Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään hyvää miestä?

Vierailija
24.07.2016 |

Tuli tuosta Saako nyt hermostua?-aloituksesta, plus lukuisista muista täällä käydyistä keskusteluista mieleen, onko jollakin oikeasti ihana ja osallistuva mies? Kuinka monen mies pakkaa lasten kamat reissulle tai esim. kerää katraansa matkaan ja antaa äidille mahdollisuuden viettää vapaata kotona, jonka on ensin siivonnut, jotta äidillä olisi leppoisa olla? Kuinka monen mies huolehtii kaupassa käynnit ja suunnittelee ja toteuttaa ruuan ja siinä sivussa pesee pyykit ym. ihan itsenäisesti ja ennenkaikkea tekemättä asiasta suurta numeroa?
Tunnen lukuisia naisia, jotka näin tekevät. Kaukaa historiasta muistuu mieleen vain yksi mies, joka oli perheen kantava voima aivan kaikessa, hänen vaimonsa ei tosin ei osannut asiaa arvostaa, mutta korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, kun väitän miesten elämän olevan paljon helpompaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla.

Olen kotona yksin. Mies lähti perjantaina lasten kanssa edeltä lomareissuun. Menen huomenna perässä.

Vierailija
2/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vaikka kuinka monta. Heidän vaimonsa tosin ei avaudu tänne joka ikisestä "ongelmistaan". Tänne kiteytyy vaan ongelmatapaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana mies. <3

Vierailija
4/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on! Tosin suurin osa tehdään yhdessä, molemmat tasavertaisina vapaaehtoisesti osallistuen. Välillä mua (miestäkin joskus) laiskotuttaa ja jään vaan sohvalle makaamaan niin mies hoitaa pakkaukset ja tiskaukset yms :D Koen, että juuri näin sen pitääkin olla, tulisi huono omatunto jos vaan antaisi miehen hoitaa kaiken ja itse lusmuilisi.

Vierailija
5/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. :)

Vierailija
6/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä voi olla hyvin perinteinen roolijako, joka toimii ja molemmat ovat tyytyväisiä. Meillä niin! Minulla päävastuu ruuanlaitosta ja pyykeistä. Toki mies osallistuu oma-aloitteisestikin näihin. 

Hän enemmän on lasten harrastuksissa mukana, hoitaa enemmän koiran ulkoilutusta, hoitaa autoon ja kodin peruskunnossapitoon liittyvät jutut. 

Työnjaon ei tarvitsisi tietenkää olla näin "sovinistinen", mutta minä nyt osaa paremmin ruuanlaiton ja hän taas ajaa esim. mieluummin autoa. Ihan sovussa kaikki hoituu, toki useinkin vien lapsia harrastuksiin, mutta meillä on tietyt päävastuualueet. 

Vierailija
7/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana mies, vaikka monen mielestä ei ehkä olekaan. Pääasiahan on, että mies on MINUN mielestä ihana <3

Vierailija
8/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakas aviomieheni osallistuu, tekee, siivoaa ja touhuaa. Arvostan suuresti ja myös näytän sen hänelle. Itsekin teen kotitöitä ja hän arvostaa myös minun panostani. Voi miten rakastankaan tuota ihanaa miestä. 💖💖💖

Ja saan vapaata milloin haluan, mut eipä vielä ole ollut siihen tarvetta.

Vierailija
9/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Vastuu kotihommista on hänen, mutta on hän muutenkin kiltti ja ihana, ja miehekäs mies.

Vierailija
10/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, ihana mies ja ihana elämä hänen kanssa. Taitaa olla niin, että harvemmin vaan tehdään avauksia aiheesta: mieheni käyttäytyi taas kivasti koko viikon, negatiiviset asiat varmaan puhututtaa enemmän, mutta uskoisin, että moni kuitenkin on tyytyväinen elämäänsä. Siitä vaan harvemmin sitten kirjoitetaan.

Vierailija
11/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies laittaa meillä kaikki ruuat, myös esimerkiksi juhliin suunnittelee ja toteuttaa menyyt. Siivoaa ihan siinä missä minä, samoin pyykeistä ym huolehtii se, joka ehtii. Hän on käsistään kätevä eli tämän lisäksi tekee remontti- ja korjaushommia. Lisäksi fiksu, sosiaalinen ja hyvännäköinen eli täydellinen mies. Hyvä ettei exälleen kelvannut niin minä korjasin talteen :-)

Vierailija
12/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Hoitaa kaikki ruokaan ja tiskeihin liittyvät asiat, en osallistu niihin käytännössä lainkaan, mulla on omat vastuualueeni. Lapsia hoitaa enemmän kuin minä kotona ollessaan. En urputa, vaikka tekisi jotain juttuja eri tavalla kuin minä. Hyvä isä ja hyvä puoliso, vaikka välillä helkkarin ärsyttävä :)

Vierailija
13/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hirvittävä mustasukkainen sika, joka ite puhuu kokoajan

muista naisista. Edes töihin en pääse, mutta rahaa mulla pitäis olla...

Mies siis kuvittelee, että kaikki työssä käyvät naiset pettää ja jahtaa vain miehiä. Itse kehuu kuinka työsään tapaa päivittäin upeita naisia, ja kysyntää on.

Vierailija
14/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät?

Vierailija
15/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pakkaa useinkin lapsen tavaroita kun olemme lähdössä jonnekin. Suunnittelee myös ruokalistaa ja laittaa ruokaa kotona yhtälailla. Ainoastaan pyykkiä ei pese, kun se on jostain syystä niin "monimutkaista". Pesisi kyllä, mutta olemme sopineet, että minä voin pestä pyykit, mies hoitaa esim nurmikon leikkuut ja muut hommat, joita minä vihaan. Mies pyrkii järjestämään niin, että vähintään kerran viikossa saan nukkua niin pitkään kuin haluan. Ja hoitaa mukisematta lasta jos minulla on omia menoja. Sain oltua lähes viikon työreissulla, eikä kenenkään maailma kaatunut. Toki silloin apuna oli mummo, mutta vain sen takia, että käytännön syistä lapsi ei ollut tuona aikana päivähoidossa, vaan isä ja mummo hoitivat lapsen mummolassa tuon ajan. Jos yhtäkkiä häviäisin, saattaisi ainostaan pyykkihommat vaatia mieheltä muistuttelua, mutta pärjäisi lapsen kanssa loistavasti. En ole tehnyt itsestäni korvaamatonta, vaan olettanut miehenkin hoitavan asioita. Jos joku ei ole sujunut, asiasta on keskusteltu/harjoiteltu yhdessä/olen vain kieltäytynyt yksin hoitamasta asiaa.

Vierailija
16/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten elämä on helpompaa? Siinäpä taas palstatussukalta oikein kunnon aivopieru.

Vierailija
17/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lisää syitä valita MGTOW. Mitäs se Heli Vaaranen sanoikaan?

Erityisesti palstamammoista?

Vierailija
18/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jonkun kerran olemme voineet lapsen kanssa lähteä shoppailemaan "jaloista", sillä aikaa kun mies on siivonnut. Molemmin puolin hoituu hommat pääsääntöisesti. Varmaan joissain asioissa roolit hyvinkin perinteiset, mutta molemmat hoitavat kuitenkin kaikkia hommia vähintäänkin olosuhteiden pakosta. -15

Vierailija
19/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. 27 vuotta olemme olleet yhdessä ja 24 vuotta niistä naimisissa. En vaihtaisi toiseen.

Vierailija
20/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut. Ja aloittaja tekee niistä omat yleistyksensä. Hyvää työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi