Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaa että juntti av-mammat käyvät vain huoltoasemilla tms kahvilla

Vierailija
25.07.2016 |

Huoltoasemilla cappuccino, kaakao ym normi suodatin kahvista poikkeava valutetaan itse linjastossajostain paska koneesta mukiin. Jos käytte paremmissa kahviloissa niin SITÄ ERIKOSKAHVIKUPPIA ei tarvitse itse ottaa vaan me sitten annamme teille kahvinne valmiina omassa kupissaan!!! Ai luoja miten juntteja ootte!!!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jo jos joku mamma tulee tilaamaan cappuciinoonsa kupin kanssa, niin etkö voi hyvänä aspana sitten sanoa, että saat täältä sille ko kahville tarkoitetun kupin?

Kyllähän sen näkee, että ne linjasto kupit on normi kahville ja teelle, mutta ei kaikki sitä tajua.

Vierailija
22/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Ja minusta on ihan mukava olla juntti ja mulle on se ihan sama, mitä muut ajattelevat, sillä minulle on annettu ihan oma elämä ja iloitsen ja nautin siitä, toisin kuin baaritytöllä, joka kuvittelee olevansa uransa huipulla kun on päässyt kahvioon minimipalkalla, joka tuskin riittäisi edes huoltoaseman kahvikuppiin, puhumattakaan, että hän tankkaisi oman autonsa, kun siihen ei kuitenkaan ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet töissä kahvilassa.

Deal with it.

Vielä pari viikkoa ja sitten back to school.

Okey, nuori ikä selittää paljon.

Vierailija
24/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä, missä olet töissä, niin osaan välttää. Veikkaan Cafe Espaa, koska siellä on uskomattoman huono asiakaspalvelu.

Olen kerran valittanutkin siitä omistajalle, joka selitti, että palveluhenkilökunta ei aina oikein osaa tajuta, että asiakkaat maksavat ne niiden palkat joten kannattaisi käyttäytyä sen mukaan.

Heh, miks mulle tuli just sama kahvila mieleen?! :D Vielä tarkennuksena, että mä puhun siitä kahvilasta, joka on Espalla ja toinen Korkeavuorenkadulla ja jossa saa niitä hervottoman kokoisia korvapuusteja?

No, mä voisin tehdä just tuollaisen kuppimokan ja asun Kehä III:n ulkopuolella. Ei se varmaan auta yhtään, että olen syntynyt Helsingissä ja asuin siellä elämäni ekat 38 vuotta? Kahviakin aloin juomaan 35-vuotiaana ja alkuun join (siis Helsingissä asuessani) peruskahvia. Että anteeksi, kun en tosiaan osaa teidän koreografioitanne kahvinmyyjinä. Anteeksi.

Joo, just tuo. Sehän on myös yksi niitä harvoja, joissa on mitään linjaodotusjärjestelmiä niin että kukaan tuollaista "mokaa" edes voisi tehdä.

Esimerkiksi Ekbergillä ja Strindbergillä on pöytiintarjoilu.

Pitäisiköhän flagata ketju Cafe Espan omistajille?

Vierailija
25/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon pitänyt itseäni aina perus maalaisjärjellä varustettuna ihmisenä, mutta eipä ole tuollainen tullut mieleenkään :D Miksi sitten linjastossa on esillä tyhjiä kuppeja jos kerran annatte ne itse? Onneksi ei tälläistä ongelmaa ole kun ei kiinnosta maksaa ylihintaisesta kahvista :)

Tavallinen kahvi joka tulee tavallisesta pannusta kaadetaan tavalliseen yhden koon kuppiin. Mutta esim. espressolle ja jäälatelle tulee omat kuppinsa koska onhan ne nyt perkele ihan eri kokoisiakin!!

Ylihintainen kahvi :'D Ja oluena maistuu koffin tölkit ja kuohuviininä joku Alkon halvin?

Oikeastiko? Miksi sitten tavallistakin kahvia saa 3 eri kokoa, kaadetaanko ne kaikki samaan kuppiin eli pienin on puolikas kuppi, seuraava kuppi täyteen ja iso kahvi on sama kuppi piripintaan?

No jos joku haluaa juoda vaan pikku riikkisen kahvia, toine taas halua juoda ison kupillisen niin onhan se nyt kohtuullista että he myös maksavat siitä eri summan.

Myydäänhän koti käyttöönkin espresso kuppeja, cappuccino kuppeja..

Tehdäänpä juntti-testi teille mammoille:

Ajattele näitä kahveja kuppeineen: espresso, jäälatte ja cappuccino.

Jos näet jokaisen samassa mukissa, OLET JUNTTI. Jos taas näet jokaisen eri kokoisessa ja eritavalla muotoillussa kupissa, ET ole juntti!

Saakelin kehä 3:sen ulkopuolilaiset..

Vierailija
26/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä se erikoiskahvi perseeseesi.

Keitänpä kupin pannukahvia itselleni.

Et ole tainnut koskaan poistua Suomea pidemmälle? Suomi on suodatinkahvin luvattu maa! Esim. Italiassa ei muuta juodakkaan kuin erikoiskahveja.

Eihän se ole "erikoiskahvia" jota kaikki juo. Italiassa suodatinkahvi kahvilasta olisi "erikoiskahvi".

Vierailija
27/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon pitänyt itseäni aina perus maalaisjärjellä varustettuna ihmisenä, mutta eipä ole tuollainen tullut mieleenkään :D Miksi sitten linjastossa on esillä tyhjiä kuppeja jos kerran annatte ne itse? Onneksi ei tälläistä ongelmaa ole kun ei kiinnosta maksaa ylihintaisesta kahvista :)

Tavallinen kahvi joka tulee tavallisesta pannusta kaadetaan tavalliseen yhden koon kuppiin. Mutta esim. espressolle ja jäälatelle tulee omat kuppinsa koska onhan ne nyt perkele ihan eri kokoisiakin!!

Ylihintainen kahvi :'D Ja oluena maistuu koffin tölkit ja kuohuviininä joku Alkon halvin?

Oikeastiko? Miksi sitten tavallistakin kahvia saa 3 eri kokoa, kaadetaanko ne kaikki samaan kuppiin eli pienin on puolikas kuppi, seuraava kuppi täyteen ja iso kahvi on sama kuppi piripintaan?

No jos joku haluaa juoda vaan pikku riikkisen kahvia, toine taas halua juoda ison kupillisen niin onhan se nyt kohtuullista että he myös maksavat siitä eri summan.

Jos näet jokaisen samassa mukissa, OLET JUNTTI. Jos taas näet jokaisen eri kokoisessa ja eritavalla muotoillussa kupissa, ET ole juntti!

Työnnä ne kaikki kupit perseeseesi. Poikittain.

Vierailija
28/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhiaa,  en uskalla enää ostaa mistään kahvia. Täytyy hörpätä kotona.

Vierailija
29/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku voisi haluta jäälattea vain espressokupillisen? Ja aloitusta mukaillakseni: sen peruskahvikupin verran? Tai espressoa sen verran? Nih?

Vierailija
30/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat onneksi ilmaista asian äärettömän hienostuneesti.

Vierailija
31/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku voisi haluta jäälattea vain espressokupillisen? Ja aloitusta mukaillakseni: sen peruskahvikupin verran? Tai espressoa sen verran? Nih?

Mitä oikeen selität? Taidat itse olla aika v..: idiootti

Vierailija
32/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien asiakkaiden raha-, koulutus-, työ- yms. asiat ovat paremmin kuin ap:lla niin ymmärtäähän sen että vituttaa ja pitää keksiä jotain millä päteä. :D

Vierailija
33/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä "paremmassa" kahvilassa on mikään linjaodotusjärjestelmä? Niissä aidosti paremmissa kahviloissa on kyllä ihan pöytiintarjoilu.

Missä ihmeessä olet töissä ja miten voit olla noin surkea työssäsi?

Kyllä nyt kuule ihan peruskahviloissa on jono. Niin moni ottaa mukaan! Ja parempi kahvila on tässä vaikka se Espa tai Espresso House, joista saa erikoiskahveja muualta kun koneesta ja muutakin kuin Juhla Mokkaa.

Vierailija
34/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyökkäätte ap:ta vastaan? Tai vikisette.

Eikö nyt ole itsestään selvää, että tuo on rasittavaa? Toki sävy oli tuomitseva, siitäkö tää johtuu?

Kyllä muakin ottaa päähän kun kaupassa japskit laittaa sen korin siihen hihnalle, eikö siitä saa olla ärsyyntynyt?

Vierailija
35/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Suomessa laadun mitta kahviloissa on siis se, että tarjoilija valuttaa erikoiskahvin kuppiin ja antaa sen tiskillä jonottaville asiakkaalle mukaan kannettavaksi pöytään. Omassa asuinmaassani tarjoilija tulee ottamaan tilauksen pöydästä ja tuo kahvin pöytään. Samoin kahvi maksetaan vasta kun se on tuotu/juotu/halutaan poistua.

Kieltämättä huvittaa Suomessa lomilla katsella ylihinnoiteltuja kahveja tms. jonottavia ihmisiä tarjottimineen.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
36/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Suomessa laadun mitta kahviloissa on siis se, että tarjoilija valuttaa erikoiskahvin kuppiin ja antaa sen tiskillä jonottaville asiakkaalle mukaan kannettavaksi pöytään. Omassa asuinmaassani tarjoilija tulee ottamaan tilauksen pöydästä ja tuo kahvin pöytään. Samoin kahvi maksetaan vasta kun se on tuotu/juotu/halutaan poistua.

Kieltämättä huvittaa Suomessa lomilla katsella ylihinnoiteltuja kahveja tms. jonottavia ihmisiä tarjottimineen.

t. ulkosuomalainen

Sä asut varmaan jossain Kreikassa, Italiassa tms jossa työntekijät ovat pimeesti töissä kehnoissa työoloissa niin on varaa pitää kerralla monta camareroa kuskaamassa kahveja pyötään. Suomessa tuommoisesta pitää tinkiä koska kahvin myymisellä ei hirveesti tuoteta!

Vierailija
37/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä "paremmassa" kahvilassa on mikään linjaodotusjärjestelmä? Niissä aidosti paremmissa kahviloissa on kyllä ihan pöytiintarjoilu.

Missä ihmeessä olet töissä ja miten voit olla noin surkea työssäsi?

Kyllä nyt kuule ihan peruskahviloissa on jono. Niin moni ottaa mukaan! Ja parempi kahvila on tässä vaikka se Espa tai Espresso House, joista saa erikoiskahveja muualta kun koneesta ja muutakin kuin Juhla Mokkaa.

No ei ole korkeat vaatimukset "paremmalle" kahvilalle. Itse en koskaan kävisi niin junttipaikassa kuin joku Espresso House.

Vierailija
38/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaupassa se, että kassa ajaa tyhjää hihnaa ostosteni perään niin monta kertaa, että varmasti jokainen maksamani rasia on murskana.

Ja että siellä kahvilassa on pöytä pyyhkimättä. Tai ei pöytää ollenkaan. Huoltsikalla yleensä pöytiä riittää tai voit ottaa kahvin mukaan autoon ja jatkaa matkaa.

Vierailija
39/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheesti oo noita Parentin tasoisia paikkoja tän juntin eteen tullut, mutta kohteliaampaa aspaa siellä oli. Suomalaiset ylenkatsoo, jos et tiedä mitä on mikäkin....

Vierailija
40/76 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hymyilyttää ajatellessani ap:ta, jonka itsetunto näyttää pönkittyvän tuosta kahvilan baristan asemasta. Noita pimuja on nähty, jotka kuvittelevat helsinkiläiskahvilan baristan olevan hienompi ammatti ja ylemmässä yhteiskunnallisessa asemassa kuin joku Forssan ABC:n myyjä. Vaikka aivan yhtä vaativaa ja glamouria työtä se on.

Tulee mieleen ne Subwayn pissikset, jotka keulivat Sandwich Artistin tittelillään ja kuvittelevat eroavansa jotenkin Mäkkäreissä raatavista virkaveljistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi