Hoi, vapaaehtoisesti lapseton! Mitä sinä sillä vapaudellasi oikein teet?
Ketjusta toiseen jatkuu se hehkutus miten mahtavaa on VAPAUS kun ei ole lapsia. Mutta mitä ihmettä te sillä kaikella vapaudella teette?Miten elämässänne oikein näkyy se että olette niiin paljon vapaampia kuin me vanhemmat jotka saamme nauttia mahdollisesti jo aikuisten lastemme seurasta vielä vuosikymmeniä.
Kommentit (240)
25v asti olinvela, nyt 40 ja kaikki lapset teinejä. Mitään ei kyllä ole jäänyt tekemättä.
Vela on kuin huonompi versio perheellisestä
Ai mitä teen vapaudella? No nautin siitä.
Se onkin oikein nautinto.😆😂.Joo jos ei keksi tekemistä ilman lapsia ja sana vapaus ärsyttää noin että pitää tänne oikein siitä kirjoittaa niin taisit tajuta mokanneesi kun lisäännyit?Suomessa ei monikaan enää lapsia tee jos uutisia luet.Wonder why:pahin työttömyys 50 vuoteen,huumeet,erotaan heti kun lapsi synnytetty.Teinit vetää peukkua ja loput myy omaa paskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vapaus?
Ehkä on enemmän aikaa auttaa iäkästä mummoani, käydä vaeltamassa ja retkeilemässä, harrastaa 2 koiran kanssa ja halutessani olla tavoittamattomissa.
Noi nyt tuli mieleen.
Koirat ovat lapsen korvike
Koirat ovat paljon suloisempia, hiljaisempia ja parempaa seuraa kuin lapset.
Kyllä lapset ovat suloisempia kuin koirat. Koirat myös haukkuvat todella lujaa, jos joku tulee ovelle tai jos ne kuulee jotain heille outoa ääntä. Korvat hajoavat. Koirista on liikaa seuraa. Ne ovat kokoajan kimpussa ja haisevat ja nuolevat.
Harrastan eläkesäästämistä. Voin myöhemmin eläkeläisenä hommata parhaimmasta paikasta hoitopaikan, jos koskaan sellaista tarvitsen. Olen hyvin liikunnallinen ja tekemistä riittää. Voihan niitä rahoja käyttää myös matkusteluun eläkeikäisenä. Suosin jo nyt suomalaista luomuruokaa ja aika ajoin herkuttelen nk. paremmissa ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
25v asti olinvela, nyt 40 ja kaikki lapset teinejä. Mitään ei kyllä ole jäänyt tekemättä.
Taas näitä ex-vela tarinoita. Kun et olet koskaan ollut vela, vaan lapseton vanhemmaksi haluava.
Deittiäpeissä on paljon mitä ihmeellisimpiä valeveloja. Tällaiset mielenmuuttajat tuhlaa oikeiden velojen aikaa.
Joka päivä eri tavoin, näin ihmisenä, jolla syyt eivät ole bilettäminen tai matkustelu.
Eilen yöllä käänsin kylkeä, tunsin oloni vähän väsyneeksi ja siirsin herätyksen kasista kymppiin. Etätyöt alkoivat kasilta, mutta päätinkin siinä kolmelta aamuyöstä nukkua vähän myöhempään ja tehdä illalla pidempään. Kennellekään ei tarvinnut ilmoittaa mitään eikä kukaan tullut aamulla herättämään.
Olen voinut päästää irti kaikista niistä elämäni "tukiverkoista", joiden kanssa lapsellisena ehkä pitäisi vain yrittää tulla toimeen tai sitten sitä olisi aivan yksin. Asun yli 1000 kilometrin päässä vanhemmistani, enkä ole ikinä ollut näin onnellinen.
Töiden jälkeen ei ole pakko tehdä mitään, jos ei huvita, mutta toisaalta aikaa ja energiaa jää enemmän niihin kivoihn asioihin, kun kotona ei ole toista työmaata. Tänään olen voinut vain loikoilla illan sängyssä musiikkia kuunnellen ja tietäen, että kukaan ei tarvitse minulta mitään. Olen käynyt syömässä jääkaapista satunnaista naposteltavaa silloin kun on tullut nälkä.
Ei ole tarvinnut miettiä ruoan tekemistä, kotitöitä eikä kenenkään muun tarpeita. Olen ollut töissä koko päivän ja tässä sängyssä koko illan, niin eipä se koti ole mihinkään itseään sotkenut eli ei tarvitse siivotakaan. Riittää kun kerran viikossa imuroi ja kahden viikon välein pesee pyykit, ja muuten vain katsoo vähän jälkiensä perään. Tiskit hoitaa yleensä mies.
Viime kuussa kysyttiin viikoksi Tallinnassa käymään lyhyellä varoitusajalla, ainoa murehdittava asia oli ilmoittaa pomolle, että teen työt varastoon joku toinen viikko. Tällaista tosin harrastan harvemmin.
Rakennutin omakotitalon 27-vuotiaana, koska olin siihen asti voinut tehdä täysillä töitä ja säästää käsirahaan, ja koska tiesin, että ainakaan lapsista ei tule tulevaisuudessa epävarmuustekijöitä lainan maksuun. Talo ja tontti myös maksoi paljon vähemmän, kun oli kaksi maksajaa, mutta silti ei tarvinnut ekstramakkareita, ei kahta vessaa, ei säilytystilaa, ei kuraeteistä, ei koulujen ym. palveluiden läheisyyttä tai saatavuutta...
Olen voinut sisustaa kotini juuri niin kuin haluan. Kukaan ei sotke tai riko paikkoja minun kotonani. Paitsi minä itse joskus. :)
Kukaan ei kylillä kyttää sitä, mitä teen ja miten. Tai jos kyttääkin, ei ainakaan tarvitse stressata, että joku tekee lasun siksi, että ruuaksi on taas pelkkiä nugetteja ja pizzaa. Itsensä saa vielä luojan kiitos viedä yli siitä, missä aita on matalin.
Ja kenties tärkein: ei tarvitse kantaa murhetta kenenkään toisen puolesta. Olisin varmasti koko ajan huolissani lapsen pärjäämisestä ja turvallisuudesta, etenkin, kun itselläni oli sellainen lapsuus, etten saanut tukea vanhemmilta ja kamppailin yksin itsetuhoisten ajatusten kanssa. Ja maailma on siitä muuttunut vain kovemmaksi, nykyään jo lukiossa uuvutaan suorituspaineiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä eri tavoin, näin ihmisenä, jolla syyt eivät ole bilettäminen tai matkustelu.
Eilen yöllä käänsin kylkeä, tunsin oloni vähän väsyneeksi ja siirsin herätyksen kasista kymppiin. Etätyöt alkoivat kasilta, mutta päätinkin siinä kolmelta aamuyöstä nukkua vähän myöhempään ja tehdä illalla pidempään. Kennellekään ei tarvinnut ilmoittaa mitään eikä kukaan tullut aamulla herättämään.
Olen voinut päästää irti kaikista niistä elämäni "tukiverkoista", joiden kanssa lapsellisena ehkä pitäisi vain yrittää tulla toimeen tai sitten sitä olisi aivan yksin. Asun yli 1000 kilometrin päässä vanhemmistani, enkä ole ikinä ollut näin onnellinen.
Töiden jälkeen ei ole pakko tehdä mitään, jos ei huvita, mutta toisaalta aikaa ja energiaa jää enemmän niihin kivoihn asioihin, kun kotona ei ole toista työmaata. Tänään olen voinut vain loikoilla illan sängyssä musiikkia kuunnellen ja tietäen, ett
Velaonnea upealle velaparille. 🎉🌟
Mulle ainakin vapaus on sitä, ettei tarvitse murehtia, miten lapsille kävisi elämässä. Kiusataanko, työllistyvätkö, olisivatko onnellisia? Ei tarvitse pelätä heidän menettämistään onnettomuudessa tai sairastumista.
Toki vapautta on myös se, että voi päättää tuosta vaan muuttaa vaikka Lappiin. Asua ahtaasti tai väljästi ja ajaa juuri sellaisella autolla kuin itse haluaa. Voi valita kumppanin vain itselleen eikä miettiä lasten kannalta. Itse olen vaihtanut alaa aikuisena, säästänyt ja sijoittanut, mennyt ja tehnyt, mitä olen halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vela on kuin huonompi versio perheellisestä
Velallakin on perhe. Siihen voi kuulua esim. omat vanhemmat, sksarukset. Osalla on myös puoliso. Siinä on perhettä.
Miten lapsen hankkiminen tekee paremmaksi ihmiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset ovat suloisempia kuin koirat. Koirat myös haukkuvat todella lujaa, jos joku tulee ovelle tai jos ne kuulee jotain heille outoa ääntä. Korvat hajoavat. Koirista on liikaa seuraa. Ne ovat kokoajan kimpussa ja haisevat ja nuolevat.
Ja lapsistahan ei ikinä lähde meteliä tai eivät ole alati vaatimassa kaikkea?
Ei hyvää päivää😂😂😂 Sulla ei ole lapsia, etkä ole edes tekemisissä niiden kanssa...Jessus, mikä tollo!
Jos ap ja muut kaltaisensa olisivat oikeasti onnellisia ja tyytyväisiä AIKUISIA, ei niitä häiritsis ja jopa kiukuttaisi muiden valinnat ja olemassaolo.
Kovin katkerilta vaikuttavat.
Ja mitähän hel*** se kuuluu ap:lle tai muillekaan, mitä joku tekee tai on tekemättä vapaudellaan? Ei teidänkään tarvitse kenellekään perustella perhettänne.
Aloituksen tarkoitus on vain päästä ylentämään itseään ja väheksyä muita. Sekä aiheuttaa äärimmäisen typerää eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ja muut kaltaisensa olisivat oikeasti onnellisia ja tyytyväisiä AIKUISIA, ei niitä häiritsis ja jopa kiukuttaisi muiden valinnat ja olemassaolo.
Omien sanojensa mukaan he eivät ole katkeria. Sitten kun kysytään että mikä sitten on se heidän motiivi valittaa. Sitten tulee hiljaista tai jotain ympäripyöreää sepitystä.
Voin tehdä elämässäni rohkeampia valintoja. Vaihtaa maata, heittäytyä yrittäjäksi jne. kun ei ole huollettavia.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän hel*** se kuuluu ap:lle tai muillekaan, mitä joku tekee tai on tekemättä vapaudellaan? Ei teidänkään tarvitse kenellekään perustella perhettänne.
Aloituksen tarkoitus on vain päästä ylentämään itseään ja väheksyä muita. Sekä aiheuttaa äärimmäisen typerää eripuraa.
Utelijoita kyllä riittää. Ihme homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojensa mukaan he eivät ole katkeria. Sitten kun kysytään että mikä sitten on se heidän motiivi valittaa. Sitten tulee hiljaista tai jotain ympäripyöreää sepitystä.
Eiku joo olemme kaikki katkeria ja kateellisia ja aina väsyneitä ja aina pakolla valvotaan yöt. Lapset kyl olleet poissa kotoa jo toistakymmentä vuotta, mutta tietenkin meidän kärsimys jatkuu aina vaan...ja ihan vain teidän iloksi, kun velan oletus näköjään meidän muiden onnettomuus. Eli olkaa hyvä😁
Vierailija kirjoitti:
Mamma-palstalla tod. näk aika niukasti hengaa veloja?
Varmaan muut asiat kiinnostaa heitä.
Ei mammapalsta ole vuosikausiin ollut mikään äitipalsta. Aihe vapaalla on keskusteluja laidasta laitaan. T. 37v vapaa Vela, joka tiesi jo 6-vuotiaana ettei halua äidiksi koskaan
Aika pitkä synnytys.