Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teinille pakko ostaa Jopo?

Vierailija
22.07.2016 |

Väittää kiven kovaan, että joutuu yläasteella kiusatuksi ja "kaikilla kavereillakin" on Jopot. Pitänee suurilta osin paikkaansa, ainakin 6-7:llä kaverilla on.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sille Jopolle käyttöä esim. koulumatkoilla?

Vierailija
2/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, määrätään Suomen laissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo on hintaisekseen todella keskinkertainen pyörä. Samaan rahaan saa ihan kelvollisen maantiepyörän.

Vierailija
4/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, koulumatkat tulee kulkemaan pyörällä mutta hänellä on ennestään hyvä n. 2 vuotta vanha polkupyörä. Oli kalliskin ja tytön itsensä valitsema. Nyt saanut päähänsä että täytyisi olla Jopo.

Ap

Vierailija
5/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulle isi osti Jopon yläasteella kun ne alkoivat taas olemaan suosittuja ja olin suosittu tyttö! No ei mutta Jopo on oikeasti todella hyvä pyörä, laadukas, hyvä ajaa ja meillä kestänyt yksi Jopo jo 10 vuotta!

Vierailija
6/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sen ansaitsemaan rahat siihen itse jos ei nykyinen pyörä kelpaa.

Vierailija
7/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valkoinen jopo 8 vuoden ajan, lopulta se sitten varastettiin. Ostin tilalle sen jälkeen uuden pyörän ja tykkäsin paljon enemmän. Eli joo, muistan tuon Jopo-vaiheen kun se oli vaan aivan pakko olla, mutta loppuvaiheessa oikeasti vihasin koko pyörää kun se oli NIIN raskas ajaa :D kerro tytöllesi että ne pyörät on oikeesti vähän out jo, se on sellainen kaupunkipyörä mutta sillä on ihan kohtuuttoman raskasta ajaa yhtään pidempää matkaa, samalla rahalla saa paljon mukavemmankin pyörän!

Vierailija
8/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matka max 2km eikä jyrkkiä ylämäkiä, niin menettelee. Pidemmällä matkalla tosi tympeä pyörä.

Vierailija
9/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopoista puolet varastetaan jossain vaiheessa.

Vierailija
10/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osaa. Jos aivan välttämättä haluaa niin tyttö itse rahoja säästämään. Edellinen pyörä kun on kerta vielä hyvä ja itse sen valinnut niin olisi aika lellimistä ostaa nyt Jopo kun tytön mieli on muuttunut. Voit opettaa tytöllesi kuinka ei tarvitse aina kaikki olla samaa kuin muilla ja jostain noinkin naurettavasta asiasta kiusaaminen kuin erilainen pyörä on lapsellista eikä siitä tarvitse välittää.

Vierailija
11/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi muoti-Jopoa. Vaikka on teini, ei tarvitse olla toistensa klooni.

Vierailija
12/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläpäin näe teinitytöillä muita kuin Jopoja. Yritettiin myydä nättiä Tunturia, mutta ei mee kaupaksi. Tää Jopo villitys on jo kestänyt melko kauan. Mut on joo surkea pyörä ajaa. Siitä huolimatta tytär vetelee sillä 9 km yhteen suuntaan.

Vierailija
13/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ihankun sitä kiinnostais noi selitykset kuinka toinen pyörä on ihan hyvä ja ei saa välittää mitä muut ajattelee. Mulla ainakin olisi mennyt hermot tuohon. Mutta siis voitte kieltäytyä tietysti, esim sanoa että maksakoot itse. Mutta jopo nyt vaan on sen piireissä varmaan cool. Vitutti muakin saada aina joku next best thing kun pyysin vanhemmilta jotain.

Vierailija
14/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistät sen ansaitsemaan rahat siihen itse jos ei nykyinen pyörä kelpaa.

Näin.

Vierailija
15/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä myös kånken-reppu ja "tennareina" myytävät kangastossut?

Vierailija
16/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko. Toki voitte neuvotella asiasta, jos esim. tyttö ite maksaa osan.

Ite sain aikanaan ekan vaihdepyörän sillä ehdolla, että rupee käyttään pyöräilykypärää. Ja ne vasta oli tulossa sillon eli oli se karmee styrokspotta.

Vierailija
17/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mulle isi osti Jopon yläasteella kun ne alkoivat taas olemaan suosittuja ja olin suosittu tyttö! No ei mutta Jopo on oikeasti todella hyvä pyörä, laadukas, hyvä ajaa ja meillä kestänyt yksi Jopo jo 10 vuotta!

Minulla on kestänyt DBS jo 37 vuotta.

Vierailija
18/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole teinillä jopoa. Hän ei ole koskaan edes halunnut sitä. Ja ei jopoa nyt ihan kaikilla ole todellakaan. Minusta ei ole mitään järkeä olla kahta pyörää.

Tuo että kiusattaisiin jos ei ole jopoa on kyllä p-puhetta. Olisi hyvä että teinillä on sen verran itsetuntoa että ymmärtää sen. Fillarista ei ole ystävät kiinni.

Vierailija
19/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko. Meidän teinillä on sama kinuaminen ja samat syyt. Sillä on täysin hyvä pyörä, niin ei olla ostamassa. Se kinuaa myös uusinta iphonea, mutta ei saa sitäkään kun puhelin on alle vuoden vanha. Sen verran oon tullut vastaan, että oon ostanut sille kånkenin ja samanlaiset vaatteet kuin kaikilla muillakin, mutta kaikkea nyt vaan ei voi saada.

Vierailija
20/33 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko. Meidän teinillä on sama kinuaminen ja samat syyt. Sillä on täysin hyvä pyörä, niin ei olla ostamassa. Se kinuaa myös uusinta iphonea, mutta ei saa sitäkään kun puhelin on alle vuoden vanha. Sen verran oon tullut vastaan, että oon ostanut sille kånkenin ja samanlaiset vaatteet kuin kaikilla muillakin, mutta kaikkea nyt vaan ei voi saada.

Niinpä. Teinien vaatimukset ja uudet trendit on ihan loputon suo. Jos siihen lähtee niin joka viikko saa olla ostamassa uutta trendituotetta joka on "kaikilla muillakin". Voit miettiä mihin rajat pistetään. Kuinka usein vaikkapa uusia kenkiä ja vaatteita tai sitten pyöriä ostetaan ja pysytään sitten siinä. Teini saa itse valita mieleisensä sovittujen rajojen puitteissa mutta ei saa heti kun mieleen tulee pyytää. Ei kukaan muukaan saa jokaista trendijuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi