Kuinka kauan kävelen Katajanokalta Rautatieasemalle?
En tiedä tarkkaa osoitetta Katajanokalla, kuitenkin olen menossa yllätysvierailulle ja saan osoitteen selville myöhemmin. Eihän se kai kovin suuri alue ole? Ja parasta, jos tiedän ajan kauimmaisesta K-nokan pisteestä asemalle.
Raitiotievaunua en voi käyttää, koska en osaa enkä ala tässä iässä opettelemaankaan. Ja tuskin ne kulkevatkaan, koska kysessä on ilta-aika. Samoin karttapalvelulinkkejä en tarvitse, koska olen lukihäiriöinen. Ainoastaan tuo kävelyaika, kiitos.
Kiitos etukäteen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Viking linellä matkustaa vaan köyhät
Mihin tämä liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen siis maaseudulta ja pitäisi ehtiä kotijunaan. Ap
En suosittele ilta-aikaan Hesaa tuloa, jos et tunne paikkoja. Eikö päivällä voi yllättää?
Luehan se otsikko vielä kertaalleen. Mistä ollaankaan lähdössä ja minne?
Tä? Nyt en ymmärrä? Ap on tulossa Hesaan ja menossa maalle.
Ap tulee Helsinkiin vaikkei tiedä vielä osoitetta. Vierailun jälkeen hän lähtee kotiin ja aikoo siis kävellä Skattalta assalle ja siihen tarvitaan nyt arvioitu aika.
Millä sä pääset sinne Katajanokalle, jos et suostu käyttämään raitiovaunua? Jos kävelet sinne rautatieasemalta, niin saman verran varaat kävelyaikaa takaisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti! Minä päivänä tulet? Haluan nähdä, kun maalaismummo kinkkaa Skattalle salarakasgubbensa kotiin, joka pahaa-aavistamatta polttelee sikariaan salongissa ja pikkurouva pelaa skruuvia ystävättärien kanssa.
Miks te ette osaa lukea? Ap on menossa Skattalta asemalle (vierailun päätteeksi), ei toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Millä sä pääset sinne Katajanokalle, jos et suostu käyttämään raitiovaunua? Jos kävelet sinne rautatieasemalta, niin saman verran varaat kävelyaikaa takaisin päin.
En kävele sinne rautatieasemalta. Hoidan muita asioita muualla kaupungilla ensin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti! Minä päivänä tulet? Haluan nähdä, kun maalaismummo kinkkaa Skattalle salarakasgubbensa kotiin, joka pahaa-aavistamatta polttelee sikariaan salongissa ja pikkurouva pelaa skruuvia ystävättärien kanssa.
Miks te ette osaa lukea? Ap on menossa Skattalta asemalle (vierailun päätteeksi), ei toisinpäin.
Etkö sinä osaa? Ap siis MENEE Skattalle ja sitten menee sieltä pois! Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kävele sinne rautatieasemalta. Hoidan muita asioita muualla kaupungilla ensin.
Ap
Mutta kiitos, varaan sen puoli tuntia, jonka joku arveli.
Ap
Onko Katajanokka sama kuin Skatta? Enpä ole tiennytkään. En kyllä ole stadilainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Katajanokka sama kuin Skatta? Enpä ole tiennytkään. En kyllä ole stadilainen.
Mistä se slanginimi muuten tulee? Eikö kataja ole ruotsiksi joku e:llä alkava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen nimi on Skatudden. Suomenkielisen nimen taustaa en tiedä. Kenties syntyneet erikseen.
Miksi ihmisten on niin vaikea tajuta, että pääkaupunkiseudun vanhoista paikannimistä alkuperäinen on yleensä ruotsinkielinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skatta on Skatudden ruotsiksi.
32 minuuttia kävelee aivan saaren kaiuimmaisesta nurkasta, 15 minuuttia taas kaupungin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skatta on Skatudden ruotsiksi.
32 minuuttia kävelee aivan saaren kaiuimmaisesta nurkasta, 15 minuuttia taas kaupungin puolelta.
Lämmin kiitos!
Ap
Mitä noi skat ja udden on sitten suomeksi? Eikö skat ole verot? Onhan lentokentän lähellä kyllä Veromies.
Seuraa raiteita sillalta Aleksille ja kun yhdet kääntyy oikealle Aleksi-kaupan kohdalla, voit jatkaa niitä seuraten ja asema näkyy.
Riippuu kuinka monta kertaa maalainen eksyy matkan varrella, kun karttaakaan ei osaa lukea eikä tunne kaupunkia.
Ei se tuttava luultavasti ole edes kotona. Pitää ilmoittaa etukäteen jos tulee käymään, näin täällä kaupungissa. Maalla voi mennä yllättäen kun siellä ei ole muuta tekemistä, paitsi marjametsässä voi olla.
Oon stadilainen, syntyperäinen, asunut Ullanlinnassa, mutat mulla ei ole paljonkaan menoja ollut Katajanokalle. Ne kerrat kun olen käynyt, niin - kyllä siellä voi pyöriä ympyrää, ei se niin pieni ole. Kauimmaisesta nurkasta 32 min steissille voi pitää paikkansa jos tietää mistä kävelee, voi mennä pidempäänkin jos tekee pari turhaa mutkaa.
Onko Ullamlinna hienostokUpunginosa? Missä se sijaitsee jos tiedän Katajanokan ja esplanadin?
Vierailija kirjoitti:
Seuraa raiteita sillalta Aleksille ja kun yhdet kääntyy oikealle Aleksi-kaupan kohdalla, voit jatkaa niitä seuraten ja asema näkyy.
Mitä hiton raiteita? Meneekö keskustassa sinusta junarata? Älä usko, Ap, tuo vedättää!
Kyllä minä vartissa kävelen, vanhempi ihminen vaatii sem puolisen tuntia. Ja reittiin kannattaa tutustua etukäteen kyllä.