Miten teillä jää töiden jälkeen aikaa harrastuksille / ystävien tapaamiseen?
Minulla on siistit työvaatteet töissä, joten niissä en mielellään mene suoraan kaupungille. Lisäksi työpaikka on noin puolen tunnin matkan päässä keskustasta julkisilla mentäessä. Kotiin menee sellainen 45 minuuttia. Kotiin tultua ja vaatteet vaihdettua ei jää järkevästi aikaa, että ehtisi vielä mennä kaupungille (n. 45 min matka) tapaamaan ystäviä tai johonkin harrastukseen. Masentaa kovasti, kun ehtii olemaan sosiaalinen vain viikonloppuisin :( Ja asun tosiaan Helsingissä, että vaihtoehtona ei oikein ole muuttaa mihinkään ihan keskustaan...
Kommentit (30)
No ei ole aikaa tällä työleirillä mihinkään ylimääräiseen. Päivä töissä, lasten kanssa kotona 17-18 väliin. Siinä kun tekee ruoan, siivoilee, pesee pyykkiä, hoitaa lapset niin kello onkin äkkiä jo 20. Lapset nukkumaan 21 mennessä. Sen jälkeen hoidan joitakin hommia joiden teossa ei ole pienistä lapsista mitään apua.
Liikuntaa rakastan yli kaiken mutta missä välissä :( en jaksa enää yhdeksän jälkeen illalla edes jumpata kotona.
Viikonloput menee siivotessa vähän paremmin, pihatöissä, kunnolla kaupassa käyden. Yritän järkätä lasten kanssa jotain kivaakin johonkin väliin.
Ei siis toivoakaan että viikolla mihinkään ehtisi. Viikonloppuna ei jaksa. Mun selkä ei ole kunnossa ja työ on fyysisesti raskasta. Tietysti työ mahdollistaa pysyä ok kunnossa niin ei ole niin hirveää kun ei pääse liikkumaan.
Ei olekaan aikaa. Eikä varsinkaan energiaa. Odotan vain koska tulee romahdus, sitten kai pakon edessä osa-aikatöihin jos kykenen tai lataamoon.
-Työ vei elämäni
Mulla on harrastuksia tässä lähempänä kotia, ei tarvitse niitä varten lähteä keskustaan. Esim. työväenopiston toimipiste, olen siellä käynyt kursseilla. Osa harrastuksista hoituu ihan kotonakin. Lisäksi mahdollisuus tehdä eripituisia työpäiviä, joten joskus olen illalla pidempään ja sitten taas teen lyhyemmän päivän, jonka jälkeen ehdin vaikka sinne keskustaankin ystäviä tapaamaan.
Etkö voi muokata työpukeutumista omempaan suuntaan edes vaikka casual fridayna niin että pidät kiinni vaatimuksista mutta pukeudut kuitenkin rennommin? Onko pakko olla hame? Missä olet työssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko nukkua kunnon yöunet, vähintään 9-10 tuntia. Ei tosiaan jää töiden jälkeen mitään aikaa. Elän sitten viikonloppuisin.
Jos aikuinen nukkuu 9-10 tuntia niin ei ole kaikki kohdallaan! Kyllä se 4 - 6 tuntia on normaali aikuisen yöunen määrä. Onko sinulla univaikeuksia tai levotonta unta?
Voi vittu sentään, kai nyt osaat sentään googlata ennen kuin alat kirjoittaa tuollaista paskaa? Omat mielipiteet saa olla, omia faktoja ei.
?
No en minä tiedä ketään aikuista joka nukkuu 9-10 tuntia yössä! Oma mieheni talvisin kun lumiurakoita on nukkuu n.2 - 4 tuntia yössä. Ei kuulemma voi nukkua enempää kun töitä pitää tehdä.
Mutta tavallinen aikuinen selviää ihan hyvin 4 - 6 tunnin yöunilla ja enempään ei ole tarvetta. Hei päivällä voi ottaa tunnin nokoset kuten itsekkin teen töissä.
Heti ensimmäinen hitti:
http://yle.fi/uutiset/miksi_joku_selviaa_kuuden_tunnin_younilla_tutkija…
Ja kaikki muut kertovat samaa tarinaa. 4-6 tuntia ei ole hyvä normaalille aikuiselle. Tämä ei ole mielipideasia, josta tarvitsee väitellä.
En ehdikään... Kotiin pääsen puoli viideltä ja pitää käydä suihkussa ja laittautua, jos jonnekin haluan. Mutta ei sillä ole väliä kun olen niin rättiväsynyt ja kipeä töiden jälkeen, että menen nukkumaan jo kahdeksan-yhdeksän pintaan ja herätys taas viideltä, että eipä sillä. Olen aivan liian väsynyt harrastaaksenikaan oikein yhtään mitään koskaan.
En jaksa vaikka ehtisin. Rankan siivoustyön jälkeen bussilla kotiin kaupungista maalle ja koiraa ulkoiluttamaan, sitten suihkuun koska hiestä märkä. Sitten ruokaa, koska työssä ei ehdi syödä kuin välipalan. Sitten lepoa ja koti/puutarhatöitä jos jaksaa. Viikonloppuisin on töitä, joten viikolla saattaa olla vapaapv. Jolloin ehtii vähän jotain tehdä, jos jaksaa..
Aattele kun toisilla on perhekin ruokittavana siinä välissä. Jep, en mä ehdikään itse harrastamaan ja viikonloppuisin tavataan ystävät, jos on kisoilta ja turnauksilta aikaa. Vuorotellen.
Töistä kotiin ja ruoka aluille (yleensä ollaan viikonloppuisin tehty paljonkin etukäteisjuttuja) ja pöytään. Jompi kumpi on siinä vaiheessa jo kuskannut yhtä muksua harrastukseen ja toinen sitten hakee... tai joku muu. Onneksi saatiin porukka kuskaamaan vuorotellen kahta lasta. Vanhin menee itsenäisesti, mutta menee lähes kymmeneen tulo, enkä halua, että teini yksin silloin kulkee.
Kavereita nykyään tapaa paljon Facebookissa iltaisin, kun perhe on hiljentynyt. Chat auki ja viinilasi viereen.
Näin introverttina ainakin on hankalaa. Olisi kiva tavata kavereita arkena, mutta sitten olen töissä sen 8 tuntia + matkat ja loppuilta menisi kaverin kanssa ja siitä suoraan kotiin nukkumaan. En ehtisi missään välissä olemaan yksin ja "ladata akkujani". Seuraava päivä menisikin ihan väsyneenä töissä. Kaikki eivät varmasti ymmärrä mitä tarkoitan, mutta muut introvertit varmasti ymmärtävät saman ongelman :)
Voiskohan se puolisosi hoitaa edes kerran viikossa tai kahdessa kotityöt + lapsen töiden jälkeen ja sulle jäisi aikaa tavata ystäviä? :)