Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin vihata tavaroitani näin paljon?!

Vierailija
24.07.2016 |

Kunnon Konmari -tyyppinen siivous (taas kerran) käynnissä. Inhoan hommaa.

En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi olen joskus rankasti ansaittua rahaa halunnut näihin kaikkiin vaatteisiin törsätä!!!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi tästä vastedes.

Vierailija
2/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa hypistellessä tavaroita pitäisi pitää koko ajan siivouspäivää mielessään. Jäisi turhat ostokset tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hyvä itsetutkiskelun paikka - tosiaan miksi ihmeessä. Vihaatko tavaroita vai itseäsi? Ehkä jatkossa rahaa jää enemmän säästöön, jos muutat ostotottumuksiasi. 

Vierailija
4/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama morkkis ollut vaateläjistä Olisinpa silloin nuorena tajunnut laittaa edes osan niistä rahoista säästöön millä ostelin kertakäyttälumppuja kaapin täytteeksi. Joka menoa varten uudet vaatteet jne...no, jos sitä olisi vaikka jotakin oppinut tästä.

Vierailija
5/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä moiti itseäsi turhaan! Nämä ovat monisyisiä juttuja, ja tärkeintä on, että olet nyt havahtunut turhaan kuluttamiseen. Mä olen siitä onnekkaassa asemassa, että opin rahankäytön jo kotona: Varsinkin vaatteiden suhteen olen todella harkitsevainen. Eilenkin kävin kiertämässä kirppareita ja kauppoja ihan tarkoituksena ostaa kesävaatteita, mutta vain yksi hame lähti mukaan. En osta "kertakäyttövaatteita", vaan klassisia ja aina muodissa pysyviä. Toki virheostoksia on tullut minullekin, mutta niistä on opittu. Panosta tästä lähtien laatuun, älä määrään. Ja ole lempeä itsellesi, tuskin olet tietoisesti valinnut tuota tietä. :)

Vierailija
6/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olen jo ottanut opikseni! En vain tajua, miten olen tullut niin helposti huijatuksi tuohon ostamiseen ...

Vierailija
7/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä moiti itseäsi turhaan! Nämä ovat monisyisiä juttuja, ja tärkeintä on, että olet nyt havahtunut turhaan kuluttamiseen. Mä olen siitä onnekkaassa asemassa, että opin rahankäytön jo kotona: Varsinkin vaatteiden suhteen olen todella harkitsevainen. Eilenkin kävin kiertämässä kirppareita ja kauppoja ihan tarkoituksena ostaa kesävaatteita, mutta vain yksi hame lähti mukaan. En osta "kertakäyttövaatteita", vaan klassisia ja aina muodissa pysyviä. Toki virheostoksia on tullut minullekin, mutta niistä on opittu. Panosta tästä lähtien laatuun, älä määrään. Ja ole lempeä itsellesi, tuskin olet tietoisesti valinnut tuota tietä. :)

Kiitos! :-)

Joo, nyt lähinnä katselen esimerkiksi alennusmyyntijuttuja niin, että kuka haluaa kaikkea tuota roinaa. ...

Ymmärrän kyllä, että kyse on nykyisestä kulttuurista, mutta yäk, miten inhoan ylimääräisiä tavaroita nyt

Ja kaikkiin silti olen omalla työllä ansainnut rahat ....

Vierailija
8/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa. Minun tilanteeni on sellainen, että kun haluan siistit arkivaatteet ja katselen kaappiani, siellä on kaikenlaisia ihania ostoksia, joita olen tehnyt. Siistit teepaidat ja farkut ovat pyykissä... Ja sentään hankkiuduin jo eroon isosta säkillisestä joutilaita vaatteita. Ja harrastevälineet. Ah! Kaikkea olen luullut käyttäväni ja tarvitseni. Tuolla vintillä niitä nyt sitten on. Itse istun vapaahetket AV:lla :D

Vierailija
9/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et tavaraasi

Vierailija
10/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on hyvä itsetutkiskelun paikka - tosiaan miksi ihmeessä. Vihaatko tavaroita vai itseäsi? Ehkä jatkossa rahaa jää enemmän säästöön, jos muutat ostotottumuksiasi. 

Siis olen vähentänyt ostamisen jo lähes nollaan parin vuoden ajan. ...mutta tätä tavaraa on silti valtavasti!

Eniten kyllä inhoan itse tavaraa, mieluiten vain heittäisin lähes kaiken kierrätykseen.

Vierailija
11/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa. Minun tilanteeni on sellainen, että kun haluan siistit arkivaatteet ja katselen kaappiani, siellä on kaikenlaisia ihania ostoksia, joita olen tehnyt. Siistit teepaidat ja farkut ovat pyykissä... Ja sentään hankkiuduin jo eroon isosta säkillisestä joutilaita vaatteita. Ja harrastevälineet. Ah! Kaikkea olen luullut käyttäväni ja tarvitseni. Tuolla vintillä niitä nyt sitten on. Itse istun vapaahetket AV:lla :D

Voi kiitos! Ihana tietää, että on muitakin.

Vierailija
12/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin tässä kuussa juuri 30 euroa hameisiin, joista en tykkää :I olet päässyt mua pidemmälle!

Vierailija
13/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel for you AP

Mulla on naurettava määrä vaatteita yhä, vaikka olen marittanut ne. Mulla jäi vain sen jälkeen tekemättä kunnolla vaatteiden järjestely paikoilleen. Vaatteita on niin paljon, etten muista missä mikäkin on ja ne ovat sekaisin siellä täällä. Toki taiteltuina jne, mutta silti.

Mulla on myös sellaisia mekkoja ja muita joita ei voi taitella eli henkareilla roikkuu valtava määrä.

Luulen, että tulen vielä tiivistämään vaatekaappejani.

Silti on erittäin kummallista, että minun teke mieli tilata nyt yksi ihana mekko kesäksi. MIKSI?

Vierailija
14/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saada vertaistukea, kiitos!

Vierailija
15/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa blogi Minimalismin ilo. Siellä on hyvää pohdintaa liittyen tavaraan ja sen merkitykseen länsimaisessa kulutuskulttuurissa elävälle ihmiselle. Minimalismi ei ole ainoa oikea tie, mutta saa pohtimaan oman elämän arvoja. Tsemppiä AP ja kaikki muutkin!

T. Yksi toivottavasti viimeistä suurraivaustaan tekevä henkilö

Vierailija
16/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa blogi Minimalismin ilo. Siellä on hyvää pohdintaa liittyen tavaraan ja sen merkitykseen länsimaisessa kulutuskulttuurissa elävälle ihmiselle. Minimalismi ei ole ainoa oikea tie, mutta saa pohtimaan oman elämän arvoja. Tsemppiä AP ja kaikki muutkin!

T. Yksi toivottavasti viimeistä suurraivaustaan tekevä henkilö

Kiitos! Tsekkaan tuon.

Vierailija
17/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä on ainakin helppoa! Jos ostaa joka menoksi uudet vaatteet, ei niihin paljon ehdi kiintyä... Siitä vaan kaapin ovet auki ja kierrätyskassiin!

Mulla on kaapit täynnä perittyjä astioita ja tavaroita. Ja omat vaatteet saattavat olla kymmenen vuotta vanhoja. Monesta tykkään niin, että melkein muutaman kyyneleen tirautan, kun joudun pois heittämään!

Vierailija
18/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olemmekin näin helposti aivopestävissä ihan turhaan kulutukseen?

Vierailija
19/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä lähtee taas alulle yksi tarina, jossa koti muuttuu mukavasta ja kotoisasta piankin sairaalamaisen valkoiseksi, lähes typötyhjäksi, ankeaksi ja kaikuvaksi "upean minimalistiseksi" laitoshuoneistoksi. Taakse jää viihtyisyys ja kotoisuus, tilalle tule ankeus ja kolkkous.

Vierailija
20/20 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan lapset unelmoivat, että heillä olisi mitä teillä on varaa heittää pois.

Sitten ratkaisu: ei muuta kuin kehitysapua tunnontuskissa... ikuisesti kankkulan kaivoon. Älä anna köyhälle kalaa; opeta kalastamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän