Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyajan teinit tee päivääkään kesätöitä?

Vierailija
21.07.2016 |

Ei ainakaan siitä päätellen, että kerrostaloni ympäri on vedetty rallia mopoautoilla öisin kesäkuun alusta lähtien. Nuoret ovat muutenkin ottaneet hengailupaikakseen pihamme, joka on tietysti ikkunani alla. Voin sanoa, että hieman vituttaa kuunnella teinien räkänaurua ja kiroilua kello kolmelta yöllä, kun herätys töihin on puoli kuudelta. Ja kyllä, kesäkuun pahimpien helteiden aikana oli pakko pitää ikkunaa auki, koska asunnossa olisi 30 astetta lämmintä ilman sitä. Korvatulppia en voi pitää, koska sitten en heräisi herätyskellooni.

Eikö oikeasti nuoret keksi nykyääm hauskempaa tekemistä kuin juoda energiajuomaa kerrostalon pihalla?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-v enkä ole päivääkään tehnyt kesätöitä. Yhden kesän olin kyllä töissä, mutta kyseessä oli määräaikainen sijaisuus. Minkäs teet, kun töitä ei vaan ole ja ne olemassa olevat työt menee sukulaisille ja kummin kaimoille.

Miehen työpaikalla muuten on kaksi kesätyöntekijää. Toinen on jonkun esimiehen poika, joka ehkä saattaa joskus lähteä opiskelemaan inssiksi. Toinen on jonkun rivityöntekijän poika joka tekee kummankin työt.

Vierailija
62/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä tulisi jos kaikilla olisi tuollainen ajatusmaailma, kuin sinulla?

Rahan valta häviäisi maailmasta ja ihmiset olisivat siten vapaampia.

Niin, ennen rahan keksimistähän ruoka tuli suuhun, kunhan vain whatsup -viestin jaksoi näpytellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse palkkaan nuoria kesätöihin. Hakemuksia tuli valtavasti. Jokossa oli sellasia hakemuksia, että ihmettelin haluaako nuori oikeasti tulla töihin. Tässä muutama esimerkki. Hakemus alkaa sanoilla Morjens! yhdessä kertoi vaan harrastuksestaan, kuvassa poikaystävän käsi retkottaa kaulalla? hakemuksesta ei löydy yhteystietoja, kirjoitusvirheet, kerrotaan asiakaspalvelutyöstä hotellissa. Liitteestä käy ilmi työ ollut Sol siivouspalvelun kautta. Kaikki entisten työpaikkojen nimet kirjoitettu pienellä alkukirjaimella jne. Entäs sitten palkatut kymmenestä vain yksi hyvä. Paljastuvat lusmuilijoiksi. Heti kun pomo ei näköpiirissä ei tehdä mitään ja ollaan puhelimessa. Perjantaina ollaan yllättäen sairaana, mutta osataan heti kertoa että maanantaiksi ollaan jo kunnossa.

Hyväksikäyttävälle riistäjäporvarille tulee siis yllätyksenä, ettei suurimmalla osalla ihmisistä ole mitään palavaa halua päästä porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen, vaan suurin osa suostuu siihen väkisin pakotettuna?

Ai että mua raivostuttaa toi riistäjäporvaripaska.

Onko siis valtio ainoa oikea työnantaja, ja yksityiset työnantajat ovat riistäjiä? Vai mikä on logiikka, kaikki on riistäjiä? Susta vois kans tulla riistäjä jos haluat, mutta et halua vai ei ole taitoja? Kivempi huudella täällä av-palstalla näitä totuuksia?

Vierailija
64/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24-v enkä ole päivääkään tehnyt kesätöitä. Yhden kesän olin kyllä töissä, mutta kyseessä oli määräaikainen sijaisuus. Minkäs teet, kun töitä ei vaan ole ja ne olemassa olevat työt menee sukulaisille ja kummin kaimoille.

Miehen työpaikalla muuten on kaksi kesätyöntekijää. Toinen on jonkun esimiehen poika, joka ehkä saattaa joskus lähteä opiskelemaan inssiksi. Toinen on jonkun rivityöntekijän poika joka tekee kummankin työt.

Minkä ikäisestä asti olet hakenut töitä? Vastaa rehellisesti...

Vierailija
65/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse palkkaan nuoria kesätöihin. Hakemuksia tuli valtavasti. Jokossa oli sellasia hakemuksia, että ihmettelin haluaako nuori oikeasti tulla töihin. Tässä muutama esimerkki. Hakemus alkaa sanoilla Morjens! yhdessä kertoi vaan harrastuksestaan, kuvassa poikaystävän käsi retkottaa kaulalla? hakemuksesta ei löydy yhteystietoja, kirjoitusvirheet, kerrotaan asiakaspalvelutyöstä hotellissa. Liitteestä käy ilmi työ ollut Sol siivouspalvelun kautta. Kaikki entisten työpaikkojen nimet kirjoitettu pienellä alkukirjaimella jne. Entäs sitten palkatut kymmenestä vain yksi hyvä. Paljastuvat lusmuilijoiksi. Heti kun pomo ei näköpiirissä ei tehdä mitään ja ollaan puhelimessa. Perjantaina ollaan yllättäen sairaana, mutta osataan heti kertoa että maanantaiksi ollaan jo kunnossa.

Hyväksikäyttävälle riistäjäporvarille tulee siis yllätyksenä, ettei suurimmalla osalla ihmisistä ole mitään palavaa halua päästä porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen, vaan suurin osa suostuu siihen väkisin pakotettuna?

Ai että mua raivostuttaa toi riistäjäporvaripaska.

Onko siis valtio ainoa oikea työnantaja, ja yksityiset työnantajat ovat riistäjiä? Vai mikä on logiikka, kaikki on riistäjiä? Susta vois kans tulla riistäjä jos haluat, mutta et halua vai ei ole taitoja? Kivempi huudella täällä av-palstalla näitä totuuksia?

Puhtaasti omia etuja ajava riistäminen on moraalitonta, joten kukaan moraalikäsityksen omaava ihminen ei siihen suostu.

Vierailija
66/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten yhteiskunta pyörisi? Kuka hoitasi ruoantuotannon, miten sähkö tai viemäröinti pelaisi entäs vesihuolto? Kuka huolehtisi internetistä tai teistä? Kuka ylläpitäisi järjestystä ja turvallisuutta?

Yhdentekevää. Jos ihmisillä ei halua ylläpitää yhteiskuntaa ilmaiseksi (ilman rahapalkintoa), sellainen yhteiskunta saakin kaatua.

Vierailija
67/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo minun työpaikkani kesänuoret olisivat saaneet kyllä puolestani jäädäkin kotiin. Voi helvetti ja sellaisesta perseilystä saa vielä rahaakin...

Vierailija
68/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten yhteiskunta pyörisi? Kuka hoitasi ruoantuotannon, miten sähkö tai viemäröinti pelaisi entäs vesihuolto? Kuka huolehtisi internetistä tai teistä? Kuka ylläpitäisi järjestystä ja turvallisuutta?

Yhdentekevää. Jos ihmisillä ei halua ylläpitää yhteiskuntaa ilmaiseksi (ilman rahapalkintoa), sellainen yhteiskunta saakin kaatua.

Miten pysyisit hengissä ilman yhteiskuntaa? Pystyisitkö metsästämään ja kerämään itsellesi riittävästi ravintoa? Entä miten varmistat, ettei joku varastaisi sitä? Miten lämpimänä pysyminen talvella?

Vierailija
69/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei löydy nykyään töitä koulutetuille aikuisillekaan, joten mistä ajattelit taikoa meille teineille kesätöitä? Hain itse kolmeen paikkaan, yhteenkään en päässyt. Sama tilanne monilla kavereilla.

t. 15v

Hait jopa kolmeen paikkaan! Vau mikä määrä hakemuksia, kyllä nyt teit kaikkesi... Kävitkö missään suoraan kysymässä kesätöitä? Epäilen. Sillä tavoin itse sain nuorempana kesätöitä. Menin järjestyksessä kaupasta/firmasta seuraavaan ja lopulta aina tärppäsi. Vasta myöhemmin, kun on jo jokin koulutus, alkavat ne hakemukset merkitsemään jotain.

Milloin hait? Vuonna 1972?

Nykyään sulle näytetää ovea ennen kuin ehdit esitellä itsesi. Käsketään vaan mennä nettiin täyttämään hakemuslomake (jota kukaan ei lue).

Vierailija
70/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, oliko kenelläkään sellainen tilanne että syrjässä asuminen esti kesätöiden hakemisen?

Vierailija
71/71 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten, oliko kenelläkään sellainen tilanne että syrjässä asuminen esti kesätöiden hakemisen?

Kyllä oli. Asuin 25 km kirkonkylän keskustasta ja ainoasta taajamasta ja se esti aika tehokkaasti kaikkien kesätöitten haun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan