Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka paljon juotte kesälomalla, rehellisesti?

Vierailija
22.07.2016 |

Olen mieheni kanssa mökillä,ei lapsia.Join eilen pullon valkoviiniä ja pullon kuohuviiniä.Lounaaksi oli savukalaa ja join jo kaksi lasia viiniä.Monet työkaverit puhuu, että ottavat vain lasin viiniä , en oikein usko tähän!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla join 30 annosta, tällä viikolla olen juonut 21. En tosin ole lomalla, mutta ylipäätään kesällä tulee juotua liikaa. Loppuviikon ajattelin olla vesilinjalla tai juoda enintään pari. Olen lapseton.

(Yksi annos = esim. 0,33 l:n keskiolut/siideri, 12 cl viiniä)

Vierailija
42/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesän juon lähes päivittäin. Välillä vain 1-2annosta. Parhaimpina päivinä voi mennä 1-2pulloa viiniä jos jo aamulla aloittaa. Ja vaikeeta on taas töihin paluu 10viikon loman jälkeen. Lapset onneksi jo niin isoja ettei niistä ole huolta.

t. ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on mennyt noin sata kaljaa.

Vierailija
44/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kovinkaan paljoa enempää kuin arkenakaan. Pullollinen viiniä päivässä ja ehkä pari saunaolutta päälle.

🙃

Vierailija
45/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kesän juon lähes päivittäin. Välillä vain 1-2annosta. Parhaimpina päivinä voi mennä 1-2pulloa viiniä jos jo aamulla aloittaa. Ja vaikeeta on taas töihin paluu 10viikon loman jälkeen. Lapset onneksi jo niin isoja ettei niistä ole huolta.

t. ope

Jeah!

Vierailija
46/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 40-50 annosta viikossa. Ei ole muutakaan tekemistä. Loppuvuodesta kun on töitä niin menee ehkä 10 annosta vuodessa jos sitäkään

Vierailija
47/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juonu viime viikon tiistaista joka päivä enemmän tai vähemmän, en kuitenkaan ihan tolkuttomia määriä. 

Loma jatkuu, mutta nyt alkaa alko tympiä, joten taidan olla seuraavan viikon ilman. 

Vierailija
48/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi siideri tuli ostettua kesäkuussa. Vappuna laitoin simaa.

Vierailija
49/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 1-2 litraa päivässä, olipa loma tai ei. Vettä siis.

Vierailija
50/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikon loman aikana 6x puolen litran olut (reissussa) ja 2 lasia kuoharia. Arkena 0-1 annos viikossa, joten joo, tulee otettua viinaa lomalla enemmän.

Vierailija
51/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olutta, lonkeroa ja viinaa tulee vaimon kanssa tissuteltua pitkin päivää oikeastaan koko loman. Pari kolme kertaa viikossa sitten kunnon känni. Mukavampi vetää kännejä lomalla, koska voi seuraavana aamuna aloittaa tasoittelun heti vaikka olisikin arki. Ei tarvitse kärvistellä krapulassa. Keskimäärin tulee ehkä juotua 10-15 annosta päivässä, mutta loman viimeisellä viikolla vähemmän.

M34, 2 lasta

Kuka lapset hoitaa? minkä ikäiset lapset?

Lapset ovat 9- ja 11-vuotiaat. Asumme maalla, joten lapset ovat kesäisin omissa touhuissan kaiket päivät. Käyvät käytännössä vain syömässä ja nukkumassa kotona.

Lapsesi elävät sellaista -60 -70 -luvun kesää. Juuri muisteltiin serkkuni kanssa, miten me oltiin pienenä maalla kaikki päivät keskenämme, ei kukaan vanhempi silloin maatilan töiltä ehtinyt kakaroita vahtimaan. Leikittiin mm rautatiellä, uitiin keskelle järveä (minä uimarenkaan varassa kun en osannut uida), kaatuiltiin pyörillä soratiellä, hypittiin ladon orsilta heinäkasoihin ja välillä vahingossa lattialle. Meistä kuoli ihme kyllä vain yksi, hän jäi maitoauton alle.

Olen 1955 syntynyt ja samat muistot lapsuudesta. Aina oltiin menossa, uikkari mekon alla, pyyhe kainalossa juostiin rantaan. Minä olin laiha, siis aina sininen, mutta veteen oli vaan päästävä. Mökit rakennettiin lähimetsään, tehtiin kaksi kerrosta ja Suomen lippu katolle liehumaan. Välillä istuin lukemassa kotitaloni katolla, nyt en uskaltaisi kiivetä sinne, ns. puolitoistakerroksinen talo. Olen oppinut lukemaan ennen viidettä syntymäpäivääni, selitty pari vuotta vanhemmalla sisarella.

Illat veivattiin fillareilla crossirataa. Ai niin, käytiin laakealla kalliolla esittämässä näytelmiä, tolkuttomasti raahattiin rekvisiittaa sinne.

Oi ihana lapsuus!

Mutta yhtään en alkoholia juonut kesälomalla silloin 😊, nyt menee viiniä, vähän, mutta silti liikaa. Yksinäisyyttä vissiin sillä hoitelen.

Vierailija
52/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 lonkeroa / lasillista viiniä viikossa maksimissaan. Humalassa viimeksi 2003, en koe saavani iloa tai muutakaan iloa alkoholista.

Juomattomuus on jostain syystä muille suurempi ongelma kuin itselleni. En ole niitä jotka pitävät kirjaa tai huomauttele muiden juomisesta. Kaipa olen kummahainen kun maistuu paremmin Vichy tai Pepsi Max kuin alkoholi.

Vierailija
53/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut vain lasillisen punaviiniä.

En mä juo koskaan enempää eli tuo lasi viiniä menee silloin tällöin ruoan kanssa, mutta en mä yleensä enempää ota.

Vierailija
54/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden siiderin olen nyt lomalla ollessa juonut. Kolmas lomaviikko lopuillaan. Ei oo ikinä tapana käyttää paljon alkoholia, joten loma ei tee poikkeusta. Su lähdetään lomalle etelään ja siellä varmaan juon päivällisillä lasin viiniä.

Vierailija
55/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän aikana alkoholia on kulunut yksi pullollinen rosee-viiniä, kolme lasillista skumppaa, kaksi lasia punaviinia ja kaksi olutta.

En juo alkoholia juuri koskaan, nyt on ollut parit häät, joten siellä on tullut juotua. Eli kyitenkin hieman normaalia enemmän on nyt kesän aikana.

Vierailija
56/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin arkena. 1-3 annosta keskimäärin joka toinen päivä eli viikossa alle 10 annosta. Viiniä lähinnä.

Vierailija
57/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiseen viiteen vuoteen en ole alkoholia juonut yhtään, sitä ennen tissuttelin turhan paljon. Kyllästyin siihen vaikkei vielä mitään isoa ongelmaa ollutkaan. Mutta meni kauniit kesäpäivät ihan ohi pikkupöhnässä lomalla. Nyt on paljon mukavampaa, aistit avoimina nauttia kesästä. Eihän ole pakko juoda jos ei huvita, juokoon ne joita huvittaa. Ja minua ei kyllä kukaan suuremmasti ihmettele, yleensä ihmiset antavat itse päättää aikuisen mitä hän juo.

Vierailija
58/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena noin 0-50 annosta viikossa. Lomalla joka toinen päivä huppelissa. Liikaa menee, mutta lapset ei asu enää kotona joten haittaa vain omaa terveyttäni. Mieheni on eläkkeellä ja juo miltei päivittäin laatikollisen viiniä ja päälle konjakkia.

Vierailija
59/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 49v kirjoitti:

Tänään loman viimeinen päivä, en juonut tippakaan alkoholia. En myöskään katso lätkää tai grillaa kassleria, ihan vaan tiedoksi.

Entä oletko lesta, jehova, hellari tai jonkun muun sortin hihhuli?

Vierailija
60/61 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyrkinyt siihen, että juon vettä 2 litraa päivässä. Päälle light limsat ja kahvia.

Alkoholia en ole juonut lainkaan. 3 viikkoa lomaa takana