Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottaako facebook ystäviksi sellaisia, joiden profiilia olet käynyt kerran katsomassa? Apua!

Vierailija
23.07.2016 |

Kokemuksia? Ólen itse käynyt katsomassa joidenkin tuntemattomien profiileja ihan viihdemielessä, ja huomaan jälkeenpäin että jos katson ehdotuslistaa, siellä ehdotetaan niitä henkilöitä. Meneekö se ehdotus myös tyypeille, kenen profiilissa olen käynyt? Vähän nolottaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on face puhelimessa niin tallennetut numerot tulee kaveriehdotuksiksi.

Itse käytän facebookia aika vähän ja huomaan helposti siellä tapahtuvat muutokset. Toisten facebookien stalkkailu ei ole aiheuttanut kaveriehdotuksia. Tiedän myös että työpaikan vaihdon vuoksi moni uusi tyyppi on käynyt katsomassa profiiliani mutta yhtään kaveriehdotusta ei ole tullut koneen ehdottamana. En tietäisi vierailuista mitään elleivät itse olisi kertoneet.

Vierailija
22/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia? Ólen itse käynyt katsomassa joidenkin tuntemattomien profiileja ihan viihdemielessä, ja huomaan jälkeenpäin että jos katson ehdotuslistaa, siellä ehdotetaan niitä henkilöitä. Meneekö se ehdotus myös tyypeille, kenen profiilissa olen käynyt? Vähän nolottaa.

Kyllä. Jos olet käynyt katsomassa jotakuta, systeemi ottaa ehdotuskaavan käyttöön sekä sinulle että katsomallesi henkilölle. Paljastut. Niinkuin minäkin...

Vierailija
24/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo ehdokkaat näkee?

Älkää suotta kertoko!

En tiedä mobiililta, mutta koneelta katsoessa siellä ylhäällä missä on viestit, siellä myös ihmisen muotoinen hahmo, siinä löytyy listä ehdotuksista. Joskus ehdottaa myös etusivulla missä on mainokset (Tää on just äärimmäisen noloa)

Kaveripyynnöt? Ei siellä mitään ehdotuksia ole.

Vierailija
25/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossain ollut, että fb seuraa sähköpostiliikennettä ja ehdottaa senkin perusteella ihmisiä kaveriksi? Mietin vain tuota tuon erään kirjoittajan vuokraemäntää.

Vierailija
26/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
27/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottaa, ja yksikin käynti riittää. Itselle käynyt sillai, että facetin Tindermatchini joka esitteli itsensä koko nimellään. No, kohta tuli kaveripyyntö :0. Seuraavan kerran jutellessamme mies ihmetteli, että olipas hassua, että fb ehdotti sinua kaveriksi, kun meillä ei ole mitään yhteisiä kavereita ym. Joo, hassua tosiaan... :'D

Eikö ne fb ja Tinderkin ole jotenkin kytköksissä?

Vierailija
28/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitten ihme että mieheni exä on koko ajan niissä ehdotuksissa, ämmä stalkkaa mua :D

Vierailija
29/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sitten ihme että mieheni exä on koko ajan niissä ehdotuksissa, ämmä stalkkaa mua :D

Niin....tai sitten niinpäin että miehesi stalkkaa exäänsä. Tajuutko sä, Facebook ehdottaa niitä joita sun läheises (mies) katsoo kaikista eniten. Ylläri?

Vierailija
30/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, nuo ei kiinnosta vaan pointti oli se, että meneekö ehdotus myös sille toiselle osapuolelle? Vai ainoastaan minulle, kun olen käynyt hänen profiilissaan? Tietäisikö kukaan? Tää on tietysti aika vaikea todentaa.

Kyllä menee toisellakin osapuolelle.

Vierailija
31/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tietää kaiken. Seurasin KonMarikeskustelua vauvapalstalta, en ollut kirjautuneena faceen. Seuraavan kerran kun kirjauduin sisään, fb ehdotti KonMariryhmää. Aiemmin fb:ssä oli mainoksia tuotteista ja palveluista, joita olin Googlen kautta käynyt katsomassa. Se loppui, kun latasin Adblokkerin.

Ilmeisesti pitää tyhjentää sivuhistoria ja evästeet aina ennen facebookiin kirjautumista.

Vierailija
32/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se ihan yhdestä kerrasta välttämättä ehdota. Kokeiltu on :) Mä huvitan itseäni välillä selaamalla niitä ehdotuksia ja mietin ketä hittoa nämä ihmiset on. Jotkut on kyllä ihan selkeästi mua hakenut. Ehdottaa mulle esim vuokraemäntää kaveriksi...

Jos sulla on vuokraemännän puhelinnumero,hyvin mahdollista että ehdottaa kaveriksi.Huomasimme tämän mm.naapurin kanssa.Heti kun olimme vaihtaneet numeroita,facebook oli ehdottanut minua kaveriksi.Hän oli kuulemma joskus yrittänyt löytää minua aiemmin fb:sta mutta ei ollut onnistunut...Ainakin iPhonessa on niin moni sovellus linkittynyt facebookiin(kaippa muissakin älypuhelimissa)että sitä kautta saa ehdottelee myös ihmisiä kontaktilistalta.

Jos mä stalkkaan jotain tyyppiä Facebookissa monta kertaa,yleensä estän heidät ainakin hetkeksi,koska olisihan se kiusallista jos mua ehdotettais frendiks,ja ne arvais et oon stalkannu.

Voi näitä nykyihmisten murheita....😳

Vierailija
33/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se ihan yhdestä kerrasta välttämättä ehdota. Kokeiltu on :) Mä huvitan itseäni välillä selaamalla niitä ehdotuksia ja mietin ketä hittoa nämä ihmiset on. Jotkut on kyllä ihan selkeästi mua hakenut. Ehdottaa mulle esim vuokraemäntää kaveriksi...

Jos sulla on vuokraemännän puhelinnumero,hyvin mahdollista että ehdottaa kaveriksi.Huomasimme tämän mm.naapurin kanssa.Heti kun olimme vaihtaneet numeroita,facebook oli ehdottanut minua kaveriksi.Hän oli kuulemma joskus yrittänyt löytää minua aiemmin fb:sta mutta ei ollut onnistunut...Ainakin iPhonessa on niin moni sovellus linkittynyt facebookiin(kaippa muissakin älypuhelimissa)että sitä kautta saa ehdottelee myös ihmisiä kontaktilistalta.

Jos mä stalkkaan jotain tyyppiä Facebookissa monta kertaa,yleensä estän heidät ainakin hetkeksi,koska olisihan se kiusallista jos mua ehdotettais frendiks,ja ne arvais et oon stalkannu.

Voi näitä nykyihmisten murheita....😳

Just nimenomaan kiusallista. Taidan ottaa neuvosta vaarin, mut en tiedä onko pidemmän päälle mikään ratkaisu tuo estäminenkään. En kyl jaksa alkaa estää tuntemattomia ihmisiä, vähän kreisiä. Ehkä korkeintaan jonkun johon oon salaa ihastunut tms.

Vierailija
34/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottaa, ja yksikin käynti riittää. Itselle käynyt sillai, että facetin Tindermatchini joka esitteli itsensä koko nimellään. No, kohta tuli kaveripyyntö :0. Seuraavan kerran jutellessamme mies ihmetteli, että olipas hassua, että fb ehdotti sinua kaveriksi, kun meillä ei ole mitään yhteisiä kavereita ym. Joo, hassua tosiaan... :'D

Ei ole outoa ollenkaan,koska tinderhän saa tiedot sun facebookista!!!Profiilikuvia myöten.

Vierailija
35/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jollain stalkkaamallasi henkilöllä on +300 facekaveria niin melkoinen määrä sille tulee myös kaveriehdotuksia...eikö...ja pitää niitä ihan randomina tyyppeinä

Vierailija
36/39 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain ollut, että fb seuraa sähköpostiliikennettä ja ehdottaa senkin perusteella ihmisiä kaveriksi? Mietin vain tuota tuon erään kirjoittajan vuokraemäntää.

Näinpä juuri!

Minulle on tullut joskus mitä ihmeellisimpiä ehdotuksia ihmisistä monien vuosien takaa,joista tiedän varmaksi etteivät he stalkkaisi minua,saati muistaisi.Esim.Olin kerran yhdessä b&b paikassa lontoossa.Sitä piti aviopari.No ehkä 12 vuoden jälkeen FB ehdottaa tätä hra Pottia mulle kaveriksi...Koska lähetimme s-postia puolin ja toisin liittyen maksuihin ja varauksiin.Ja muita tälläisiä esimerkkejä on vaikka kuinka .....

Vierailija
37/39 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tietää kaiken. Seurasin KonMarikeskustelua vauvapalstalta, en ollut kirjautuneena faceen. Seuraavan kerran kun kirjauduin sisään, fb ehdotti KonMariryhmää. Aiemmin fb:ssä oli mainoksia tuotteista ja palveluista, joita olin Googlen kautta käynyt katsomassa. Se loppui, kun latasin Adblokkerin.

Ilmeisesti pitää tyhjentää sivuhistoria ja evästeet aina ennen facebookiin kirjautumista.

Tai mitäs sanot tästä: Selailin sanomalehteä ja vastaan tuli koko sivun mainos kellohameista ja kaikesta muusta 50 lukuun liittyvästä. Sanoin naisystävälle että tules katsomaan mitäs täältä löytyy ja puheltiin ääneen mitä siellä mainoksessa oli. En selaillut mitään aiheeseen liittyvää kännykällä tai millään muullakaan laitteella. Seuraavaksi kun kirjauduin faceen pamahtaa naaman eteen ehdotus "fiftareiden ystäville" ryhmästä. Tai miten olisi se että naisystäväni jutteli ääneen eläinhoitolasta miten pitäisi viedä villikissoja tjms hoitolaan. Seuraavaksi kun hän menee faceensa on suora ehdotus facessa paikallisesta eläinhoitolasta. Sattumaako? Tottahan toki. Täysin.

Vierailija
38/39 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdottaa tämän paikkakunnan naamoja, joita en todellakaan ole käynyt koskaan klikkailemassa. Painan samantien estoon jos jaksan, sitä mukaa kun ehdottelee. En halua että muakaan ehdotellaan niille.

Vierailija
39/39 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta profiilin katsomista riittää ja face ehdottaa kurkkijaa kaveriksi. Ne, joita se ehdottelee koko ajan käy stalkkaamassa useasti. Toki ehdottaa muutenkin kavereita, mutta kyllä ne stalkkerit huomaa sieltä. Estoon vaan, jos niistä tulee huono fiilis.