Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi jäi kiinni kiusaamasta marsua, onko muuta vaihtoehtoa kuin antaa marsut pois

Vierailija
24.07.2016 |

Joo, olisin itsekin ennen lapsen saamista kommentoinut tähän että anna se lapsi ennemmin pois, mutta siis asiaan:

Meillä on kaksi marsua ja aiemmin ei ole ainakaan jäänyt kiinni niiden kiusaamisesta, päinvastoin ollut innolla hoidossa mukana. Tyttö jäi nyt kiinni siitä, että oli laittanut marsun päälle mm. säkkituolin ja pitänyt sitä siellä alla vaikka marsu piipitti hädissään. Lisäksi tehnyt lego duploista sellaisen 30cm * 30cm kehikon ja laittoi marsun sinne. Unohti koko homman ja oli lähtenyt kaverilleen. Marsu ollut siellä pimeässä varmaan lähemmäs tunnin.

Hitto että olen vihainen tytölle ja sanoin ettei ole mitään asiaa marsujen aitaukselle eikä älypuhelimelle.

En voi olla jatkuvasti kyttäämässä 7-vuotiasta, annanko marsut takaisin naapuriin mistä on otettukin? Naapurin tyttö (Jo 14v, osaa käsitellä marsuja) sanoi että ottaa kyllä takaisin jos minun täytyy ne antaa.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hysteerisiä ja kohtuuttomia vastauksia täällä. Se on kuitenkin vaan marsu ja ihan kunnossa, ei sen enempää. Keskustelisin asiasta tytön kanssa, lasten leikit nyt vaan menee joskus yli. Turha tässä leimata tyttöä miksikään psykopaatiksi.

Marsu elama on minulle arvokkaampi kuin sinun elamasi. Marsu jatkoon jos saan valita.

Vierailija
42/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kohdalla voi olla kyse pelkästä typerästä uteliaisuudesta. Mutta tuo voi olla myös merkki kovasta ahdistuksesta. Hänellä voi olla paha olla eikä mitään tietä purkaa tätä oloa.

Eläinrääkkäys voi johtua myös mielenterveydellisistä ongelmista. Jos lapselle on kehittynyt psykopaattinen luonne hän ei tunne empatiaa, eikä osaa asettua toisen asemaan. Sinun kannattaisi kysyä lapseltasi ymmärtääkö hän että on tuottanut marsulle hirveää ahdistusta ja kipua. 

Mutta on myös ihmisiä joille kehittyy sadistisia taipumuksia ja he nimenomaan haluavat aiheuttaa kipua ja tuskaa toiselle elävälle saadakseen nautintoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveli rääkkäsi pienenä meidän hamsteria, mä olin kuuden ja hän kahdeksan. Hän mm imuroi hamsteria ja nauroi sen hädälle. Mä itkin vieressä. Isoveli myös pahoinpiteli mua. Psykoottinen skitsofrenia todettiin 19-vuotiaana hänellä ja oli väkivaltaisuuden takia mm lepareissa ja siinä pyöreässä huoneessa.

Vierailija
44/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaaleja lasten leikkeja marsujen kanssa. Tyttö on varmasti ajatellut rakentavansa kodin marsulle, ei rääkätä sitä. En nyt tekisi niin isoa numeroa tästä ja turhaa mielipahaa. Tuon ikäinen ei vielä ymmärrä, olisi tarpeen vanhempien selittää ja opettaa eikä räyhätä!

En tiedä minkälaisten eläinrääkkäjien keskuudessa olet itse kasvanut mutta nuo ei todellakaan ole normaaleja lasten leikkejä eläimien kanssa.  Saatikka 7-vuotiaan, joka on/menossa kouluun.  Vai onko mielestäsi sekin kodin rakentamista marsulle, jos sen päälle asetetaan säkkituoli? 

Jos nyt tytön annetaan päästä pälkähästä ettei vaan tule mielipahaa, niin ehkä valitettavasti ensi kerralla se voi olla joku muu kuin marsu, jota kiusataan. :/

Vierailija
45/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaaleja lasten leikkeja marsujen kanssa. Tyttö on varmasti ajatellut rakentavansa kodin marsulle, ei rääkätä sitä. En nyt tekisi niin isoa numeroa tästä ja turhaa mielipahaa. Tuon ikäinen ei vielä ymmärrä, olisi tarpeen vanhempien selittää ja opettaa eikä räyhätä!

Toisille kiduttaminen on normaalia lapsen leikkia. Voi luoja, sinakin olet luultavasti aiti tai isa. Ihmiset pitaisi testata jo lapsena ja siemenjohtimet poikki.

Vierailija
46/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyn puutettahan tuo osoittaa. Kylla nuorillakin lapsilla on jo tuota kykya. Ei ole normaalia leikkimista tuo kuvailemasi. Normaalimpaa olisi ehka esim. joku "en jaksa siivota marsun hakkia"-juttu, kun siihen kivan lemmikin pitamiseen kuuluu niita ei niin kivojakin juttuja.

Kylla ma pitaisin lasta silmalla ja juttelisin jonkin ammattilaisen kanssa aiheesta. Ei siihen tarvitse suuna paana hyokata, mutta onhan se hyva vanhemmankin hakea apua ja neuvoa kun tuollaiseen tilanteeseen joutuu, eika oikein tieda miten siihen suhtautuisi. Ehdottomasti veisin marsun takaisin naapuriin. Jossain vaiheessa sitten jos lapsi on kasvanut ja nayttaisi olevan suhteellisen normaali harkitsisin ehka jonkin helpomman lemmikin ottamista (esim. akvaario).

Ikava kylla tuollaiset jutut kielii tunne-elaman ongelmista, oli ne sitten psykopaattisia tai ei. Lapsesi tarvitsee tukea, mutta ei ole oikein pitaa avuttomia elaimia tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
47/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua koska jo aloituksesta tuli niin huono olo. Valitettavasti kyvyttömyys ymmärtää eläinten ja muiden itseä heikompien olentojen kärsimystä tuossa iässä on aika selkeä signaali siitä, että AP:n lapsella voi olla häiriöitä tunteiden ja empatian kehityksessä ongelmia. Myöhemmällä iällä tällaisista rajoitteista voi tulla vakaviakin seurauksia. Ihan lapsen oman hyvinvoinnin takia ottaisin tämän käytöksen puheeksi kouluterveydenhoitajan tai psykologin kanssa, jotka osaavat tarvittaessa ohjata asiaa eteenpäin. Jos ammattilaisten mielestä mitään ongelmaa ei ole niin hyvä, mutta mitään haittaa ei ole siitä, että lapsen kehityksen tilanne tutkitaan.

Tsemppiä, AP!

Vierailija
48/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juuri 4v täyttänyt tyttö pitää marsuja kuin kukkaa kämmenellä, joten ei ole kyse siitä, että olisi liian nuori eikä ymmärtäisi.

Vierailija
49/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eläintenpitokielto tyttärellesi, tuohan on ihan järkyttävää rääkkäystä. Tuon ikäisen pitäisi jo osata kohdella eläimiä kunnolla. Saman tien vaan palautatte marsut.

Vierailija
50/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en alkaisi leimaamaan tuollaista lasta samantien psykopaatiksi näillä tiedoilla. Empatiakyky kehittyy pikku hiljaa iän mukana, ja lapset voi saada hassuja päähänpistoja, joita ei mieti ihan loppuun asti. Olisi ihan aiheellista ottaa selville, että mitä lapsesi oikein ajatteli silloin, kun näitä teki. Ymmärsikö hän, että marsu piipittää peloissaan säkkituolin alla? (En marsuista paljoa tiedä, mutta olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan lapset usein sekoittavat koiran pelokkaan elekielen iloiseen elekieleen, voiko taustalla olla mtn tällaista?) Samoin tajusiko tyttö lukinneensa marsun ikävään pieneen tilaan ja sitten jättäneensä sen sinne pitkäksi aikaa, vai kuvitteliko rakentaneensa marsulle kivan talon ja sitten oikeasti unohti sen sinne? Oliko hän pahoillaan ja häpeissään kun suutuit ja kerroit, että tuo on marsujen kaltoinkohtelua, ei mukava leikki?

Itse joskus lapsena sain typerän päähänpiston liu'uttaa gerbiilejäni huoneessani olevasta pienestä puuliukumäestä. Ajattelin, että kun se on minusta niin mukavaa puuhaa, niin varmasti on gerbiileistäkin. Isäni puuttui tähän heti ja piti tiukan puhuttelun siitä, kuinka tuo ei ole gerbiileistä ollenkaan mukavaa, koska gerbiili ei ymmärrä mitä tapahtuu ja siksi on itse asiassa todella peloissaan liukumäessä. Tunsin oloni todella kurjaksi, kun olin ajattelemattomuuttani ollut ilkeä gerbiileilleni, ja niiden liu'uttaminen loppui saman tien. En tietääkseni kasvanut psykopaatiksi.

Vierailija
51/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en alkaisi leimaamaan tuollaista lasta samantien psykopaatiksi näillä tiedoilla. Empatiakyky kehittyy pikku hiljaa iän mukana, ja lapset voi saada hassuja päähänpistoja, joita ei mieti ihan loppuun asti. Olisi ihan aiheellista ottaa selville, että mitä lapsesi oikein ajatteli silloin, kun näitä teki. Ymmärsikö hän, että marsu piipittää peloissaan säkkituolin alla? (En marsuista paljoa tiedä, mutta olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan lapset usein sekoittavat koiran pelokkaan elekielen iloiseen elekieleen, voiko taustalla olla mtn tällaista?) Samoin tajusiko tyttö lukinneensa marsun ikävään pieneen tilaan ja sitten jättäneensä sen sinne pitkäksi aikaa, vai kuvitteliko rakentaneensa marsulle kivan talon ja sitten oikeasti unohti sen sinne? Oliko hän pahoillaan ja häpeissään kun suutuit ja kerroit, että tuo on marsujen kaltoinkohtelua, ei mukava leikki?

Itse joskus lapsena sain typerän päähänpiston liu'uttaa gerbiilejäni huoneessani olevasta pienestä puuliukumäestä. Ajattelin, että kun se on minusta niin mukavaa puuhaa, niin varmasti on gerbiileistäkin. Isäni puuttui tähän heti ja piti tiukan puhuttelun siitä, kuinka tuo ei ole gerbiileistä ollenkaan mukavaa, koska gerbiili ei ymmärrä mitä tapahtuu ja siksi on itse asiassa todella peloissaan liukumäessä. Tunsin oloni todella kurjaksi, kun olin ajattelemattomuuttani ollut ilkeä gerbiileilleni, ja niiden liu'uttaminen loppui saman tien. En tietääkseni kasvanut psykopaatiksi.

Niin kai aika tärkeää tosiaan, että miten lapsi on reagoinut tähän nuhteluun, onko ymmärtänyt tehneensä väärin ja ollut häpeissään. Mutta mielestäni tuo gerbiilien liukumäki on hiukan eri asia, kuvittelit gerbiileillä olevan hauskaa, koska itselläsikin olisi mutta jos marsun päälle laitetaan säkkituoli niin kyllä 7-vuotiaan pitäisi ymmärtää ettei se ole hauskaa. Mielestäni ei kuitenkaan kannata aliarvoida lasta, tekee tällöin vain karhunpalveluksen. 

Vierailija
52/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on hankittu lemmikit kun lapsi on ollut 2-vuotias ja hyvin on ymmärtänyt. 7-vuotiaassa on jotain vikaa jos ei tajua että marsu ei pysty olemaan säkkituolin alla tai pienessä legokopissa. KOULUIKÄINEN. Ei todellakaan ole normaaleja leikkejä marsun kanssa. Valitettavasti moni tunne-elämältään häiriintynyt /psykopaatti on osoittanut jo lapsuudessa juuri eläintenrääkkäämistaipumusta.

Vierailija
53/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
54/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatian yksi merkki on eläinten rääkkääminen huvin vuoksi lapsena. Oireileeko lapsesi muilla tavoin? 

Vierailija
55/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on paha olo ja pieneen sydämeen sattuu jostain syystä! Onko mahdollista että tyttäresi isä on kosketellut sopimattomasti tytärtä intiimeiltä alueilta?

Vierailija
56/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, olet kasvattanut tulevan sarjamurhaajan.

Vierailija
57/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se lapsi komeroon päiväksi.

Vierailija
58/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsut naapuriin ja ap ostaa naapurin tytölle kasan marsunruokaa ja puruja. Ja pyytää vuolaasti anteeksi tyttärensä puolesta.

Tyttö jonnekin hoitoon ja vähän äkkiä sittenkin! Miten joku äiti voi tuollaisessa tilanteessa edes miettiä, mitä tekee marsuille, kun selvästi tyttö on pahasti hoitoa vailla ja marsut pitää pelastaa tytön kynsistä asap.

Vierailija
59/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hetkeksi hoitoon naapuriin ja sano muksulle että sitten tulee takaisin kun osaa hoitaa niitä oikein.

Ja viikon kuluttua lapselta kysytään"nytkö osaat" ja vastaus "joo" tuo marsut takaisin rääkättäväksi?

Maagista lellimistä!

Vierailija
60/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna pois ne ja koita opettaa lapselle empaattisuutta.. ihmeellistä ettei vielä tuon ikäisenä tunne vaistomaisesti ettei eläimiä saa rääkätä.