Miten teillä jää töiden jälkeen aikaa harrastuksille / ystävien tapaamiseen?
Minulla on siistit työvaatteet töissä, joten niissä en mielellään mene suoraan kaupungille. Lisäksi työpaikka on noin puolen tunnin matkan päässä keskustasta julkisilla mentäessä. Kotiin menee sellainen 45 minuuttia. Kotiin tultua ja vaatteet vaihdettua ei jää järkevästi aikaa, että ehtisi vielä mennä kaupungille (n. 45 min matka) tapaamaan ystäviä tai johonkin harrastukseen. Masentaa kovasti, kun ehtii olemaan sosiaalinen vain viikonloppuisin :( Ja asun tosiaan Helsingissä, että vaihtoehtona ei oikein ole muuttaa mihinkään ihan keskustaan...
Kommentit (30)
Voi kuule, minulla on 1 - 1,5 tunnin työmatka (riippuen kelistä ja liikenteestä, talvella saattaa mennä pahimmillaan 1,5h, kesällä yleensä selviän reilussa tunnissa) ja silti ehdin harrastaa ja tavata ystäviä. Minullakin on siistit työvaatteet, varmastihan vaatteet voi vaihtaa töissä. Joskus käyn kotona ja lähden sitten harrastamaan/ystäviä tapaamaan ja joskus suoraan töistä.
Elämä on valintoja täynnä :)
Suoraan töistä vaan, vaihtovaatteet messiin! Kyllä se koti pysyy pystyssä ilman sun läsnäoloakin.
Ei ole aikaa. Kotona on pikkuipana joka vaatii oman huomionsa työpäivän päätteeksi. Kaupassa tarvii käydä 1-2 kertaa viikossa ja lähin kelvollinen kauppa on sellanen puolen tunnin matkan päässä, työmatkalta voin hakea maitolitran tms unohtuneen.
Lapsen harrastus kerran viikkoon, okt ylläpito, parisuhdeaikaa.... Enkä jätä tiski- tai pyykkikonetta enkä takkaa yksikseen....siihenkin menee aina 1,5h kun koneet käynnistää.
Ja kun lapsuusaikainen ystävä on vkl-juoppo, niin eipä paljoa edes huvita tavata silloin kun aikaa olisi.
Toisaalta ollaan miehen kanssa melkoisia kotihiiriä, niin ei niitä ihmisia niin edes kaipaa ympärilleen.
Olen 26 työssäkäyvä ilman lapsia, mutta on avopuoliso. Aikaa on yllin kyllin. Harrastaa kerkkee vaikka mitä ja välillä tylsää jopa. Silti en aio hankkia lapsia, kuolen mieluummin tylsyyteen :D Koita keksiä jotain! Elämä on täynnä valintoja!
Lyhytöiselle jää enemmän aikaa kuin pitkäöiselle. Yöunen tarpeen määrässä on yksilöllisiä vaihteluita.
Miksei siisteissä vaatteissa voi mennä kaupungille? Kummallisin selitys koskaan. Eikö ihmiset just yleensä vaihda siistimmät vaatteet päälle kun lähtee ihmisten ilmoille?
Hyvin riittää. Ei lapsia ja ei tyttöystävää. Nytkin kerkee käydä täällä jossa en kyllä muuten kävisi ikinä jos emäntä olisi talossa, mutta aikaa on jotenkin tapettava. Onneks kohta nukkuu....
Vierailija kirjoitti:
Miksei siisteissä vaatteissa voi mennä kaupungille? Kummallisin selitys koskaan. Eikö ihmiset just yleensä vaihda siistimmät vaatteet päälle kun lähtee ihmisten ilmoille?
Minulla on töissä jakkupuku, korkokengät, sukkahousut ja lisäksi hienohko kampaus... Normityyliltäni olen enemmänkin sellainen lenkkarit-farkut-paita-tyyppiä ja hiukset rennosti auki tai korkeintaan ponnarilla. Tykkään työtyylistäni, mutta vain töissä. Vapaa-ajalla haluan olla siinä vapaa-ajan tyylissäni eli tavallaan aitona itsenäni. Meidän työpaikalla tosiaan vaaditaan oikeasti hienompaa pukeutumista eli joku perus farkut + kauluspaita ei riitä.
Yötyöläisenä käyn salilla ennen töitä. Lenkillä voin käydä heräämisen jälkeen, ennen kuin haen kolmivuotiaan hoidosta. Väitän, että ystäviä ehtii näkemään keskivertoa enemmän, kun en tee 8-16 työpäivää.
Mun on pakko nukkua kunnon yöunet, vähintään 9-10 tuntia. Ei tosiaan jää töiden jälkeen mitään aikaa. Elän sitten viikonloppuisin.
Jospa vaikka otat vaihtovaatteet töihin 😂
Hei. Sitä voi työpäivän aikana treffata kavereita vaikka lounaalla. Mukavaa on mennä johonkin paikkaan lounastamaan kavereiden kanssa kesken työpäivän. Syödä ja jutella samallla katkeaa työpäivä mukavasti ja kun reippaan tunnin on ollut lounaalla ja ottanut pari lasia kuivaa valkkaria niin se loppupäivä töissä menee ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko nukkua kunnon yöunet, vähintään 9-10 tuntia. Ei tosiaan jää töiden jälkeen mitään aikaa. Elän sitten viikonloppuisin.
Jos aikuinen nukkuu 9-10 tuntia niin ei ole kaikki kohdallaan! Kyllä se 4 - 6 tuntia on normaali aikuisen yöunen määrä. Onko sinulla univaikeuksia tai levotonta unta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen nukkuu 9-10 tuntia niin ei ole kaikki kohdallaan! Kyllä se 4 - 6 tuntia on normaali aikuisen yöunen määrä. Onko sinulla univaikeuksia tai levotonta unta?
Voi vittu sentään, kai nyt osaat sentään googlata ennen kuin alat kirjoittaa tuollaista paskaa? Omat mielipiteet saa olla, omia faktoja ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on töissä jakkupuku, korkokengät, sukkahousut ja lisäksi hienohko kampaus... Normityyliltäni olen enemmänkin sellainen lenkkarit-farkut-paita-tyyppiä ja hiukset rennosti auki tai korkeintaan ponnarilla. Tykkään työtyylistäni, mutta vain töissä. Vapaa-ajalla haluan olla siinä vapaa-ajan tyylissäni eli tavallaan aitona itsenäni. Meidän työpaikalla tosiaan vaaditaan oikeasti hienompaa pukeutumista eli joku perus farkut + kauluspaita ei riitä.
Mietin vain, että kannattaako kuitenkaaan jättää ystävien tapaaminen väliin vain sen takia, mitkä vaatteet sattuu olemaan yllä...
Vierailija kirjoitti:
Hei. Sitä voi työpäivän aikana treffata kavereita vaikka lounaalla. Mukavaa on mennä johonkin paikkaan lounastamaan kavereiden kanssa kesken työpäivän. Syödä ja jutella samallla katkeaa työpäivä mukavasti ja kun reippaan tunnin on ollut lounaalla ja ottanut pari lasia kuivaa valkkaria niin se loppupäivä töissä menee ihan kivasti.
Se on toki kiva, jos kaverit on myös töissä siinä oman työpaikan lähellä, että voisi lounastaa järkevästi yhdessä. Mutta monella näin ei varmastikaan ole. Etenkin Helsingissä työpaikat on jakautunut ympäri kaupunkia, ei ole mitään yhtä keskustaa, jossa kaikki kävisivät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa. Kotona on pikkuipana joka vaatii oman huomionsa työpäivän päätteeksi. Kaupassa tarvii käydä 1-2 kertaa viikossa ja lähin kelvollinen kauppa on sellanen puolen tunnin matkan päässä, työmatkalta voin hakea maitolitran tms unohtuneen.
Lapsen harrastus kerran viikkoon, okt ylläpito, parisuhdeaikaa.... Enkä jätä tiski- tai pyykkikonetta enkä takkaa yksikseen....siihenkin menee aina 1,5h kun koneet käynnistää.Ja kun lapsuusaikainen ystävä on vkl-juoppo, niin eipä paljoa edes huvita tavata silloin kun aikaa olisi.
Toisaalta ollaan miehen kanssa melkoisia kotihiiriä, niin ei niitä ihmisia niin edes kaipaa ympärilleen.
Tylsistyisin tuollaiseen elämään, mutta kukin tavallaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu sentään, kai nyt osaat sentään googlata ennen kuin alat kirjoittaa tuollaista paskaa? Omat mielipiteet saa olla, omia faktoja ei.
?
No en minä tiedä ketään aikuista joka nukkuu 9-10 tuntia yössä! Oma mieheni talvisin kun lumiurakoita on nukkuu n.2 - 4 tuntia yössä. Ei kuulemma voi nukkua enempää kun töitä pitää tehdä.
Mutta tavallinen aikuinen selviää ihan hyvin 4 - 6 tunnin yöunilla ja enempään ei ole tarvetta. Hei päivällä voi ottaa tunnin nokoset kuten itsekkin teen töissä.
Kaihoisasti välillä muistelen, että kuinka sitä aikaa oli niin paljon kaikkeen kun ei ollut vielä lasta ja kävi pelkästään töissä.On tuokin ajankäyttö käsite muuttunut viimeaikoina kun ei tarvitse todellakaan miettiä mihin käyttää vapaa-aikansa.Nauttikaa ihmiset vapaudesta ja tavatkaa niitä ystäviä,kyllä sitä aikaa on jos sen järjestää.
Ota vaihtovaatteet töihin, ja tadaa ongelmasi on ratkaistu.