Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi antanut tytölle luunappeja, en hyväksy väkivaltaa

Vierailija
21.07.2016 |

Olin hakemassa tyttöä hoidosta ja odottelin keittiön pöydän ääressä juoden kahvia. Otin pöydällä olevasta kulhosta keksin ja tyttö 4v tuli hätääntyneenä sanomaan ettei siitä saa ottaa tai mummi poksauttaa. Kysyin miten niin poksauttaa ja hän näytti että näin ja teki luunapin käteeni. Mitä mieltä, hyväksyisittekö? Mummiltaan kun kysyin niin hän myönsi ja sanoi että muuten tyttö olisi jatkuvasti siellä keksikulholla eikä uskonut sanallista kieltoa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ao tekis sullekaan yhtään pahaa parit luunapit otsaan.

Vierailija
2/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon nyt ymmärtää jos ei kerran uskonut kieltoa ja närppi jatkuvasti keksejä. Eihän siinä sitten maistu oikea ruokakaan eikä ilmaisen hoitajan tarvitse sellaista katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikulhoahan ei voinut siirtää lapsen ulottumattomiin? Olisin itsekin keksikulholla, jos se nenän edessä pyörisi, saati sitten 4-vuotiaan!

Luunappi ei ole ok ainakaan tuossa tapauksessa, voisin ymmärtää jos vanhempi on jo hulluuden partaalla tunteja riehuneen lapsen kanssa ja mikään ei auta.

Vierailija
4/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksemme riippuu kovasti siitä, onko kyseessä isän vai äidin puoleinen mummi. Joten tarkenna vähän.

Vierailija
5/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon nyt ymmärtää jos ei kerran uskonut kieltoa ja närppi jatkuvasti keksejä. Eihän siinä sitten maistu oikea ruokakaan eikä ilmaisen hoitajan tarvitse sellaista katsella.

Ei ilmainen hoitaja saa koskea lapseen ikävästi. Ja tuo tilanne on naurettava, laitetaan 4 vuotiaan pikkunäppien saataville keksejä ja sitten tukistettaisiin aina kun yrittää ottaa keksin. Mitä se opettaa 4 vuotiaalle muuta kuin että mummo satuttaa.

Vierailija
6/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi ei saa poksautella! Keksit piiloon kaappiin, jos niitä ei saa ottaa.

Vie lapsi päiväkotiin hoitoon, mummi saattaa olla väsynyt ja kyllästynyt, kun poksauttelee.

Vierailija
7/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot mummolle lapsen kuullen rauhallisesti, että keksejä ei sovi ottaa ilman lupaa kulhosta, mutta luunappeja ei saa antaa. Ja pistät ne pyytämään anteeksi toisiltaan.

Vierailija
8/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei saa poksautella! Keksit piiloon kaappiin, jos niitä ei saa ottaa.

Vie lapsi päiväkotiin hoitoon, mummi saattaa olla väsynyt ja kyllästynyt, kun poksauttelee.

Ja jos 4 vuotiaan keksihimoista tulee luunappi, niin mitä tulee kun 4 vuotias oikeasti tekee jotain tuhmaa tai saa kiukkukohtauksen?

Vierailija
9/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma äitini kyseessä. Harrasti luunappeilua jo kun minä ja veljeni olimme pieniä.

Ap

Vierailija
10/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne keksit oli esillä jos ei niitä saa kerran syödä? Eiköhän jokainen vanhempi nyt ymmärrä kuinka käy, jos jätät keksit/karkit pienten lasten ulottuville.

Voisinhan minäkin laittaa vaikka avatun suklaalevyn 3v lapsen eteen ja aina kun lapsi yrittää ottaa suklaata tönäisen lapsen kumoon. Aivan yhtä outoa tuo mummon "poksauttelu"!

Vierailija
11/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma äitini kyseessä. Harrasti luunappeilua jo kun minä ja veljeni olimme pieniä.

Ap

Mikä oli rangaistus kun oli kyse vakavammasta rikkeestä kuin keksien maistelu?

Vierailija
12/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ei ole väkivaltaa. Ei se lapsi siitä traumatisoidu. Mielestäni ihan pätevä kasvatustapa, kunhan ei muutu voimakkaammaksi keinoksi tai liian helposti annettavaksi.

Vierailija
13/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmainen hoitaja saa koskea lapseen ikävästi. Ja tuo tilanne on naurettava, laitetaan 4 vuotiaan pikkunäppien saataville keksejä ja sitten tukistettaisiin aina kun yrittää ottaa keksin. Mitä se opettaa 4 vuotiaalle muuta kuin että mummo satuttaa.

Ei. Se opettaa, että luvatta ottaminen on varastamista, ja siitä seuraa rangaistus. Ai niin, eihän lapsia saa nykyään rankaista mitenkään, vaan pitää antaa tehdä mitä haluaa. Rikollisten tuomioita kun kattoo, niin oikeuslaitos on samaa mieltä myös aikuisten osalta. Eli tää on vaa tätä nykyaikaa. Kaikki on sallittua.

Vierailija
14/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luunapit ovat aikoinaan olleet hyvin yleinen ja yleisesti hyväksytty kasvatuskeino. Sen takia vanhemman väen on vaikea mieltää sitä vääräksi.

En minäkään hyväksy väkivallalla kasvattamista, mutta kevyt luunappi tuskin taraumatisoi ainuttakaan lasta, varsinkin, jos se on seurauksena omasta tottelemattomuudesta.

Vierailija
15/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on yksiselitteisesti lapsesi pahoinpitely eikä mikään poksauttelu. Sinun tulee viedä asia eteenpäin tai kyseessä on lastensuojeluilmoituksen paikka, sillä altistat lastasi väkivallalle.

Ei siis muuta kuin tekemään mummista rikosilmoitusta. Mummi maksaa korvauksia tytölle n. 600-1000 euroa + oikeudenkäyntikulut. Oppii luultavasti, ettei lasten pahoinpitely ole nyky-Suomessa enää hyväksyttyä.

Vierailija
16/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on yksiselitteisesti lapsesi pahoinpitely eikä mikään poksauttelu. Sinun tulee viedä asia eteenpäin tai kyseessä on lastensuojeluilmoituksen paikka, sillä altistat lastasi väkivallalle.

Ei siis muuta kuin tekemään mummista rikosilmoitusta. Mummi maksaa korvauksia tytölle n. 600-1000 euroa + oikeudenkäyntikulut. Oppii luultavasti, ettei lasten pahoinpitely ole nyky-Suomessa enää hyväksyttyä.

Tämä. Tuollainen mummi kuuluu linnaan.

Vierailija
17/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, isommista tuhmuuksista rangaistus oli risua pepulle mutta tätä teki ainoastaan isämme, nyt jo edesmennyt.

Ap

Vierailija
18/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltereiden taa vaan tuollanen psykopaatti. Miten tollanen lastenpieksäjä on ees vapaana?

Vierailija
19/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa rankaista, jos sana ei kuulu, mutta ei luunapein! Kyllä siitä oikeesti voi jäädä trauma lapselle. En tiedä kerrasta, mutta toivottavasti ei pääse toistumaan! Mua on tukisteltu ja poksauteltu lapsesta teini-ikään saakka ja mä muistan sen inhon tunteen isää kohtaa vieläkin, kun näen hänet, vaikka meillä hyvät välit onkin. Ne pahat muistot ei katoa.. Mä en saanut ikinä kotiarestia, multa ei evätty viikkorahaa tai otettu puhelinta takavarikkoon (tällaisia rankkuja sai kaverit) vaan mua rankastiin tukistamalla.

Ja se, että ei rankaista luunapein ei ole pullamössöksi kasvatusta. Lapsi säikähtää jo kun sanoo kovalla äänellä. Neljä vuotiaalta voi vaikka rangaistukseksi ottaa lelun pois tai laittaa vanhanaikaisesti nurkkaan häpemään. Mä en ikinä unohda, kun multa neljä vuotiaana revittiin tukkaa päästä ja yksin huoneessani keräilin niitä hiuksia talteen matolta.

Vierailija
20/45 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa rankaista, jos sana ei kuulu, mutta ei luunapein! Kyllä siitä oikeesti voi jäädä trauma lapselle. En tiedä kerrasta, mutta toivottavasti ei pääse toistumaan! Mua on tukisteltu ja poksauteltu lapsesta teini-ikään saakka ja mä muistan sen inhon tunteen isää kohtaa vieläkin, kun näen hänet, vaikka meillä hyvät välit onkin. Ne pahat muistot ei katoa.. Mä en saanut ikinä kotiarestia, multa ei evätty viikkorahaa tai otettu puhelinta takavarikkoon (tällaisia rankkuja sai kaverit) vaan mua rankastiin tukistamalla.

Ja se, että ei rankaista luunapein ei ole pullamössöksi kasvatusta. Lapsi säikähtää jo kun sanoo kovalla äänellä. Neljä vuotiaalta voi vaikka rangaistukseksi ottaa lelun pois tai laittaa vanhanaikaisesti nurkkaan häpemään. Mä en ikinä unohda, kun multa neljä vuotiaana revittiin tukkaa päästä ja yksin huoneessani keräilin niitä hiuksia talteen matolta.

Nykytiedon valossa fyysisellä rangaistuksella on pelkästään negatiivisia puolia. Ennen tuo oli toki ihan normi, mutta jos vielä nykyisinkin joku moista harrastaa, niin kyseessä on surkea kasvattaja. Muistan itsekin vielä aikuisena noita tukiatamisia ja luunappeja, mutta en muista mistä syystä niitä annettiin. Jostakin täysin mitättömästä luultavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän