Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oli tullut uskoon rippileirillä

Vierailija
25.07.2016 |

Olemme mieheni kanssa aika maallistuneita. Uskon omalla tavallani Jeesukseen, mutten käy juurikaan kirkossa tms. Lapsemme kävi kesän alussa rippileirin ja kertoi tulleensa siellä uskoon. Lapsi on ollut koulukiusattu eikä hänellä ole ollut paljon kavereita ennen tätä. Nyt hän käy nuortenilloissa ja muutenkin "hengailee" ripariporukan (lähinnä isosten) kanssa. Syksyllä alkaa isoskoulutus. Tietenkin olen iloinen lapseni puolesta, mutta pelkään, että tämä ystävyys perustuu vain uskontoon. Mitä sitten jos alkuinnostus menee ohi ja ystävät hylkäävät? Onko kestävä pohja?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesti uskonluopiot menettää luopumisprosessin aikana suurimman osan uskovaisista kavereistaan. Ei sen takia että luopiolle haluttaisiin "kostaa" tai että ystävyys perustuisi vain uskontoon vaan ihan siksi koska uskovaiset nyt vaan tykkää hengata omissa porukoissaan. Ootko muuten ap ottanut huomioon sen mahdollisuuden että lapsesi kavereista osa saattaa luopua uskostaan ja välit menevät poikki sitä kautta? Sellaisessa tapauksessa kannattaa etsiä niitä uskovaisia kavereita vaikka jostain toisesta seurakunnasta sitten.

Sanon vielä että oon itse ns. fundamentalistikristitty ja vaikka mulla on myös ei-kristittyjä kavereita niin en tiedä miten suhtautuisin luopioihin. Tuskin olisin sellaisen läheinen ystävä mutta voisin viettää aikaa isommassa porukassa kuitenkin.

Näin ei-kristittynä minua kiinnostaisi tietää, että mitä eroa on ei-kristityillä ja "luopioilla"? Jos pystyt ystävystymään ei-kristityn kanssa, niin oletettavasti sinulla ei ole ongelmia hyväksyä omastasi poikkeavia uskonnollisia näkemyksiä. Kuitenkin puhut luopioista, joka on jo sanana hyvin halveksiva ja kerrot myös ettet halua olla ystävä näiden luopioiden kanssa. Miksi et? Kyse ei siis ole siitä, että heillä on sinun näkemyksistäsi poikkeavia uskonnollisia näkemyksiä, joten mistä on kyse? Mikä on se asia, jota et heissä siedä?

En todellakaan ole se alkuperäinen kommentoija, mutta näin luulen hänen ajattelevan: luopiot ovat pahempia kuin ne, jotka eivät ole uskossa olleetkaan, koska he ovat löytäneet Jeesuksen ja HYLÄNNEET hänet.

Vierailija
82/82 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen noiden hihhuleiden  kanssa. Räjäyttelevät kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi