Hoi, vapaaehtoisesti lapseton! Mitä sinä sillä vapaudellasi oikein teet?
Ketjusta toiseen jatkuu se hehkutus miten mahtavaa on VAPAUS kun ei ole lapsia. Mutta mitä ihmettä te sillä kaikella vapaudella teette?Miten elämässänne oikein näkyy se että olette niiin paljon vapaampia kuin me vanhemmat jotka saamme nauttia mahdollisesti jo aikuisten lastemme seurasta vielä vuosikymmeniä.
Kommentit (141)
Nautin elämästä. Voin käyttää rahani itseeni, ei tarvitse alkaa köyhäksi yksinhuoltajaksi
Nautin siitä vapaudestani. Ei kiinnosta palvella, passata eikä huoltaa yhtään ketään. Vapaa-ajalla elän täysin oman pillini mukaan, ei tarvitse vääntää mitään aterioita tai välipaloja ja huomioida kenenkään muun tarpeita tai aikatauluja.
Lapset eivät kiinnosta.
Se, mitä sinä nimität vapaudeksi, on minulle normaalia elämää.
Se, mikä sinulle on normaalia elämää, on siis mielestäsi jonkinlaista vankeutta.
:)
Nytkin esimerkiksi pidän sohvaa selässäni ja selaan tätä palstaa. Aamukahvia juotiin pari tuntia, käytiin koirien kanssa pitkä lenkki, syötiin lounasta ja sitten muutama tunti siivousta ja pihatöitä. Tämän loppuillan aion vain olla öllöttää, katsotaan ehkä joku leffa tai jotain sarjaa, syödään sipsejä, mennään nukkumaan, kun nukuttaa.
Itsellä ei ole rahaa, eikä kiinnostustakaan matkustella tai harrastaa jotain extreme-lajeja, arkeni vain on monin tavoin leppoisampaa kuin jos olisi lapsia.
"Koska ajattelit alkaa elämään? Ja nauttimaan"
Miksi nauttiminen vaatii aina koko palkan tuhlausta? Tämä on vain aivan päätöntä rahankäyttöä. Nautintoa voi aiheuttaa hyvin monet ilmaisetkin tai edulliset asiat, ei tarvitse olla koko ajan kalliita ravintoloita ja tapahtumia tai shoppailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Ehkä on enemmän aikaa auttaa iäkästä mummoani, käydä vaeltamassa ja retkeilemässä, harrastaa 2 koiran kanssa ja halutessani olla tavoittamattomissa.
Noi nyt tuli mieleen.
Koirat ovat lapsen korvike
Koirat ovat paljon suloisempia, hiljaisempia ja parempaa seuraa kuin lapset.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassut ovat pilanneet tämän maan joten siksi ei lapsia tänne.
Onko vihervassu lempisanasi kun viljelet sitä päivästä toiseen? Tiedätkö muuten edes mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Ehkä on enemmän aikaa auttaa iäkästä mummoani, käydä vaeltamassa ja retkeilemässä, harrastaa 2 koiran kanssa ja halutessani olla tavoittamattomissa.
Noi nyt tuli mieleen.
Koirat ovat lapsen korvike
Ei. Jos olisin halunnut lapsen tai lapsia, olisin niitä yrittänyt saada, mutta minä halusin mieluummin koiria.
Sairasta. Suorastaan luonnon vastaista. Ehkä olisi ollut parempi, että sunkin vahemmilla olisi vaan ollut joku koira.
Vierailija kirjoitti:
En pidä heteroseksistä niin siksi en tee lapsiakaan, koska en harrasta heteroseksiä.
Sairasta. Kuuluuko sunkin fantasioihin koira?
Vierailija kirjoitti:
Vapaus ei tarkoita sitä, että pitäisi koko ajan seikkailla ympäri maailmaa ja tehdä kaikkea hurjan jännää. Se voi tarkoittaa sitä, että saa istua sohvalla puoli iltaa kaikessa rauhassa, sitten päättää lähteä kahden tunnin kävelylle ja sen jälkeen tehdä ruuaksi jotain, mistä itse tykkää. Mennä nukkumaan juuri silloin, kun haluaa ja nukkua lauantai-aamuna juuri niin pitkään kuin nukuttaa.
No joo, mutta kuulostaa aika flegmaattiselta, eikö pieni arjen intervalli pulssi olis jotain?
No mä olen vapaa sairastamaan kroonista, parantumatonta sairauttani ilman, että vähien rahojen pitäisi riittää vielä lastenkin elättämiseen. Käyn töissä, mutta sairauden takia työkyky on rajallinen. Saatan myös kuolla tähän, ja haluan jättää mahdollisimman vähän surevia ihmisiä jälkeeni. (Puolisolla on aikuiset lapset edellisestä liitostaan, eikä hän ole halunnut enää lisää lapsia. Jos olisi halunnut, ei hän minun kanssani olisikaan.)
Vierailija kirjoitti:
Nytkin esimerkiksi pidän sohvaa selässäni ja selaan tätä palstaa. Aamukahvia juotiin pari tuntia, käytiin koirien kanssa pitkä lenkki, syötiin lounasta ja sitten muutama tunti siivousta ja pihatöitä. Tämän loppuillan aion vain olla öllöttää, katsotaan ehkä joku leffa tai jotain sarjaa, syödään sipsejä, mennään nukkumaan, kun nukuttaa.
Itsellä ei ole rahaa, eikä kiinnostustakaan matkustella tai harrastaa jotain extreme-lajeja, arkeni vain on monin tavoin leppoisampaa kuin jos olisi lapsia.
Kuulostaa hyvältä. Koti on stressivapaa vyöhyke. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Luon uraa ja matkustelen.
Kuulostaa hyvältä. 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vapaus ei tarkoita sitä, että pitäisi koko ajan seikkailla ympäri maailmaa ja tehdä kaikkea hurjan jännää. Se voi tarkoittaa sitä, että saa istua sohvalla puoli iltaa kaikessa rauhassa, sitten päättää lähteä kahden tunnin kävelylle ja sen jälkeen tehdä ruuaksi jotain, mistä itse tykkää. Mennä nukkumaan juuri silloin, kun haluaa ja nukkua lauantai-aamuna juuri niin pitkään kuin nukuttaa.
Tässähän se just kiteytyy, mistä luovuin, kun katolinen puoliso totesi, että aborttia ei tehty. Bonuksena kuulostaa siltä, että tenava asuu meillä ainakin kolmekymppiseksi. Se kuluttaa sen verran, että en taida ehtiä omaishoitajaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. 🤩
Näin se menee kaikkien hedonistien märissä päiväunissa. Ja vain siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. 🤩
Näin se menee kaikkien hedonistien märissä päiväunissa. Ja vain siellä.
Mitä höpiset? :D
Chillailen rauhassa kotona, syön ulkona koska kokkaaminen ei nappaa, mulla on rahaa siivoojaan, koska ei tarvitse elättää jälkikasvua. Jää energiaa urheiluharrastuksiin, kun ei ole lapsia valvottamassa ja viemässä yöunia.
Matkustelen, luon uraa ja kirjoitan väitöskirjaa. Opiskelen kieliä ja teen mitä milloinkin huvittaa. Tykkään kehittää itseäni eri tavoilla. Esim juuri opettelemalla uusia taitoja ja tutkailemalla tätä maailmaa reissuillani.
Parasta on vapaus. Saa tehdä vapaa-ajallaan ihan mitä milloinkin mieleen juolahtaa. Lisäksi kotona on siistiä ja rauhallista.
Heräsin kl5 Laitoin tulet hellaan, keitin kahvia ja join sen. Leivoin leipää ja omenapiirakkaa. Kannoin chilipuskat sisälle. Kävin hevosen ja koirien kanssa lenkillä. Kohta paljuun lillumaan kun sänky kuosissa. Kaiken on saanu tehdä just niinkuin haluan, siinä tahdissa kun mieli tekee ja rauhassa. En ole vela mutta jos olisin tiennyt mikä orjaleiri lapsiperhe on ja miten arvoton äitinä on niin en olisi siihen ryhtynyt. Kaikki pointsit fiksuimmille. Olen 50v ja toivoa sopii että ehdin ja saan elää omannäköstä elämääni rauhassa. Ilman jo aikuista jälkikasvuani.
Nautin kun kotona on aina rauhallista ja siistiä, eikä tarvii pyyhkiä paskaperseitä tai yrjöjä tai vaihdella vaippoja. Ei tarvitse hoitaa ja passata. Saa mennä ja tulla miten haluaa ja milloin haluaa. Saa olla vapaa ja huoleton ilman velvollisuuksia, ei tarvitse kuskata, käydä tylsissä vanhempain illoissa ym. Ihanaa elämää!🥰 En vaan voi sietää lapsia, en voi sille mitään.