Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme minua vaivaa, vauva 4kk ja ihme oireita alkanut tulla

Vierailija
24.07.2016 |

Olen hiukan huolissani itsestäni ja siksi kyselen. En jotenkin osaa mennä lääkäriinkään oireineni enkä puhua kenellekkään. Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti, jonka esikoinen on 4.v ja vauva 4kk. Esikoinen oli toivottu ja odotettu lapsi, mutta tämä toinen hiukkasen yllättäen alkanut raskaus, joka oli vasta suunnittelun asteella raskauden alkaessa.

Toisen lapsen odotusaikana olin ahdistunut, enkä osannut nauttia raskaudesta. Esikoinen oli ollut todella vaikea ja uuvuttava koliikkivauva ja ajanut meidän perheen lähes eron partaalle väsymyksen ja sen aiheuttamien riitojen takia, sekä vieläkin luonteeltaan hankala ja uhmakas joka vei raskausaikanakin vielä hirvittävästi energiaa temppuilullaan.

Toisen vauvan synnyttyä olen alkanut kärsiä oudoista oireista. Olo on välillä hirveän epätodellinen, kuin katsoisin kaikkea sumun läpi. Huimaa, keinuttaa ja on heikko olo. Tuntuu etten jaksa olla jalkeilla ja kantaa vauvaa, pelkään pyörtyväni. Välillä tuntuu että etoo ja oksettaa. Koko elämäntilanne tuntuu ihan epätodelliselta, enkä saa siitä kiinni. Vauva on ihana, luonteeltaan aurinkoinen ja helppo. Täysimetän vielä ja syön ja juon hyvin. Silti oireilen. En jaksa urheilla, kun pelkään että olo huononee tai uuvahdan kokonaan.

Mitä ihmettä tämä voi olla? Onko kellään ollut samanlaista? Onko kyseessä hormonit, väsymys, vai henkinen oireilu? Pelottavalta tuntuu, en ole tottunut olemaan näin oudossa olossa ja vastuu lapsista painaa myös samaan aikaan harteilla, haluaisin olla kunnossa. Itkua pidätellen menee osa päivistä, tuntuu että itkeminen vain pahentaisi oloa entisestään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin

Vierailija
2/2 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet masentunut? Minulla on samanikäinen vauva (ei muita lapsia) ja olen huomannut itsellänikin huimausta ja pyörrytystä. Se alkoi jo varmaan pari kuukautta sitten tai aiemminkin. Luulin ensin että imetys rasittaa kroppaa, mutta pikku hiljaa mielialanikin on huonontunut. On heikko olo henkisesti ja fyysisesti. Eli ainakin omalla kohdalla luulen, että jonkinasteista synnytyksenjälkeistä masennusta taitaa olla. :(

Tsemppiä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän