Millä saa kiellon puhelinmyyjille?
Kommentit (14)
Laitat puhelimen pöydälle, menet noin metrin päähän ja huudat mahdollisimman kovaa: PUHELINMYYJÄT EI SAA SOITTAA!
Lyhyt vastaus: et mistään. Nämä Robinsonit ja muut auttavat vain Suomen asiakasmarkkinointiliiton jäsenyrityksiin. Villiin toimijoihin ei pure mikään.
Vierailija kirjoitti:
Laitat puhelimen pöydälle, menet noin metrin päähän ja huudat mahdollisimman kovaa: PUHELINMYYJÄT EI SAA SOITTAA!
;-)
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt vastaus: et mistään. Nämä Robinsonit ja muut auttavat vain Suomen asiakasmarkkinointiliiton jäsenyrityksiin. Villiin toimijoihin ei pure mikään.
Voi himskatti. Yritän edes niitä niin jos vähän vähenisi.
Omituista, koska mainonnan kieltäminen yleensä ottaen on laissa.
Mutta kiitos näistäkin vinkeistä!
Itse kun todella kyllästyin puh.myyjiin, sanoin liittymän irti ja otin uuden salaisella numerolla. Uuden numeron olen antanut vain sukulaisille ja ystäville. Ja pankille ja terveyskeskukseen. Nolla puh.myyjää puolessa vuodessa. Lisäksi hankin toiseen puhelimeen prepaid -liittymän. Sillä soitan yrityksiin, esim Sanomalle, jos HS ei ole jaettu. Sanomahan myy asiakastiedot alta aikayksikön, ja soittajia sitten riittää. Mun prepaid on suljettu aina, kun en sillä itse soita. Näin tuli rauha tähän mökkiin, ei ole helppo tapa, mutta toimii.
Soita: 0600 - 13404
Ainakin vähentää merkittävästi.
Kerrot sille puhelinmyyjälle ystävällisesti, että haluat hänen merkitsevän heidän listoilleen sinun numerollesi soittokiellon ja kysyt vielä, että laittoiko varmasti. Olen toiminut aikoinani puhelinmyynnissä vuosikausia ja monelle merkitsin heidän omasta pyynnöstään markkinointikiellon koskemaan vain meidän soittojamme, eli siltä firmalta ei tule enää soittoja. Seuraavalle firmalle sitten sama.
Ei se sen puhelinmyyjän vika ole, että hän joutuu työtään tekemään ja siinä työssään sinullekin soittamaan. Moni opiskelija, yh-äiti ja pienituloinen hankkii sillä leipää perheelleen, joten älä halveksi sitä veronmaksajaa, joka mieluummin tekee sitä vihattua työtä kuin nostaa sosiaalitukia ja istuu kaljalla. Jos voit, mieluummin tue häntä tilaamalla se lehti tai vitamiinipurkki. Tiedän varsin hyvin, miltä tuntuu, kun kauppa ei käy, ihmiset ovat ärtyneitä ja puhelinmyyjällä paine saada ansaittua edes se kaikista tarpeellisin raha, jolla saa edes sen leivän lapselleen, ja kun sitten joku on aidosti ystävällinen ja kun hän vielä tilaa ... Monesti kyynelsilmin kiitin, mutta puhelimessahan se ei näy. Nyt tässä voin sen kertoa ja samalla vielä aidosti sydämestäni kiittää kaikkia niitä, jotka ymmärsivät, mitä on olla puhelinmyyjä ja mikä on palkka siitä työstä. Ne tilauksista tulleet pikku roposet olivat silloin minulle todella iso asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi himskatti. Yritän edes niitä niin jos vähän vähenisi.
Omituista, koska mainonnan kieltäminen yleensä ottaen on laissa.
Mutta kiitos näistäkin vinkeistä!
Joo, on laissa, mutta nimenomaan yrityskohtaisesti eli jos puhelinmyyjä tällaisesta villistä firmasta soittaa, voit pyytä häntä merkitsemään suoramarkkinointikiellon firman tietoihin. Jos vielä tämän jälkeen soittaa, ilmoita, että viimeksi annoit tuon kiellon (syytä ottaa aika ylös, milloin teit). Samalla voit pyytää esimiehen puhelimeen tai esimiehen tiedot. Jos tulee ongelmia, uhkaa tekeväsi ilmoitus tietosuojavaltuutetulle. Tuo on viimeistään tehonnut.
Finnactasta soittavia ei estä mikään kielto. Viimeksi eilen soitti joku nalkuttaja, joka yritti jyrätä päälle vaikka kieltäydyin kymmenesti hänen tarjoomuksistaan. Kertakaikkiaan hävytöntä sakkia! Sieltä nimittäin soitellaan kerran kuussa.
Robinson vähentää huomattavasti saapuvia puheluita. Muiden osalta kannattaa toimia niin että katkaisee puhelun välittömästi kun myyntipuhelu tulee, silloin ne merkkaavat sinut sellaiselle listalle itse etteivät soita enää uudestaan. Jos oma puhelinoperaattori tai nettioperaattori soittaa, niin silloin puhelu kannattaa kuunnellakin, joskus voi saada oikeasti hyviäkin tarjouksia tuota kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot sille puhelinmyyjälle ystävällisesti, että haluat hänen merkitsevän heidän listoilleen sinun numerollesi soittokiellon ja kysyt vielä, että laittoiko varmasti. Olen toiminut aikoinani puhelinmyynnissä vuosikausia ja monelle merkitsin heidän omasta pyynnöstään markkinointikiellon koskemaan vain meidän soittojamme, eli siltä firmalta ei tule enää soittoja. Seuraavalle firmalle sitten sama.
Ei se sen puhelinmyyjän vika ole, että hän joutuu työtään tekemään ja siinä työssään sinullekin soittamaan. Moni opiskelija, yh-äiti ja pienituloinen hankkii sillä leipää perheelleen, joten älä halveksi sitä veronmaksajaa, joka mieluummin tekee sitä vihattua työtä kuin nostaa sosiaalitukia ja istuu kaljalla. Jos voit, mieluummin tue häntä tilaamalla se lehti tai vitamiinipurkki. Tiedän varsin hyvin, miltä tuntuu, kun kauppa ei käy, ihmiset ovat ärtyneitä ja puhelinmyyjällä paine saada ansaittua edes se kaikista tarpeellisin raha, jolla saa edes sen leivän lapselleen, ja kun sitten joku on aidosti ystävällinen ja kun hän vielä tilaa ... Monesti kyynelsilmin kiitin, mutta puhelimessahan se ei näy. Nyt tässä voin sen kertoa ja samalla vielä aidosti sydämestäni kiittää kaikkia niitä, jotka ymmärsivät, mitä on olla puhelinmyyjä ja mikä on palkka siitä työstä. Ne tilauksista tulleet pikku roposet olivat silloin minulle todella iso asia.
Kiitos neuvosta! Joo, suhtaudun hyvin ystävällisesti puhelinmyyjiin ihmisinä, sillä tiedän että monelle se on pakko ja hyvin ikävää työtä. Tuntuu oikein pahalta, kun jonkun äänestä kuuluu jännitys ja hermostus, kun harva tykkää soitella vieraille ihmisille, varsinkin kun tietää, että soitto ei ole tervetullut. Olen siis kyllä ystävällinen ja kohtelias.
Siinä on vain se, että olen itsekin nyt hyvin tiukalla budjetilla, joten tiedän 100% varmasti, etten tilaa mitään. Joten ei minusta apuakaan heille ole vaikka mielelläni auttaisin jos voisin.
Mutta kiitos vielä neuvosta pyytää laittamaan kyseisen firman kieltolistalle. Ne soitot kun monesti tulevat hankalasti kesken työpäivää ja olen työssä, jossa puhelimeen pitää aina vastata.
JmGrove on yksi näitä puhelinhäiriköitä joka ei noudata kaupustelukieltoa.
Esim. Robinson.