Hoi, vapaaehtoisesti lapseton! Mitä sinä sillä vapaudellasi oikein teet?
Ketjusta toiseen jatkuu se hehkutus miten mahtavaa on VAPAUS kun ei ole lapsia. Mutta mitä ihmettä te sillä kaikella vapaudella teette?Miten elämässänne oikein näkyy se että olette niiin paljon vapaampia kuin me vanhemmat jotka saamme nauttia mahdollisesti jo aikuisten lastemme seurasta vielä vuosikymmeniä.
Kommentit (121)
Jaa että vapaus?
Ehkä on enemmän aikaa auttaa iäkästä mummoani, käydä vaeltamassa ja retkeilemässä, harrastaa 2 koiran kanssa ja halutessani olla tavoittamattomissa.
Noi nyt tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
Haluan lähteä matkalle? Onnistuu.
Haluan syödä asiaa X? Siitä vaan.
Haluan illalla juoksemaan? Onnistuu.
Haluan maata X:nä olohuoneen lattialla kuunnellen Bob Rossia? Onnistuu.
Haluan nukkua 2h tavallista pidempään? Onnistuu.
jne. jne.
Tähän perään itkua itsekkyydestä yms.
Kaikki nuo on onnistunu vaikka on lapsiakin
No sinähän nyt vitsin murjaisit. Samalla varmaan sanot, että lapsen hankkimalla vuorokaudessa tunnit ja palkka lisääntyvät automaattisesti, koska lapseen kuluva aika/raha ei ole mistään pois?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mitä haluan.
Tähän vastaukseen ei ole lisättävää. Jos on vielä sinkku, niin tämä vielä voimakkaammin.
Voihan elämässä olla muutakin seuraa kuin omat lapset. Mullakin on kumppani, isä äiti ja sisko. Enkä vihaa lapsia. En tiedä mitä tuolla vapaudelle tarkoitat, itse tykkään olla rauhassa ja tehdä taidetta. Tiennyt aina että lapsiperhearki ei ole mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
Haluan lähteä matkalle? Onnistuu.
Haluan syödä asiaa X? Siitä vaan.
Haluan illalla juoksemaan? Onnistuu.
Haluan maata X:nä olohuoneen lattialla kuunnellen Bob Rossia? Onnistuu.
Haluan nukkua 2h tavallista pidempään? Onnistuu.
jne. jne.
Tähän perään itkua itsekkyydestä yms.
Kaikki nuo on onnistunu vaikka on lapsiakin
Haluan lähteä matkalle? Lasten kanssa maksaa enemmän ja monet kohteet eivät sovi lapsille. Hoitajan järkkääminen voi olla vaikeaa ja pientä lasta ei voi jättää vieraille pitkäksi aikaa
Haluan syödä asiaa X? Periaatteessa kyllä, mutta toki lisävaivaa kun pitää huolehtia muidenkin ruokkimisesta. Kaikkiin ravintoloihin ei voi viedä lapsia.
Haluan illalla juoksemaan? Tarvitsee järkätä joku vahtimaan lapsia. Jälleen kerran lisävaivaa.
Haluan maata X:nä olohuoneen lattialla kuunnellen Bob Rossia? Ja pieni lapsi keskeyttää loikoilusi itkullaan.
Haluan nukkua 2h tavallista pidempään? Ja pieni lapsi keskeyttää loikoilusi jälleen itkullaan.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yhteenvetona: helvetinmoinen hedonismi, laiskuus ja itsekkyys. Minä, minä, minä ja taas minä!
Aika surkeaa selittelyä. Ettekö parempaa keksi?
Kenen elämää sinä sitten elät? Tätisi, naapurisi, kumminkaimasi?
Koko perheeni elämää, tietenkin. Outo kysymys? Olen ollut lapsi joskus itsekin. Näinhän tämä elämä menee.
Elän. Toki se mulla tarkoittaa lähinnä sairauksien kanssa selviämistä, mutta luojan kiitos ei tarvitse huolehtia kakaroista tämän lisäksi.
Olen lapseton. En halua lapsia tähän yhteiskuntaan ja olen myös sinkku.
Teen vapaudellani ihan mitä haluan, olen vapaa ja voin tehdä mitä haluan. Töiden jälkeen kotona voin tehdä mitä haluan ja se on ihanaa. Lapset myös vievät rahaa ja täällä palkat on suorastaan ala-arvoiset hintatasoon ja verotukseen nähden.
Tämä maa on surkea siksi en lapsia tänne tee.
M33
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Ehkä on enemmän aikaa auttaa iäkästä mummoani, käydä vaeltamassa ja retkeilemässä, harrastaa 2 koiran kanssa ja halutessani olla tavoittamattomissa.
Noi nyt tuli mieleen.
Koirat ovat lapsen korvike
Vierailija kirjoitti:
Eli yhteenvetona: helvetinmoinen hedonismi, laiskuus ja itsekkyys. Minä, minä, minä ja taas minä!
Aika surkeaa selittelyä. Ettekö parempaa keksi?
Ei sitä tarvitse selittää mitenkään. Sulla oli ihan yhtäläinen mahdollisuus valita lapseton elämä ja tehdä ihan mitä tahansa muuta olisit halunnut. Raivoamisestasi päätellen olisi kannattanutkin, ihan lasten parasta ajatellen. Selvästi olisit itsekin ollut onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Noi nyt tuli mieleen.
Koirat ovat paljon suloisempia, hiljaisempia ja parempaa seuraa kuin lapset.
Säästän joka kuukausi palkasta satoja euroja suoraan sijoitussalkkuun. Viimeksi eilen joku perheellinen repi yhdessä ketjussa pelihousunsa, miten lapset on niin kalliita, edes 50 e/kk ei saa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Säästän joka kuukausi palkasta satoja euroja suoraan sijoitussalkkuun. Viimeksi eilen joku perheellinen repi yhdessä ketjussa pelihousunsa, miten lapset on niin kalliita, edes 50 e/kk ei saa säästöön.
Tämä! :D Mä myös olen säästänyt ja sijoittanut pienestä palkastani joka kuukausi ja jos minulla olisi lapsia niin en kykenisi sijoittamaan tai säästämään juurikaan yhtään koska lapsi vie rahaa. Säästän ja sijoitan jotta voisin päästä työelämästä pois joskus 50 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on käsitelty satoja sivuja eri ketjuissa näillä palstoilla. Ehkä osaat käyttää googlea tai muuten järkeäsi, niin löydät aika paljon velan tekemisisistä. Kiitos, hyvästi.
Olen persu ja yritän änkyttää että tehtäisiin lapsia paljon. Yyyy
Persut voivat tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Noi nyt tuli mieleen.
Ei. Jos olisin halunnut lapsen tai lapsia, olisin niitä yrittänyt saada, mutta minä halusin mieluummin koiria.
Vierailija kirjoitti:
Persut voivat tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää. 🤣🤣🤣🤣🤣
Olen persu enkä halua lapsia tälläiseen yhteiskuntaan. Kannatan persuja koska haluan muutoksia tähän yhteiskuntaan, haluan suuria muutoksia ja kaikki muut puolueet ei tarjoa mitään muuta kuin huonoja muutoksia.
En pidä heteroseksistä niin siksi en tee lapsiakaan, koska en harrasta heteroseksiä.
Koripallo. Kolmemetriset järkäleet pompottelee palloa ihan pikkuneitien säännöillä.