Mihin sijoittaisi ylimääräiset 60 000 euroa, jolle ei käyttöä...?
Kommentit (33)
Riippuu tavoitteesta, aikajänteestä, kuinka kovaa riskiä siedät jne. Mutta mainitsemasi pienikuluiset indeksirahastot ovat varmasti hyvä valinta ajallisesti hajautettuna, jos pidät rahat kiinni markkinoilla +10 vuotta.
Minä ostaisin kokkelia ja herskaa ja menisin ottamaan od:t hotelliin, niin ne maailmantähdetki tekee.
Mites ois joku start-up?
Noita pelihommia tai ympäristöratkasuja tarjoava?
Siis eikö olis mitään käyttöä? Eli sulla on varaa hävitä tuo summa? Siinä tapauksessa pörssiin. Mutta en kyllä indekseihin nyt sijoittaisi, ne ei tuota tällä hetkellä. Ja osakkeet on suhteessa kalliita nykyhinnoilla. Hmm, kaikki yhden kortin varaan= Outokumpu.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin kokkelia ja herskaa ja menisin ottamaan od:t hotelliin, niin ne maailmantähdetki tekee.
Eli raha-asiat kunnossa olisi oiva syy päättää päivänsä?
Laittaisin osan turvallisempaan kohteeseen ja osan vähän riskialttiimpaan mutta isommilla tuotto-odotuksilla.
Hommaa hiustensiirto :D tai jos olet nainen niin ota silikonit.
Lainaa mulle, maksan 10% korkoa. Maksuaika 5 v.
Lääketeollisuuteen ja terveydenhoitoon sijoittava ideksiosuusrahasto ETF.
Hookers & Blow.
Tai sitten tosiaan rahastoihin, ellet itse seuraa osakemarkkinoita tiivisti.
Osta Afarakia kun vielä alle puolella eurolla irtoaa - kohta lähtee ihan fundankin perusteella!
Passiivisiin indeksirahastoihin, mutta kannattaa hajauttaa sijoitukset ajallisesti ja eri omaisuusluokkiin (osakkeet, korkosijoitukset, kiinteistöt...). Jos laitat kaikki rahat kerralla osakemarkkinoille, uusi maailmanlaajuinen taantuma voi alkaa vaikka huomenna ja taantumissa osakekurssit tippuvat yleensä noin 50%. Kirjoita sijoitussuunnitelma paperille ja noudata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa mulle, maksan 10% korkoa. Maksuaika 5 v.
Älykäs ratkaisee ongelman, johon viisas ei edes joudu ;)
Amerikkalaisiin osakkeisiin:
Nike
Johnson&Johnson
Disney
20000 jokaiseen.
lähetä mulle,
tulee tarpeeseen. jos ei sulla kerran ole käyttöä sille rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö olis mitään käyttöä? Eli sulla on varaa hävitä tuo summa? Siinä tapauksessa pörssiin. Mutta en kyllä indekseihin nyt sijoittaisi, ne ei tuota tällä hetkellä. Ja osakkeet on suhteessa kalliita nykyhinnoilla. Hmm, kaikki yhden kortin varaan= Outokumpu.
Mitäs ne indeksit kuvaavat muuta kuin pörssejä?? Varsinainen asiantuntijan neuvo!
Käsiraha sijoitusasuntoon olis mun suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ne indeksit kuvaavat muuta kuin pörssejä?? Varsinainen asiantuntijan neuvo!
Tarkoitti että pörssiin, mutta ei indeksirahastoihin.
Anna köyhille. (Olisit hyvä ihminen etkä itsekäs kusipää sitten.)
Maksa mun velat pois noin 4000e.