Missä säilytätte pankkitunnuksia?
Sain juuri pankkitunnukset ja kun nehän pitää säilyttää erillään kortista ja vielä mielellään käyttäjätunnus ja salasanakin erillään niin minne alan talossa näitä nyt piilottelemaan 3 eri paikassa? Kun on vielä se lappunen missä on numeroita ja aina vastaava koodi. Pankkikortti säilyy lompakossa missä muut?
Ei ole pakko vastata jos ei halua :D
Kommentit (31)
Pitkä luku löytyy vain päästäni. Tunnuslukukortista otettu valokuva kännyssäni. Sitä harvemmin tarvii nykyisin koska käytän tunnuslukusovellusta.
Päässäni. Olen siis opetellut käyttöjätunnuksen ja salasanan ulkoa. Ei ole mahdotonta eikä edes vaikeaa, eihän se ole kuin8+4 numeroa. Ennen vanhaan muistettiin iso määrä tun mittaisia puhelinnumeroita ulkoa.
Avainlukulappua ei tietenkään voi opetella, se on sitten tallessa - yksinänhän sillä ei ole väliä.
Lompakossa säilytin, mitäs estettä sille nyt oli? Pankkina Nordea. Mun oma 7-numeroinen tunnukseni taas ei ole ylhäällä missään. Se on vain päässäni. Ilman sitä kukaan ei tee tunnuslukutqulukollani mitään.
Tosin nykyään en käytä enää tunnuslukuja koska mulla on mobiilitunnistus, jossa on vain pin-koodi tuon 7-numeroisen lisäksi.
Pankkitunnukset on päässä ja tunnuslukukortti kotona eräässä laatikossa. Tosin pitäs jo varmaan siirtyä tunnuslukusovellukseen...
Laukussa, mulla on sellainen "isohko käsilaukku, missä on aina liikaa tavaraa.
Tosin kun on Nordean tunnuslukusovellus käytössä, niin noita harvoin tarvitsee.
Salasana on muistettava ulkoa, ja käyttäjätunnus. Ne voi myös esim. piilottaa puhelimeen, voit luntata tarvittaessa.
Sain vastikään kahdet uudet pankkitunnukset. Ulkoa opetteleminen ei mahdoton homma, mutta nää on toiset pankkitunnukset mitkä saan, pelkään että menee sekasin kun en ''vanhaakaan'' vielä muista. Nii haluaisin varalta johonkin muistikirjaan kirjottaa :O mutta jos murtovaras tulee ja pöllii muistikirjan :O
Vierailija kirjoitti:
Salasana on muistettava ulkoa, ja käyttäjätunnus. Ne voi myös esim. piilottaa puhelimeen, voit luntata tarvittaessa.
mutta entä jos joku pöllii ton sun ison käsilaukun kyllähän ne kaikki sitten sieltä joku löytää :O
Tunnuksen ja salasanan olen opetellut ulkoa. Kahden pankin avainlukulistat on puhelimen kotelon taskussa ja kolmannen harvemmin käytetyn avainlukulista kalenterin sivutaskussa.
Tunnuslukukortti on lompakossa. Siinähän ei ole muuta kuin kertakäyttöisiä koodeja, salasana ja käyttäjätunnus on tietty vain omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta entä jos joku pöllii ton sun ison käsilaukun kyllähän ne kaikki sitten sieltä joku löytää :O
Jäi vajaaksi viesti. Siis tunnuslukukortti on laukussa ypöyksin. Sillä ei tee mitään ilman käyttäjätunnusta, joka on päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi vajaaksi viesti. Siis tunnuslukukortti on laukussa ypöyksin. Sillä ei tee mitään ilman käyttäjätunnusta, joka on päässä.
ahaa ok
Avainlukulista on läppärilaukun taskussa ja käyttäjätunnus kiroitettuna yhteen täyteen kierjoitettuun "suttupaperiin", joka on samassa paikassa avainlukulistan kanssa. Salasana ei ole missään tallessa, sen muistan ulkoa.
Ei kai kukaan enää käytä mitään avainlukulistaa huh. Vedellä sieltä yli lukuja ja tihrustaa silmät ristissä että miltä riviltä nämä tulee?? Mobiili tunnusluvut on helppo, aina mukana ja turvallinen. Siihen liittyvät kaksi lukua olen opetellut ulkoa. Toisen saa vielä itse päättää niin mulla se on sama kuin pankkikortin pin. Eikä kukaan muu kuin minä tiedä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan enää käytä mitään avainlukulistaa huh. Vedellä sieltä yli lukuja ja tihrustaa silmät ristissä että miltä riviltä nämä tulee?? Mobiili tunnusluvut on helppo, aina mukana ja turvallinen. Siihen liittyvät kaksi lukua olen opetellut ulkoa. Toisen saa vielä itse päättää niin mulla se on sama kuin pankkikortin pin. Eikä kukaan muu kuin minä tiedä näitä.
Minulla on tilit osuuspankissa, Danskessa ja s-pankissa ja niissä ei ole mitään mobiilitunnus-ominaisuutta.
Osuuspankin mobiilissa voi tunnistautua sormenpäällä, mutta silti tarvitsee avainlukua, jos maksaa laskuja.
Tunnusluvut kulkee lompakossa. Käyttäjätunnus saattaa olla jossain papereiden joukossa kotona, en tiedä..
Käyttäjätunnus ja salasana ovat vain omassa päässäni, tunnuslukukortti läppärin välissä tietokonepöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Päässäni. Olen siis opetellut käyttöjätunnuksen ja salasanan ulkoa. Ei ole mahdotonta eikä edes vaikeaa, eihän se ole kuin8+4 numeroa. Ennen vanhaan muistettiin iso määrä tun mittaisia puhelinnumeroita ulkoa.
Avainlukulappua ei tietenkään voi opetella, se on sitten tallessa - yksinänhän sillä ei ole väliä.
Savantille avainlukulappu on lasten leikiä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Jos täytyy maksaa koneelta tai automaatilta laskuja? Kännykkä voi hukkua, hajota, jäädä kotiin... Sen takia on hyvä, että tunnuslukutaulukko on tallessa.
Tunnuslukukortti lompakossa, muut numerot päässä.