Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte pankkitunnuksia?

Vierailija
25.07.2016 |

Sain juuri pankkitunnukset ja kun nehän pitää säilyttää erillään kortista ja vielä mielellään käyttäjätunnus ja salasanakin erillään niin minne alan talossa näitä nyt piilottelemaan 3 eri paikassa? Kun on vielä se lappunen missä on numeroita ja aina vastaava koodi. Pankkikortti säilyy lompakossa missä muut?
Ei ole pakko vastata jos ei halua :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilläänn mistä kortista? Lompakossa mulla on tunnukset mukana, siinä kortissahan ne lukee. Salasana on vain päässäni.

Vierailija
22/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päässäni. Olen siis opetellut käyttöjätunnuksen ja salasanan ulkoa. Ei ole mahdotonta eikä edes vaikeaa, eihän se ole kuin8+4 numeroa. Ennen vanhaan muistettiin iso määrä tun mittaisia puhelinnumeroita ulkoa.

Avainlukulappua ei tietenkään voi opetella, se on sitten tallessa - yksinänhän sillä ei ole väliä.

Savantille avainlukulappu on lasten leikiä ;-)

Haha, en ole savantti, mutta nuorempana opettelin aina seuraavat kymmenen lukua ulkoa. Huvikseni. Kaverit luulivat, että osaan koko taulukon 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainlukulistat lompakossa, käyttäjätunnukset päässäni.

Vierailija
24/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan enää käytä mitään avainlukulistaa huh. Vedellä sieltä yli lukuja ja tihrustaa silmät ristissä että miltä riviltä nämä tulee?? Mobiili tunnusluvut on helppo, aina mukana ja turvallinen. Siihen liittyvät kaksi lukua olen opetellut ulkoa. Toisen saa vielä itse päättää niin mulla se on sama kuin pankkikortin pin. Eikä kukaan muu kuin minä tiedä näitä. 

Jos täytyy maksaa koneelta tai automaatilta laskuja? Kännykkä voi hukkua, hajota, jäädä kotiin... Sen takia on hyvä, että tunnuslukutaulukko on tallessa.

Sovellusta voi käyttää, vaikka nettipankin avaisi pöytäkoneella/läppärillä. Mutta ei kai kukaan millään automaatilla oikeesti maksa laskuja? Viimeksi muistaakseni vuonna 2001 ollut tarpeen.

Se on totta, että puhelimen katoamisen takia kannattaa säilyttää myös taulukko.

Vierailija
25/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusluku ja salasana päässä (ja läppärin salasanasovelluksessa unohtamisen varalta). Avainlukulista kotona hyllyssä. En käytä pankkia mobiililaitteilla. Ainakaan vielä.

Vierailija
26/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asekaapissa.

Vierailija
27/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjätunnuksen muistan ulkoa, mutta se on kyllä paperillakin jossain alakerran kansiossa. Tunnuslukukortti on keittiön "roinalaatikossa".

Vierailija
28/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunnuslukusovellus Nordealla on oikeasti kätevä, jos vaan on älypuhelin. Sillä voi hoitaa myös tunnistautumiset ja muut. En edes tiedä missä mun paperitaulukko on kun aloitin tuon käyttämisen. Mut onhan se tosiaan hyvä säilyttää jos puhelin katoaa tai hajoaa. Ladatkaa, koittakaa ja ihastukaa :)

Vierailija
29/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pankin käyttäjätunnukset on päässä, samaten kahden kortin PIN-koodit. Toinen kortti vaihtui hiljattain, koska sen tiedot oli varastettu jostain (mitä ihmettelen suuresti, koska olen käyttänyt sitä vain S-ryhmän ostopaikoissa) ja jouduin alkuun laittamaan uuden PIN-koodin puhelimeeni. Kyseessä oli S-Visa, joten tallensin kontaktiluetteloon puhelinnumeron nimellä Saku Koivu (mielleyhtymä visakoivusta) ja laitoin PIN-koodin puhelinnumeron loppuun :-) Jouduin tuota muutamaan kertaan kurkkimaan ennen kassalle menoa, ennen kuin numero jäi päähän.

Minulla on myös kännykässä otettu kuvat molemmista avainkooditaulukoista.

Nordeassa olen ollut asiakas niin pitkään, että käyttäjätunnuksessani on vain viisi numeroa. Ja S-pankin käyttäjätunnus on muotoa neljä kirjainta + neljä numeroa, mikä on helpompi muistaa kuin nämä uudet pitkät numerosarjat.

Vierailija
30/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnus kannattaa muistaa ja/tai naamioida kännykkään puhelinnumeroksi eli kannattaa lisätä numeroita tunnuksen eteen ja taakse.

Salasanat ovat läppärin vierellä. 

Vierailija
31/31 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnus kannattaa muistaa ja/tai naamioida kännykkään puhelinnumeroksi eli kannattaa lisätä numeroita tunnuksen eteen ja taakse.

Salasanat ovat läppärin vierellä. 

Eivät salasanat, vaan avainlukulista. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi