Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarvitset uskontoa? Miksi olet sitoutunut johonkin uskontoryhmään?

Vierailija
21.07.2016 |

?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarvitse uskontoa enkä ole sitoutunut mihinkään uskoon. kuulun kyllä kirkkoon mutta en usko sillä kristinusko on naurettavin asia maanpäällä

Vierailija
2/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun uudestiliittyneenä kirkkoon.

En välttämättä niin "usko", mutta toivon pirusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "tarvitse" uskontoa, mutta pidän siitä että on olemassa hengellinen yhteisö, jossa kokoontua elämän suurien mysteerien äärelle ja hiljentymään yhdessä.

Vierailija
4/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kokenut Jumalan läsnäolon ja tiedän Hänen olevan oikea. Sinäkin olet varmasti sen kokenut, mutta päätät jatkaa hedonistista, maallista elämääsi ja palkaksi tulet palamaan helvetin tulissa kuolemasi jälkeen. Vielä on aikaa pelastua. Älä menetä toivoa.

Vierailija
5/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev. lut kirkko ei nyt ihan kauheasti sitouta jäseniään..

Vierailija
6/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Olen laiska, joten mieluusti tuen kirkkoa rahallisesti. Muutoin tuskin tulisi säännöllisesti avustettua yhtä usein. Koska uskon, ei kirkkoon kuuluminen aiheuta ahdistusta. Mitään erityistä tarvetta siihen ei kyllä ole.

Vierailija
7/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti sitoutunut mihinkään, vaikka kuulunkin ev.lut.kirkkoon. Ajatus jostain suuremmasta tuo minulle lohtua vaikeina hetkinä. Varmaan olen joidenkin mielestä typerä...

Vierailija
8/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen uskontoa kai siksi, että maailmassa on edelleen liian monta asiaa, joiden olemassa oloa en  pysty selittämään itselleni mitenkääen muuten kuin uskomalla, että (kai) niilläkin on jokin tarkoitus, ellei mahdollisesti useampikin tarkoitus.  Tai siksi, että moni asia on paljon helpompi vain uskoa ja luottaa, että niin ja niin on, kui selittää ja piirtää siitä vaikka matemaattinen mallinnos, joka parhaimmillaankin vain kuvaa "ilmiön" mutta jättää silti vielä joukon kysymyksisä, jotka saattavat edelleen tuoda mukanaan uusia kysymyksiä. Se, mitä sanon tietäväni on usein vain hyvin tai paremmin perusteltu uskomus, jostakin tai joistakin. Toisaalta eloni kävisi mahdottomaksi, tai ainakin hyvin hankalaksi, jos minun täytyisi jatkuvasti epäillä kaikkea. Tai edellyttää kaikelta vaikkapa tieteellsitä perustaa. - Toisinaan täytyy vain luottaa, että asia on kenties niin tai näin, vaikka ei tietäisi ja uskominenkin olisi hieman vaikeaa.   

Vierailija
9/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede vastaa kysymykseen "miten?". Uskonto vastaa kysymykseen "miksi?"

Kuulun evankelusluterilaiseen kirkkoon, mutta en ole erityisen sitoutunut mihinkään sen toimintaan. Kirkossa tulee käytyä harvoin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kirkkoa vastaan, päinvastoin, joten miksi eroaisin?

Vierailija
10/10 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse yhtäkään uskontoa mihinkään.

Ihan rehellinen usko riittää. Enkä minä tarvitsemisen takia Jumalaan usko. Vaan koska vaan uskon. Koska niin on hyvä. Koska usko on Jumalan lahja ja sitä ei tarvitse järjellä selittää.

Uskoni ei kahlitse minua mitenkään ja saan elää vapaat aelämää ihan just näin kun elän.