Kuinka kauan kävelen Katajanokalta Rautatieasemalle?
En tiedä tarkkaa osoitetta Katajanokalla, kuitenkin olen menossa yllätysvierailulle ja saan osoitteen selville myöhemmin. Eihän se kai kovin suuri alue ole? Ja parasta, jos tiedän ajan kauimmaisesta K-nokan pisteestä asemalle.
Raitiotievaunua en voi käyttää, koska en osaa enkä ala tässä iässä opettelemaankaan. Ja tuskin ne kulkevatkaan, koska kysessä on ilta-aika. Samoin karttapalvelulinkkejä en tarvitse, koska olen lukihäiriöinen. Ainoastaan tuo kävelyaika, kiitos.
Kiitos etukäteen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Viking linellä matkustaa vaan köyhät
Se sitten on juttu erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Katajanokan päästä rautatieasemalle on matkaa noin 3km. Aika haipakkaa saa kävellä hän, joka kertoi menevänsä tuon matkan vartissa. Vähintään puoli tuntia täytyy varata aikaa. Itse varaisin 40min, koska jo liikennevaloihin pysähtyessä saattaa mennä minuutteja vaikka valoja ei kovin monta tuolla matkalla ole. Jos siis osaa valita nopeimman reitin.
Sen sijaan, jos kyläpaikka on ihan sillan viereisessä päässä, saattaa parikymmentä minuuttia riittää matkaan.
Ratikka Katajanokalle ei kulje rautatieaseman edestä vaan pysäkki on Stokkan tai vanhan H&M:n edessä (nopein) tai Sokoksen edessä (lyhyin kävelymatka).
Pitipähän ihan tarkistaa. N. 2km on matkaa.
Ratikalla matkustaminen on niiiiiin vaikeaa. Menee pysäkille seisomaan, astuu sisälle, ostaa kuskilta lipun. Ja ihan vaikkapa puhuu sille kuskille...oon menossa rautatieasemalle sinne lippu. Kyllä kuski tietää sitten mikä lippu ja paljonko maksaa.
Olen tosin huomannut että suomalainen mentaliteetti ei kestä tuollaista tyhmänä kysymistä. Siksi joillekin on hirmuinen kynnys mennä ratikkaan. Toki moni ratikka ja bussikuski on kuin paskan nielleitä, mutta heille tekee ihan hyvää että joku kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Ratikalla matkustaminen on niiiiiin vaikeaa. Menee pysäkille seisomaan, astuu sisälle, ostaa kuskilta lipun. Ja ihan vaikkapa puhuu sille kuskille...oon menossa rautatieasemalle sinne lippu. Kyllä kuski tietää sitten mikä lippu ja paljonko maksaa.
Olen tosin huomannut että suomalainen mentaliteetti ei kestä tuollaista tyhmänä kysymistä. Siksi joillekin on hirmuinen kynnys mennä ratikkaan. Toki moni ratikka ja bussikuski on kuin paskan nielleitä, mutta heille tekee ihan hyvää että joku kyselee.
Siis voiko ratikasta muka ostaa kuskilta lipun vielä nykyisin? No enpä ole ikinä kuullutkaan.
Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Katajanokan päästä rautatieasemalle on matkaa noin 3km. Aika haipakkaa saa kävellä hän, joka kertoi menevänsä tuon matkan vartissa. Vähintään puoli tuntia täytyy varata aikaa. Itse varaisin 40min, koska jo liikennevaloihin pysähtyessä saattaa mennä minuutteja vaikka valoja ei kovin monta tuolla matkalla ole. Jos siis osaa valita nopeimman reitin.
Sen sijaan, jos kyläpaikka on ihan sillan viereisessä päässä, saattaa parikymmentä minuuttia riittää matkaan.
Ratikka Katajanokalle ei kulje rautatieaseman edestä vaan pysäkki on Stokkan tai vanhan H&M:n edessä (nopein) tai Sokoksen edessä (lyhyin kävelymatka).
Joo, joku maalainen ihan varmasti tietääkin, missä on "vanha H&M".
Jos et tiedä kyläpaikan osoitetta ja aiot kävellä sinne Rautatieasemalta ilman karttaa, varaisin aikaa tunnin. Takaisin tullessa reitti on tutumpi, joten puoli tuntia Skatalta rautatieasemalle.
Todellinen matka-aika riippuu ihan siitä, missä päin Katajanokkaa kyläpaikkasi on ja löydätkö sen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitipähän ihan tarkistaa. N. 2km on matkaa.
Pari kilsaa linnuntietä ja pihojen läpi oikoen, jos lähdetään niemen puolivälistä liikkeelle. Aloittaja tuskin näin etenee ja ihan reittioppaan mukaan tuo matka niemen kärjestä on lähempänä kolmea kuin kahta kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, joku maalainen ihan varmasti tietääkin, missä on "vanha H&M".
Pointti olikin se, että ulkopaikkakuntalaiselle jo oikean pysäkin löytäminen voi olla vaikeaa ja kävely helpompi ja usein nopeampikin tapa päästä haluamaansa paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten pitkä ketju saadaan täällä aikaiseksi noinkin lyhyeen ja selkeään kysymykseen. Ihanasti neuvoi tuo raiteiden seuraamista suositteleva.
Kysymys ei todellakaan ole selkeä.
Otsikossa kysytään, kauanko kestää kävellä Katajanokalta Helsingin keskustaan.
Kun viestin avaa, käykin ilmi, että kysyjä haluaakin tietää, kauanko kestää löytää Rautatieasemalta tuntemattomaan osoitteeseen Katajanokalla ja vieläpä ilman karttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ne kuskit nykyään tiedä. Eikä ne kaikki puhu ymmärrettävää Englantia, Suomea tai Ruotsia. Bussikuskilta kun kysyy meneekö tämä bussi Munkkiniemeen vastaus voi hyvin olla "en tiedä" vaikka ko. dösä olisi juuri sinne menossa. Ratikoissa ne sentään tietää reitin paremmin, mutta kun kielitaitoa ei ole voi kommunikointi olla vaikeaa.
69 taitaa olla vähän yksinkertainen : )
Mä olisin maalaisen ja tamperelaisen risteytyksenä sanonut kans kävelyarvioksi puoli tuntia. Plus varaisin asemalle muutaman minuutin lisäaikaa.
Ja mua huvittaa nää ratikan kauppaajat. Se kertoo aika paljon hesalaisista. Ite oon majaillut joskus pidempäänkin hostellissa Katajanokalla, enkä koskaan käyttänyt julkisia tullakseni tuon lyhyen kävelypätkän. Sen sijaan olen ollut kuulemassa, kun junalla Helsinkiin saapunut kysyy rautatieasemalta reittiä linja-autoasemalle. Häntä neuvottiin käyttämään metroa se ja se ja vaihtamaan jossain pysäkillä X. Onneksi satuin paikalle ja osasin neuvoa ihan helpon kävelyreitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti mitkä ennakkoehdot.
Jos et osaa ratikkaa käyttää niin tuskin osut oikeaan junaankaan helsingin rautatieasemalle. Tai koko asemalle. Toisaalta jos ratikat ei kulje niin ei kyllä kulje junatkaan. Toisaalta jos olet lukihäiriöinen niin turha sinulle on naputella tekstinä mitään neuvoja muutenkaan.
Kuulepa näsäviisas.
Olen kulkenut junalla koko ikäni monta kertaa kuukaudessa, Suomessa ja ulkomailla. Mutta: kas, minä en ole IKINÄ kulkenut ratikalla! Jos sulle ei ole kukaan kertonut, niitä on Suomessa vaan parissa kaupungissa ja niiden kahden kaupungin ulkopuolellakin on elämää.
Ja vaikka olen Helsingissäkin monta kertaa käynyt, niin eipä ole ollut tarvetta ajella ratikalla. Katsos, meillä maalaisilla on pakko olla oma auto.
Mikäs se toinen kaupunki on, jossa on ratikka? Turkuun on vasta joskus tulossa, Tampereella oli aikoinaan kiskobussi.
T: Tulleet kaikki julkiset monessa maassa tutuksi. Myös metro Japanissa...
72 korjaa itseään, Turussa suunnitellaan pikaraitiolinjaa ja Tampereelle on kiskobussien raiteille (+lisää raiteita tehdään) tulossa raitiovaunu.
Silti vain Helsingissä on TÄLLÄ hetkellä raitiovaunuja.
Kyllä ratikoissa myydään kertalippuja. Suunnitelmissa on kyllä siirtyä automaateista ostettaviin lippuihin. Ne pitää vaan ensin asentaa useimmille pysäkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten pitkä ketju saadaan täällä aikaiseksi noinkin lyhyeen ja selkeään kysymykseen. Ihanasti neuvoi tuo raiteiden seuraamista suositteleva.
Kysymys ei todellakaan ole selkeä.
Otsikossa kysytään, kauanko kestää kävellä Katajanokalta Helsingin keskustaan.
Kun viestin avaa, käykin ilmi, että kysyjä haluaakin tietää, kauanko kestää löytää Rautatieasemalta tuntemattomaan osoitteeseen Katajanokalla ja vieläpä ilman karttaa.
Eihän.
Ap:han ON jo Skattalla, tulee sinne autolla tms ja haluaa kotimatkaa varten tietää matkaan kuluvan ajan. Jos hän kävelisi assalta skattalle, kai totta helvetissä hän osaisi katsoa kellosta sen ajan ja kuvitella sen kestävän toiseen suuntaan saman verran!
Hitto että suivoo, kun ei lueta edes otsikkoa mutta pakko on kommentoida!
Ratikka on nopein, tai bussi.
Miksei muuten maalaisia koskaan haluta täällä auttaa? Tarvitaanhan me stadilaisetkin joskus vastaavaa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että minä maalla asuvana ajattelin junaraiteita ja luulin vastauksen olevan läppä. Täällä raiteet on junaraiteet, my ass.
Vasta viimeisimmistä viesteistä tajusin, että puhutaan raitiotiestä.
Sama juttu, ainoat raiteet, minkä kanssa olen ollut tekemisissä ovat junaraiteet. Ei tullut ratikkakiskot todellakaan mieleen.
Eikö ne ole ratikkakiskot nimeltään? Ja junaraiteet on eri asia.
Junaraiteet on eri asia, junat kulkevat niillä. Nyt tässä on puhe siis raitiovaunusta ja raiteista. Huom. Edellisessä lauseessa ei siis ole sanaa: juna. Matkustelu avartais.
Miksi aloituksessa on 38 alapeukkua?
Menkää itseenne, hesalaiset. Siellä asun minäkin, mutten ikinä aliarvioisi avuntarvitsijaa.
Pääsikö aloittaja Katajanokalta junalle ja kauanko kesti?