Kuinka kauan kävelen Katajanokalta Rautatieasemalle?
En tiedä tarkkaa osoitetta Katajanokalla, kuitenkin olen menossa yllätysvierailulle ja saan osoitteen selville myöhemmin. Eihän se kai kovin suuri alue ole? Ja parasta, jos tiedän ajan kauimmaisesta K-nokan pisteestä asemalle.
Raitiotievaunua en voi käyttää, koska en osaa enkä ala tässä iässä opettelemaankaan. Ja tuskin ne kulkevatkaan, koska kysessä on ilta-aika. Samoin karttapalvelulinkkejä en tarvitse, koska olen lukihäiriöinen. Ainoastaan tuo kävelyaika, kiitos.
Kiitos etukäteen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Viking linellä matkustaa vaan köyhät
Tallink Siljalla taas vain virolaiset ja kaljanroudaajat
Kätevin kulkea sporalla 4. Pääsee nokalta steissille.
Kannattaa ottaa vaan se ratikka, pysäkissä lukee KATAJANOKKA ja paluu matka munkkiniemi.. molemmat menee rautatientorin läpi ja ehdit varmasti, maksaa n. 3e lippu. Kävelyssä menisi n. 30 min ripällä vauhdilla. Taksi veloittaa myös jos on vklp ja iltataksan siihen päälle nii hinta voi nousta 10min matkasta 20euroon.
Jos välttämättä haluaa kävellä pitää varata puoli tuntia.
Ihmettelen miksi ei kulkisi ratikalla, nelosellahan pääsee rautatieaseman lähelle ja Katajanokalla ei muita ratikoita käy. Kulkevat iltaisinkin kymmenen minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Kätevin kulkea sporalla 4. Pääsee nokalta steissille.
Sokoksellepas.
Kyllä se ratikka on kätevin ja kulkee iltaisinkin, pyydä sitä kenen luokse meet kyläilemään neuvomaan. Tai sit jos nyt ehdottoman itsepäinen olet niin seuraa ratikkakiskoja takaisin, aikaa menee tosiaan 15-30min riippuen tuutko ihan perältä. Ps.ota se ratikka ei oo vaikeeta
Joko uusi lippujärjestelmä on ratikassa? Lipun osto vaikeutui.
Uskomatonta, miten pitkä ketju saadaan täällä aikaiseksi noinkin lyhyeen ja selkeään kysymykseen. Ihanasti neuvoi tuo raiteiden seuraamista suositteleva.
Saisi enemmänkin olla näitä reipashenkisiä kävelijöitä. Muuten miten itse teette matkoilla? Kumpaa suosit ja miksi? Jos on lyhyt matka käveletkö, vai menetkö jollain kulkuneuvoilla?
Voi helvetti mitkä ennakkoehdot.
Jos et osaa ratikkaa käyttää niin tuskin osut oikeaan junaankaan helsingin rautatieasemalle. Tai koko asemalle. Toisaalta jos ratikat ei kulje niin ei kyllä kulje junatkaan. Toisaalta jos olet lukihäiriöinen niin turha sinulle on naputella tekstinä mitään neuvoja muutenkaan.
Mehmetin porukan alla menee puolisen tuntia, mutta sairaalassa menee päiviä, jos jäät henkiin.
Kertalippu maksaa 3,20 €. Jollekin sekin voi olla turhan iso meno vartin matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Kertalippu maksaa 3,20 €. Jollekin sekin voi olla turhan iso meno vartin matkasta.
2,60 tekstarina kännyyn, automaatista 2,50.
Mutta onhan sekin paljon parin kilsan matkasta. Ei ratikalla kyllä varttia mene.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten pitkä ketju saadaan täällä aikaiseksi noinkin lyhyeen ja selkeään kysymykseen. Ihanasti neuvoi tuo raiteiden seuraamista suositteleva.
Paitsi että minä maalla asuvana ajattelin junaraiteita ja luulin vastauksen olevan läppä. Täällä raiteet on junaraiteet, my ass.
Vasta viimeisimmistä viesteistä tajusin, että puhutaan raitiotiestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti mitkä ennakkoehdot.
Jos et osaa ratikkaa käyttää niin tuskin osut oikeaan junaankaan helsingin rautatieasemalle. Tai koko asemalle. Toisaalta jos ratikat ei kulje niin ei kyllä kulje junatkaan. Toisaalta jos olet lukihäiriöinen niin turha sinulle on naputella tekstinä mitään neuvoja muutenkaan.
Kuulepa näsäviisas.
Olen kulkenut junalla koko ikäni monta kertaa kuukaudessa, Suomessa ja ulkomailla. Mutta: kas, minä en ole IKINÄ kulkenut ratikalla! Jos sulle ei ole kukaan kertonut, niitä on Suomessa vaan parissa kaupungissa ja niiden kahden kaupungin ulkopuolellakin on elämää.
Ja vaikka olen Helsingissäkin monta kertaa käynyt, niin eipä ole ollut tarvetta ajella ratikalla. Katsos, meillä maalaisilla on pakko olla oma auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että minä maalla asuvana ajattelin junaraiteita ja luulin vastauksen olevan läppä. Täällä raiteet on junaraiteet, my ass.
Vasta viimeisimmistä viesteistä tajusin, että puhutaan raitiotiestä.
Sama juttu, ainoat raiteet, minkä kanssa olen ollut tekemisissä ovat junaraiteet. Ei tullut ratikkakiskot todellakaan mieleen.
Eikö ne ole ratikkakiskot nimeltään? Ja junaraiteet on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ratikka on kätevin ja kulkee iltaisinkin, pyydä sitä kenen luokse meet kyläilemään neuvomaan. Tai sit jos nyt ehdottoman itsepäinen olet niin seuraa ratikkakiskoja takaisin, aikaa menee tosiaan 15-30min riippuen tuutko ihan perältä. Ps.ota se ratikka ei oo vaikeeta
Mutta meneekö se ratikka kyläilypaikan edestä? Jos ei, osaako ap pysäkille? Ja jos myöhästyy ratikasta, myöhästyy myös viimeisestä kotiin menevästä junasta? Mihin sitten? Ja miten se ratikka kulkee, tunnin vai viiden minuutin välein kuten ulkomailla isoissa kaupungeissa?
En ole ap, mutta en osaisi minäkään!
Minäkään en ole helsinkiläinen ja vihaan noita lähijunien ja ratikan lippujuttuja. Kukaan ei kerro, mistä ne ostetaan ja missä leimataan. Aina saat olla pelko persuksissa, tuleeko joku rikemaksu, jos onkin väärä lippu tai väärin leimattu. Myöskään ratikoiden aikatauluja en ole ikinä löytänyt. Ja jos olen menossa vaikka tyyliin Matinkadulle, mistä hitosta tiedän, mikä kaupunginosa se on? Ja vaikka tietäisin kaupunginosan, pysäkillä voi lukea jotain aivan muuta.
Parempi olla menemättä 57, jos on niin vaikeaa.
Joko kävit kylässä? :D
Miten meni?