukaan koskaan näytä niitä käyttävän.
En ole ikinä ollut työpaikassa jossa ei olisi ollut ilmaista kahvia.
Ehkä liittyy siihen, käykö firmassa asiakkaita? Kaikissa työpaikoissa joissa olen ollut, on ollut useita asiakaspalavereja päivässä ja niihin keitellään kahvia ja yleensä on ollut myös tarjolla jotain keksejä, joskus ihan pullaa, voileipää haettuna/tilattuna lounasravintolasta tms. riippuen ajankohdasta. Yhdessä paikassa tuli kerran viikossa hedelmälaatikko, josta henkilökunta sai syödä ja tarjottiin myös palavereissa. Hankala olisi miettiä keitelläänkö tässä nyt asiakkaille vai omalle porukalle kahvia ja kenen puruista.
Erikokoisia työpaikkoja, osassa oli määritelty ns. kahvitauko ja kiertävä keittiövuoro. Osassa kahvia keitti se, joka sitä halusi tai palaveriin tarvitsi ja kysäisi muilta ottaako joku muu.
Aina löytyy niitä, jotka eivät maksa kahvirahastoihin, että sinne vaan siivelle elämään. Voit myös ostaa mini pressin. Vedenkeitin yleensä löytyy työpaikoilta. Automaattien kahvit on yleensä melko huonoja.
Meillä saa 2 kuppia ilmaiseksi. Ne pitää avainlätkällä kuitata.
Me ainakin tuomme jokainen itse ne kahvipaketit työpaikan kahveihin.
T. Yksi ope
Meillä tuo jokainen paketin per kuukausi töihin. Siis kahvinjuojat.
Olen kyllä ollut kesätöissä paikassa jossa oli iso masiina josta sai montaa eri lajiketta märältä villasukalta maistuvaa kuumaa juomaa, ja se oli ilmainen. Siis näitä normaalisti kolikolla toimivia parimetrisiä kaappeja. Jos ymmärrätte.
Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.
Olen valtiolla ja ei ole ilmaisia kahveja. Jokainen kahvia juova tuo kahvipaketin kerran kuussa. Ja pitää olla Juhlamokkaa tai työkaverit katsoo kieroon. Kahvinkeitin on työnantajan ostama.
Kaverin työpaikalla saa jopa olutta, siideriä yms. ilmaiseksi. Tosin sitä on tarkoitus juoda lähinnä perjantaina työajan jälkeen, ja harvoin kuulemma porukka innostuu jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä ollut työpaikassa missä olisi ollut ilmaista kahvia! Yleensä se on hoidettu niin että on lista kahvinjuojista ja jokainen tuo 1kahvipaketti/kk ja niistä sitten keitellään. Itse en juo kahvia joten sinänsä ihan sama, mutta ilmaista kahvia en ole kyllä missään nähnyt. :D
Minä en muunlaisissa olekaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti en ala jos siellä ei saa ilmaista kahvia! Luulisi nyt että valtavalla firmalla olisi varaa tarjota ilmaiset kahvit?
Valtavissa firmoissa voi olla kovat säästöpaineet. Tuttuni on sellaisessa töissä ja päällepäin työ vaikuttaa glamoröösiltä, on reissuja ulkomaille ja asiakastapaamisia mutta sitten kahveissa ja hygieniatarvikkeissa pihistellään, henkilökunta ei saisi vessassa edes käydä kun kuluu wc-paperia liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla ja ei ole ilmaisia kahveja. Jokainen kahvia juova tuo kahvipaketin kerran kuussa. Ja pitää olla Juhlamokkaa tai työkaverit katsoo kieroon. Kahvinkeitin on työnantajan ostama.
Hyvä että on edes kahvinkeitin kun onhan se yksi kahvipaketti kuukaudessa lähes ilmainen ainakin näin opiskelijan näkökannalta katsottuna kun menee useampi euro päivässä kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan ensimmäisen maailman ongelma.
Ihan valtavan ihanaa jos voit juoda valtavia määriä valtavan ihania kahveja valtavassa firmassa! Posti on valtava firma, niitten sumpeissa voi olla jotain valtavan outoa valtavia määriä!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.
Enpä sanois. Tuo mainitsemani ilmainen juoma-automaatti entisestä kesätyöpaikastani, niin ei se mikään miljoonatehdas ole. Siis että ei siellä rikastumaan kyllä pääse. Eiköhän se ole ihan työnantajasta kiinni, kustantamo alaisilleen kahvit vai ei.
Omat kahvit ja maidot.
T. Alakoulun ope