Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sait synnytyslahjaksi?

Vierailija
22.07.2016 |

Millaisia synnytyslahjoja olette saaneet puolisoiltanne?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeuman

Vierailija
62/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslahja. Naisten mielestä heille pitäisi ostaa joka päivä krääsää. Synnytyksen jälkeen, ennen synnytystä, omana syntymäpäivänä, naistenpäivänä, nimipäivänä, joulupäivänä, jouluaattona, uutena vuotena, Aleksis Kiven päivän. Aina löytyy syy pyytää krääsää ja luonto kiittää. 

Eikö koskaan kyllästytä tuollainen haukkuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulle olisi pitänyt antaa jokin erillinen lahja? Kuulostaa naista esineellistävältä, että yritetään maksaa palkkaa synnyttämisestä. Saudi-Arabiassa miehet maksavat vaimoilleen palkkaa lapsen imettämisestä.

Vierailija
64/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin itselleni lahjan kun mies ei tajunnut ostaa. Käytän sitä päivittäin muistona hienosta ja ihanasta päivästä

Sulla on vissiin ollut helppo synnytys, kun pidät sitä hienona ja ihanana päivänä. Plus mulla ainakin ne tapahtuivat enimmäkseen yöllä.

Vierailija
65/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa jotakin, en oo moisesta tavasta tiennytkään.

Vierailija
66/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain sen vauvan. Jotain krääsääkö olisi pitänyt saada ihan normaalista tapahtumasta?

Odottaisin että kukkia toisi

Älkää tuoko kukkia sinne sairaalaan, jooko. Osa kukista on ok, mutta osasta allerginen menee ihan tukkoon. Synnytyksen jälkeen on muutenkin niin puhkipoikkiväsynyt, ettei siihen enää kaivata mitään allergian nostattamaa voimakasta väsymystä ja jopa kuumetta.

Vierailija
67/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vanhanaikaisille itkijöille voin sanoa, että nainen todellakin ansaitsee synntyslahjansa. Miehen osuus raskaudessa on 1% naisen 9 kuukaudesta. Se, jos miesvauvasi ei  näe tarpeellisena ostaa synnytyslahjaa on täyttä kuraa. Älä tyydy johonkin halpamaiseen tavaraan, vaan jos miehesi oikeasti arvostaa sua, niin hän sen kyllä materaalillakin näyttää. Ellei lompakko ole kriisissä. Toisaalta suomalaiset miehet on täydellisen ulkona näistä asioista. Lahjoja ja yllätyksiä pitäisi saada muutenkin, kuin ainoastaan joskus erityisinä hetkinä. Tämä ei ole vaan suomalaiseen junttikulttuuriin asti ylettynyt. Ajatellaan, että nainen voi kärsiä tai "nauttia" 18h synntyksessä ja mies makoilee vieressä. Suomalaiset miehet ei näe ikinä mitään syytä ostaa EDES kukkia, jotka on pienin lahja, jota voi antaa... Tässä maassa katsotaan ERITTÄIN PAHALLA, jos kehtaat pyytää tai olettaa, että kumppanisi ostaisi sinulle jotain kallista. Tämä on myös yksi mo

Minä oletin joka kerralla, että lasten isä hoitaisi lapsia silloin, kun minä en pysty. Hän myös teki niin, joka kerralla. En kaivannut mitään esineitä lahjaksi, vaan ihan käytännön toimia, niinkuin vauvan hoitoa, kaupassa käyntiä ja tiskaamista.

Vierailija
68/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi suloiset lasiset nallet yöpöydälleni sairaalaan, sininen ja pinkki. 

Muistuttavat tuosta ihanasta päivästä nyt kotona yöpöydällä.

Vierailija
69/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain sen vauvan. Jotain krääsääkö olisi pitänyt saada ihan normaalista tapahtumasta?

No jos synnyttäminen on ihan normaalia jokapäiväistä toimintaa niin miksi sitten ihmiset odottaa monesti lahjoja ym "kräsää" esim syntymäpäivänään lahjaksi.

Sehän nyt on ihan normaali tapahtuma, että on syntymäpäivä/täyttää vuosia :D

Vierailija
70/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslahja on varmaan sanana aika provosoiva. Äidiksi tulemistahan siinä juhlitaan. Toisaalta itselläni synnytys oli niin pitkä ja raskas urakka jossa hengenmeno oli lähellä, että olisihan siitä lapsen isä voinut antaa tunnustusta vaikka kukkakimpun muodossa. Tai tuoda ruokaa tai mehua kun sairaalassa sai vain jotain porkkananpaloja limaliemessä. Huh nousee vieläkin kyyneleet silmiin kun muistelen niitä aikoja.

Vierailija
71/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joi itsensä umpikänniin ja hukkasi kotiavaimensa. Keskellä yötä minut tultiin herättämään synnärillä, koska mies oli tullut idioottikaverinsa kanssa hakemaan minulta kotiavaimet.

Paskan muiston lahjaksi sekä pilalle revenneen toosan.

Vierailija
72/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vanhanaikaisille itkijöille voin sanoa, että nainen todellakin ansaitsee synntyslahjansa. Miehen osuus raskaudessa on 1% naisen 9 kuukaudesta. Se, jos miesvauvasi ei  näe tarpeellisena ostaa synnytyslahjaa on täyttä kuraa. Älä tyydy johonkin halpamaiseen tavaraan, vaan jos miehesi oikeasti arvostaa sua, niin hän sen kyllä materaalillakin näyttää. Ellei lompakko ole kriisissä. Toisaalta suomalaiset miehet on täydellisen ulkona näistä asioista. Lahjoja ja yllätyksiä pitäisi saada muutenkin, kuin ainoastaan joskus erityisinä hetkinä. Tämä ei ole vaan suomalaiseen junttikulttuuriin asti ylettynyt. Ajatellaan, että nainen voi kärsiä tai "nauttia" 18h synntyksessä ja mies makoilee vieressä. Suomalaiset miehet ei näe ikinä mitään syytä ostaa EDES kukkia, jotka on pienin lahja, jota voi antaa... Tässä maassa katsotaan ERITTÄIN PAHALLA, jos kehtaat pyytää tai olettaa, että kumppanisi ostaisi sinulle jotain kallista. Tämä on myös yksi mo

Olet vähän myöhässä saarnoinesi, ketju on vuodelta 2016...

Vierailija
73/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos synnyttäminen on ihan normaalia jokapäiväistä toimintaa niin miksi sitten ihmiset odottaa monesti lahjoja ym "kräsää" esim syntymäpäivänään lahjaksi.

Sehän nyt on ihan normaali tapahtuma, että on syntymäpäivä/täyttää vuosia :D

Harvoin päästänsä terve aikuinen vinkuu ihmisiltä syntymäpäivälahjoja.

Vierailija
74/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslahja. Naisten mielestä heille pitäisi ostaa joka päivä krääsää. Synnytyksen jälkeen, ennen synnytystä, omana syntymäpäivänä, naistenpäivänä, nimipäivänä, joulupäivänä, jouluaattona, uutena vuotena, Aleksis Kiven päivän. Aina löytyy syy pyytää krääsää ja luonto kiittää. 

Eikö koskaan kyllästytä tuollainen haukkuminen?

siinä on synnytyslahjaa kun annan kikkeliä het ku paikat paranee hahaahaaa

Vierailija
75/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mulle olisi pitänyt antaa jokin erillinen lahja? Kuulostaa naista esineellistävältä, että yritetään maksaa palkkaa synnyttämisestä. Saudi-Arabiassa miehet maksavat vaimoilleen palkkaa lapsen imettämisestä.

Asiaan on monta suhtautumistapaa. Moni, joka ei kaipaa lahjaa, antaa ymmärtää, että lapsen pitäisi olla riittävä lahja ja toisin ajattelevat ovat turhamaisia. Kuin tyylillään. Itse sain kauniita koruja ja olihan se mukavaa, kun hemmoteltiin kovan urakoinnin jälkeen.

Vierailija
76/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin itselleni lahjan kun mies ei tajunnut ostaa. Käytän sitä päivittäin muistona hienosta ja ihanasta päivästä

Sulla on vissiin ollut helppo synnytys, kun pidät sitä hienona ja ihanana päivänä. Plus mulla ainakin ne tapahtuivat enimmäkseen yöllä.

Turhaa saivartelua.  Ja luulisi oman lapsen tyntymän olevan hieno päivä (yö), vaikka kuinka on ollut kivulias ja kamala synnytys. Itsellä ainakin on ne päivät jolloin lapsi on syntynyt, olleet elämän parhaita päiviä. Meillä syntyi kaikki päivällä.   En vaihtaisi pois.

Ja onhan se hienoa, jos mies jotenkin muistaa vaimoaan, joka kuitenkin on tehnyt aikamoisen työn. Synnyttäminen ei ole helppoa eikä läpihuuto juttu. 

Oma mies ei muistanut mitenkään, mutta minulla oli työkaverina lestadiolaisnainen, jonka mies osti jokaisen lapsen kunniaksi vaimolleen kultaisen sydämen, joka kiinnitettiin kaulaketjuun. Ketjussa oli aika monta sydäntä. Kaunis ele. 

Vierailija
77/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettehan jo ennen lasten tekoon ryhtymistä kertoneet miehillenne myös synnyttämisen maksavan?

Lompakkoloisille mikään ei ole pyhää, tässä se nähdään. Kuvottavaa, niin kuvottavaa.

Sinä olet kuvottava. Synnyttäminen ei maksa, kuin normaalin vuorokausimaksun sairaalassa , mutta rakastava mies toki haluaa ehkä kunnioittaa vaimoaan muistamalla tätä jotenkin, kun onhan nainen kuitenkin tehnyt ihan mielettömän työn, kun synnytää perheeseen perillisen. Mies ei siihen itse pysty, joten tässä asiassa mies on täysin naisen "armoilla".  Kyllä itsekin haluasin muistaa miestä joktenkin ja kiitää, jos mies synnyttäisi minulle lapsen. Se olisi pieni panostus siitä hyvästä mitä mies on hyväkseni tehnyt.  

Lapsi ei ole itsestään  selvyys. 

Sinunlaisesi ei ehkä kannata edes tulla kommentoimaan tässä asiassa, koska sinua tämä asia ei tule koskaan koskettamaan. Kukaan nainen ei huoli ukkoa, jolle nainen on lompakkolonen.

Itse taidat olla lompakkoloinen myös. Käyt vaan yhteiskunnan lompakolla, eli kaikkien niiden naisten lompakolla jotka sinua verorahoillaan elättää. 

TRähän sopii se vanha sanonta: Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista :D

Vierailija
78/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettehan jo ennen lasten tekoon ryhtymistä kertoneet miehillenne myös synnyttämisen maksavan?

Lompakkoloisille mikään ei ole pyhää, tässä se nähdään. Kuvottavaa, niin kuvottavaa.

Oisko se äijä voinut kysyä jo ennakkoon, että maksaako se synnyttäminen?

Eikä se maksaminen siihen lopu. lapsi maksaa vanhemmilleen noin 130 000e ennen kuin on 18v.

Ei ole kuule lapsenteko ilmaista ei. 

Vierailija
79/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, mutta onhan se mukavaa. Itsekin kiitän miestäni lapsista vuosittain isänpäivänä. Enkä koe esineellistäväni häntä.

Vierailija
80/86 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan krääsää haluakaan. Sulla ei vaan taida olla varaa mihinkään ja harvoimpa sitä tt-tuella mitään arvokasta ja tarpeellista voi ostaakaan. Ehkä tämä keskustelu ei muutenkaan ole sinulle ajankohtainen. Tuskin saat naista, vaimoa joka sulle lapsen synnyttäisi. 

Ja olist kamala isä ja aviomies. Pitäisit vaimoasi vain loisena ja vauvaa varmaan tulevana loisena, kunhan hän vähän kasvaisi. Jokainen nainen ja vauva on ansainnut parempaa.