Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin sanavarastotesti, paljonko saatte?

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän luotettava testi on kun alussa oli kaksi sellaista, joille ei ollut vaihtoehdoissa todellakaan synonyymiä. Esim. love ei ole sama kuin like.

Vierailija
22/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaan taso. Englanninkielessä on paljon vaikeita sanoja, joista ei oikein voi päätellä eli ne pitää vaan tietää. Eli ei varsinaisesti tullut yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 150, top 0,01%.

Vierailija
24/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1 000 000 mutta mitäs muuta odotinkaan. Tiesinhän sen!

Vierailija
25/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ollut kuin 10-vuotiaan tasolla, vaikka olen koulutukseltani englannin kääntäjä :D Tosi monipuolista sanastoa tunnette te paremmin pärjänneet!

Tätä en kyllä usko!

Minulla nimittäin tuo sama taso ja en voisi koskaan kuvitella kääntäväni mitään yhtään vaativampaa tektiä. Käännätkö jotain lastenkirjoja selkokielellä?

Vierailija
26/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28757, top 0,43% :D

Vierailija
27/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your English Vocabulary Size is:

22050

★★★ Top 6.58%HighLow

★★★ Top 6.58%

Your vocabulary is at the level of professional white-collars in the US!

Eikö jenkit muka oikeesti osaa tuon paremmin omaa äidinkieltään, että perus av-mamma on heidän tasollaan? Toisaalta ei yllätä kun vaalikeskusteluja on seurannut. Oon hankkinut tän sanavaraston ihan tv:n ja netflixin äärellä. 10v sitten täydet pisteet yo-kirjoituksista.

Vierailija
28/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän luotettava testi on kun alussa oli kaksi sellaista, joille ei ollut vaihtoehdoissa todellakaan synonyymiä. Esim. love ei ole sama kuin like.

No... se oli kuitenkin ehdottomasti ainoa sana sinne päin. Kai nyt jokainen tajuaa testeissä ottaa sen vähiten huonon vaihtoehdon, jos aivan sopivaa ei löydy. 

Sitä paitsi englanninkieliset käyttävät love-sanaa huomattavasti kevyemmin, vastaa enemmän like-sanaa kuin meillä olisi valittava rakastaa tai pitää. 

Vierailija
29/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

48914 top 0,001%

Vierailija
30/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22050

★★★ Top 6.58%HighLow

★★★ Top 6.58%

Eikö jenkit muka oikeesti osaa tuon paremmin omaa äidinkieltään, että perus av-mamma on heidän tasollaan? Toisaalta ei yllätä kun vaalikeskusteluja on seurannut. Oon hankkinut tän sanavaraston ihan tv:n ja netflixin äärellä. 10v sitten täydet pisteet yo-kirjoituksista.

"Oon hankkinut tän sanavaraston ihan tv:n ja netflixin äärellä."

No niin olet. Oletko siis joka kerta etsinyt merkityksen sanakirjasta, kun olet kuullut vieraan sanan?

Vierailija
31/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ollut kuin 10-vuotiaan tasolla, vaikka olen koulutukseltani englannin kääntäjä :D Tosi monipuolista sanastoa tunnette te paremmin pärjänneet!

Tätä en kyllä usko!

Minulla nimittäin tuo sama taso ja en voisi koskaan kuvitella kääntäväni mitään yhtään vaativampaa tektiä. Käännätkö jotain lastenkirjoja selkokielellä?

Minäkin käännän työkseni ja sain 14-vuotiaan tasolle. En käännä kaunokirjallisuutta vaan paljon esim mainoksia. Niissä käytetään aika suoraviivaista kieltä.

Vierailija
32/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22050

★★★ Top 6.58%HighLow

★★★ Top 6.58%

"Oon hankkinut tän sanavaraston ihan tv:n ja netflixin äärellä."

No niin olet. Oletko siis joka kerta etsinyt merkityksen sanakirjasta, kun olet kuullut vieraan sanan?

Usein merkitys käy ilmi asiayhteydestä tai sen voi luntata tekstityksestä. Tarkoitin, etten ole asunut ulkomailla tai varta vasten opiskellut.

Vierailija
33/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9700

Vierailija
34/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpotus! Täällä toinen 10-vuotiaan tasolla oleva englannin kielen kääntäjä. Tosin kääntäjänä en ole työskennellyt yli 10 vuoteen.

Vierailija
35/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10300, 14-vuotiaan tasolla... Mäkin luulin osaavani englantia paremmin, mutta ihan arpomiseksi meni.

Vierailija
36/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000. 14-vuotiaan jenkin tasolla... olisikohan noin...

Vierailija
37/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun tässä ketjussa on ihmiset käyneet alapeukuttamassa hyviä tuloksia kateellisena :D

Vierailija
38/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hemmetin hyviä te olette vai hyviä arvaajia? Vedin aika lonkalta ja reippaasti arvasin, jos en sekunnissa keksinyt oikeaa, mutta sain vain noin 6000 sanaa. Ja oikeasti olen aika hyvä. Puhun sujuvasti, kirjoitan sujuvasti asiatekstiäkin...

Vierailija
39/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17000, eli 18-vuotiaan amerikkalaisen tasolla. Olen opiskellut yliopistotutkinnon englanniksi, käyttänyt vuosia englantia pääasiallisena työkielenä, ja julkaissut englanniksi. Yleensä tulee palautetta hyvästä kielitaidosta mutta uskottava toi kai nyt on. Hyvin oon kuitenkin pärjännyt. 

Vierailija
40/243 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22350

★★★ Top 6.08%

Hetken kyllä mietitytti jotkut harvinaisemmat, mutta lopussa oli paljon kohtuullisen helppojakin.

Ei huonommin. Olen työskennellyt vuosia Jenkkifirmassa ympäristössä, jossa en Suomea kuullutkaan joskus viikkoihin ja olin ainoa suomalainen. En silti pärjää brittikavereille nokkeluudessa sanailtaessa, jään aina pahasti jalkoihin vaikka joskus hauskoja yhteensattumia satunkin bongaamaan ja naurattamaan pubissa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi