Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään hyvää miestä?

Vierailija
24.07.2016 |

Tuli tuosta Saako nyt hermostua?-aloituksesta, plus lukuisista muista täällä käydyistä keskusteluista mieleen, onko jollakin oikeasti ihana ja osallistuva mies? Kuinka monen mies pakkaa lasten kamat reissulle tai esim. kerää katraansa matkaan ja antaa äidille mahdollisuuden viettää vapaata kotona, jonka on ensin siivonnut, jotta äidillä olisi leppoisa olla? Kuinka monen mies huolehtii kaupassa käynnit ja suunnittelee ja toteuttaa ruuan ja siinä sivussa pesee pyykit ym. ihan itsenäisesti ja ennenkaikkea tekemättä asiasta suurta numeroa?
Tunnen lukuisia naisia, jotka näin tekevät. Kaukaa historiasta muistuu mieleen vain yksi mies, joka oli perheen kantava voima aivan kaikessa, hänen vaimonsa ei tosin ei osannut asiaa arvostaa, mutta korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, kun väitän miesten elämän olevan paljon helpompaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta jos kerrankin kuulen vielä "mies hoitaa auton" - sekoan. Mitä vitun hoitamista siinä on? Huollot merkkiliikkeessä josta toinen auto siksi päiväksi alle, samoin renkaanvaihdot siellä. Mulla ollut auto toistakymmentä vuotta, enkä ole sen hoitamiseen 5 minuuttia per kk käyttänyt, jos nyt laskee tankkauksen ja tuulilasinesteen lisäyksen "hoitamiseksi"? Enemmän aikaa menis jos käyttäis yleisiä ja kävis lataas sitä matkakorttia ärrällä.

Vierailija
22/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin mielestäni maailman paras mies! Etenkin silloin kun itsellä koulussa kiireistä ja stressiä oli (valmistuin tänä keväänä), niin mies heitti aina aamulla lapset päiväkotiin ja teki heidän kanssa aamuhommat, että saan rauhassa mentyä kouluun. 

Muutenkin on todella osallistuva, kuskailee lapsia harrastuksiin, tekee kotitöitä varmaan enemmän kuin minä! Suunnittelee perheen yhteisiä juttuja ja oikeasti nauttii niistä. Järjestää mulle omaa aikaa käydä esimerkiksi salilla ja tapaamassa kavereita, mutta sama toimii sitten myös toisinpäin :) Molemmille on järkätty ainakin kerran viikkoon pari tuntia ns. omaa aikaa, jolloin saa mennä salille rauhassa. 

Välillä mä ihmettelen, miten oonkaan näin ihanan miehen saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole. Tekee kyllä jotain (vähän), mutta tekee siitä suuren numeron. Lisäksi kohtelee huonosti.

Vierailija
24/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on, mutta ei taida oikein osata kokata.

Vierailija
25/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin mielestäni maailman paras mies! Etenkin silloin kun itsellä koulussa kiireistä ja stressiä oli (valmistuin tänä keväänä), niin mies heitti aina aamulla lapset päiväkotiin ja teki heidän kanssa aamuhommat, että saan rauhassa mentyä kouluun. 

Muutenkin on todella osallistuva, kuskailee lapsia harrastuksiin, tekee kotitöitä varmaan enemmän kuin minä! Suunnittelee perheen yhteisiä juttuja ja oikeasti nauttii niistä. Järjestää mulle omaa aikaa käydä esimerkiksi salilla ja tapaamassa kavereita, mutta sama toimii sitten myös toisinpäin :) Molemmille on järkätty ainakin kerran viikkoon pari tuntia ns. omaa aikaa, jolloin saa mennä salille rauhassa. 

Välillä mä ihmettelen, miten oonkaan näin ihanan miehen saanut. 

Kuulostaa liian täydelliseltä, jotain tohon on piilotettuna.

Vierailija
26/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Aina ottanut isomman vastuun lapsista ja kodista, kun itse opiskelen ja käyn töissä. Hän on siis myös kokopäivä töissä totta kai.

Vierailija
27/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vela-pariskunta. Kumpikin tekee sitä, mikä parhaiten luonnistuu: mies on hyvä kokki, joten useimmiten hän laittaa ruoan tai kokkaamme yhdessä (pysyn toki hengissä omillakin kokkailuillani, osaan laittaa perusterveellistä ruokaa), minä taas yleensä pyykkään, koska olen niin tarkka vaatteistani. Mieheni vaatteet menevät siinä sivussa.

Loput kotityöt jakautuvat varsin tasaisesti. Minä tosin yleensä vaihdan renkaat miehen autoon, kun siitä tykkään. Olen ihan pikkutytöstä asti ollut isän kanssa renkaita vaihtamassa, lapsuudesta jäänyt perinne siis. Mieheni on toki mukana, mutta antaa minulle tässä asiassa ns. päävetovastuun.

Vierailija
28/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on:) Pakkaa kyllä tavarat reissuun jos tarvitaan ja hoitaa kyydit harrastuksiin ja kouluun pyytämättä. Samoin jos unohdan jotain kaupasta niin kipaisee hakemaan ilman sen suurempia pyytämisiä. Kun lapset olivat teinejä ja riekkuivat kylillä yömyöhään mies kävi aina hakemassa heidät (ja puolen kylän kakarat) aamuyöllä ja toimitti kaikki koteihinsa. Muita vanhempia ei haitannut se että 15 v kävelee talvipakkasella 5 km pimeää metsätietä...

Viimeviikolla ystävättäreni oli käymässä ensimmäistä kertaa ja hämmästeli kun en käynyt kertaakaan päivän aikana keittiössä - silti tuli valmista lounasta, drinksut uima-altaalle, päivällinen jälkiruokineen jne :) Mies tietää miten naista kohdellaan;D Kun meillä on illallisjuhlia (usein) teemme siivoukset ja ruuat yhdessä ja minä nautin illan mittaan vieraista kun mieheni isännöi sujuvasti.

Silti ei ole mikään tohvelisankari, päinvastoin. Vastuullisessa johtavassa asemassa, pidetty ja ehdottoman oikeudenmukainen esimies.

Vierailija
29/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on munaton mies. viime yö sen taas todisti. naapurit luukutti musaa täysillä pihalla klo 03 ja tietty mun piti mennä hoitaa tää asia, olen viimeisilläni raskaana ja ne känni-ääliöt rupes vielä aukoo päätä. en sano, että sellainen olisi pelkästään miehen hommaa, mutta voisi se vittu edes kerran jotain hoitaa, varsinkin ottaen huomioon tilani.

Vierailija
30/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on munaton mies. viime yö sen taas todisti. naapurit luukutti musaa täysillä pihalla klo 03 ja tietty mun piti mennä hoitaa tää asia, olen viimeisilläni raskaana ja ne känni-ääliöt rupes vielä aukoo päätä. en sano, että sellainen olisi pelkästään miehen hommaa, mutta voisi se vittu edes kerran jotain hoitaa, varsinkin ottaen huomioon tilani.

No eihän se ihan munaton ole jos on sinut raskaaksi saattanut. Vai...

Vierailija
31/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole miesten ja naisten hommia. Häiriökäytöstilanteet hoitaa poliisi. Uliuli.

Vierailija
32/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla oli raskausaikana just sama juttu. Olin viimesillään raskaana. Yläkerran naapurit biletti jatkuvasti... joo minä se olin joka meni soittaa ovikelloa ja pyytämään hiljaisuutta. Mies ei tainnu vaivautua edes nousemaan sängystä. Te kaikki jolla ihana mies, olkaa onnellisia että osasitte valita oikein. Mä en osannut ja saanut kärsiä liikaa. Kilttinä ihmisenä en olis tod.ansainnu niin paljon tuskaa.

Vierailija
33/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole miesten ja naisten hommia. Häiriökäytöstilanteet hoitaa poliisi. Uliuli.

tänne korpeen mitään poliisia saa tämän takia.

Vierailija
34/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

justhan vittu sanoin etten oleta että aina hoitaa enkä näin ollen pidä sitä siis lähtökohtaisesti "miesten hommana" - mutta haloo, mä oon just lähös laitokselle, niin voisi edes Kerran auttaa?

Vierailija
35/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on! Ainakin näin esikoisen odotusaikana on ihan täydellinen, olen älyttömän rakastunut, vaikka monta vuotta yhteiseloa jo onkin takana. Toivottavasti ei muutu perus-av-mamman mieheksi heti vauvan syntymän jälkeen :P

Vierailija
36/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukava kuulla kuinka paljon löytyy hyviä miehiä. Ja jos joku tuolla moitti minua yleistäjäksi, niin valitettavasti tämän kuvan tällä palstalla miehistä saa, joku mies kiukuttelee kun ei saa tarpeeksi seksiä, joku elää poikamieselämää lapsiperheen keskellä, joku mies on muuten vain saamaton ym. Toki palstaa sen verran seuranneena tiedän, että jos joku tekee avauksen, kuinka mies on ihana, niin kommentointi on vähäistä ja negatiivista.

Ap

Vierailija
37/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ihana mies. Sen lisäksi että se hoitaa kotihommia ihan yhtälailla kun minäkin, se vie lapsia (meillä on neljä omaa) mökille ja on niiden kanssa jos mä haluan harrastaa. Viime viikonloppuna se hoiti meillä hoidossa olleiden lasten nukuttamisen kun mä lähdin koiralenkille. :) Mä myös voin lähteä ulos kavereiden kanssa melkolailla koska vaan halutessani, mies on lasten kanssa ihan mielellään.

Se myös sanoo päivittäin että rakastaa mua ja kehuu jatkuvasti kuinka kaunis mä olen. Mä olen mielestäni ihan tavallisen näköinen, mutta ton miehen silmissä älyttömän kaunis ja sen kehut onkin saaneet mun itseluottamuksen nousemaan. Joskus ärsyttää kun se tulee jatkuvasti halaamaan ja sanoo että "oonko mä kertonut sulle tänään kuinka upealta sä näytät" tai "oonko mä sanonut jo tänään kuinka paljon mä rakastan sua", koska oon sitä nyt kymmenen vuotta kuullut päivittäin enkä ole varsinaisesti kainalossanyhjääjä/halaajaihminen ollenkaan, mutta vaikka se halailu ja ylenpalttiset rakkaudenosoitukset välillä ärsyttää niin onhan ne aika ihania. :) Oon vasta viime aikoina tajunnut että tää taitaa olla aika poikkeuslaatuinen mies, kun kaverit on kertoneet erilaisia tarinoita omistaan. Mun mies on vielä suht hyvässä duunissa ja kivan näköinen. Välillä tää tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, mutta tätä tää on jo kymmenen vuotta ollut vaikka vaikeitakin aikoja toki oli. Vaikeatkin ajat oli ton miehen kanssa hyviä, sillä se on niin ymmärtäväinen ja sitoutunut meidän liittoon ja perheeseen ettei koskaan oo ollut varsinaisia suuria kriisejä.

Vierailija
38/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole täydellistä miestä eikä sellaista ole ystävillänikään.

Vierailija
39/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole täydellistä miestä eikä sellaista ole ystävillänikään.

Se kertoo vain sinun ja ystäviesi omasta tasosta. Pettikö pillerit  ja muuta valkoroskan touhua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme