Anttila konkurssiin - tuleeko rajut alennusmyynnit?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Anttila on paljon muutakin kuin vaatteet. Itse olen ostanut paljon Net Anttilasta ja Kodin 1 mutta ihan kaikkea muuta kuin vaatteita.
Hyvillä alennuksilla hankkinut hyviä huonekalusteita sekä mattoja.
Mulle ei kelpaa kuin Vallila ja Vm Carpet matoista.
Ai sulle ei kelpaa esim. Woodnotes? :D Et ottaisi, vaikka ilmaiseksi saisit, kun pitää olla Vallilaa?
Vierailija kirjoitti:
netanttila näytti olevan jo kiinni
Netanttila on väliaikaisesti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
netanttila näytti olevan jo kiinni
Netanttila on väliaikaisesti kiinni.
"väliaikaisesti"
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä omituiselta, että kohta Kuopiossa ei ole Kuopion Anttilaa :D
Kyllä. Asun melkein vieressä ja käyn Anttilassa joka viikko. Ostan sieltä kosmetiikat, taloustavarat ym. Pitääkö minun jatkossa raahautua Carlsoniin asti? :D Tulee kyllä oikeasti ikävä Anttilaa, sieltä on aina saanut niin hyvää palveluakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkurssipesähän voi sulkea muutaman tavaratalon, pitää auki myynniltään parhaimmat yksiköt auki melko normaalisti ja myydä rekit tyhjiksi alkuun jollakin -30% ja myöhemmin -50% hinnoilla. Tuskin kaikissa liikkeissä heti ensi viikolla -90%, osta kauppa tyhjäksi meininki.
Toki varmaan yrittävät löytää ostajaa koko paskalle, mutta kuka haluaisi pyörittää suomessa tavarataloja, kun Stockmannikaan ei pärjää.
Tai sitten muuttavat ne ämpäreitä ja kiinaroskaa myyviksi halpakaupoiksi.
Taitaa olla niin että Prismat, Citymarketit ja Tokmanni selviävät tästä voittajina. Anttilan konkurssin lisäksi odotellaan milloin Stockmaan laittaa pillit pussiin.
Näin on. Tavaratalon alkuperäinen idea on ollut, että siellä on iso valikoima tavaraa, jota ei muualta saa. Nykyisin kaiken saa tilaamalla netin kautta ulkomailta ja niille, jotka eivät halua ostaa netistä, riittää markettien valikoimakin ja ostokset tehdään samalla kun haetaan ruuat ja kaljat.
Ei ole edes nettikauppojen vika kuten nykysin aina hoetaan. Vasta luin tutkimuksen siitä miten Suomessa Tokmannin ja Ikean kaltaiset halpatavaratalot menestyvät todella hyvin, koska niille yksinkertaisesti on kysyntää. Anttilassa hinnat ovat 20% korkeampia kuin muualla ja osastoille on hankittu paljon kalliita merkkituotteita, vaikka Anttila sinänsä ei ole minkään hienon tavaratalon maineessa. Eli asiakaskuntaa ei yksinkertaisesti ole - en muista itsekään käyneeni Anttilassa kuin ties milloin viimeksi ostamassa jonkun plussa-alennetun tuotteen.
Nannamanna kirjoitti:
Minuakin, mutta en kehtaa haaveilla enää, kun luin uutisista valtavan määrän jäävän työttömiksi. Tuntuu pahalta ajatuksenakin shoppailla alessa, kun muut kärsii.
Onko se jotenkin niiltä työttömäksi jääviltä pois, että käyt shoppailemassa konkurssipesässä?
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin kaiken saa tilaamalla netin kautta ulkomailta ja niille, jotka eivät halua ostaa netistä, riittää markettien valikoimakin ja ostokset tehdään samalla kun haetaan ruuat ja kaljat.
Ei kaikilla ole marketteja lähistöllä. Tämä tosiasia vain tuntuu unohtuvan teiltä itsekkäiltä autoilijoilta.
Ihmiset ei enää saa verkkokaupasta jo tilaamiaan ja MAKSAMIAAN tuotteita :o Seisovat jo rullakoissa myymälöissä, mutta ohjeistus on ettei niitä saa enää luovuttaa ostajille. Jollain oli jopa monen sadan euron pyöriä ja tietokoneita siellä, melko tappiot tulee ostajille!
Se vähä mitä Anttilassa enää olen käynyt, niin eipä siinä paljoa menetä.
Itse olen siis 27 -vuotias, mitään tämän ikäiselle sopivaa Anttilan vaatteista ei löydy. Suurin osa vaatteista on selvästi osoitettu 35+ ikäluokalle. Lapsellekin kun yhritin katsoa, niin mitäänsanomaton valikoima ja hinnat tietty ylhäällä. Menin siis pois.
Yhden käsilaukun ja parin korkokenkiä olen Anttilasta ostanut. Jäi viimeiseksi kerraksi, tokalla käytöllä korkkareista irtosi korko ja normikäytössä laukun hihna irtosi n. kuukauden käytön jälkeen.
Meikkejä joskus ostin, kun oli hyviä tarjouksia. Ei enää ole ollut, joten nekin meikit ostan muualta. Hygieniatuotevalikoima ihan samaa kun lähicittarissa, jos miksi lähteä Anttilaan niitäkään hakemaan.
Kodin sisustus taas, no, ihan sitä massatuoteta kovilla hinnoilla. Keväällä oli jotain kivoja meriaiheisia juttuja, mutta hinta hilattu niin ylös (ja kun laatu otetaan huomioon...) etten viitsinyt ostaa.
Stokka taas on itse profiloinut itsensä "parempien ja rikkaampien" asiakkaiden kaupaksi. No ne rikkaat ja paremmat tyypit ei sitten vissiin tarpeeksi siellä käyneetkään ja nyt ollaan kusi sukassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei enää saa verkkokaupasta jo tilaamiaan ja MAKSAMIAAN tuotteita :o Seisovat jo rullakoissa myymälöissä, mutta ohjeistus on ettei niitä saa enää luovuttaa ostajille. Jollain oli jopa monen sadan euron pyöriä ja tietokoneita siellä, melko tappiot tulee ostajille!
Sellaista se konkurssi on. En itse tilaisi mitään noin kallista, vaan hakisin paikanpäältä.
Salaliittoterioihin uskova voisi melkein väittää että tyhmimpiä haluttiin tarkoituksella rokottaa viime metreillä. Hulppeat alet juuri nettimyynnissä ja sopivasti tavarat eivät ehtineet ulos ostajille ennen konkkaa. Oli miten oli niin hyvät rahat nettosi firma näiltä jotka maksoivat jo ostoksensa luottavaisina ja nyt jää tavarat saamatta ja rahat Anttilalle. Pian firma myy samat tavarat toiseen kertaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkurssipesähän voi sulkea muutaman tavaratalon, pitää auki myynniltään parhaimmat yksiköt auki melko normaalisti ja myydä rekit tyhjiksi alkuun jollakin -30% ja myöhemmin -50% hinnoilla. Tuskin kaikissa liikkeissä heti ensi viikolla -90%, osta kauppa tyhjäksi meininki.
Toki varmaan yrittävät löytää ostajaa koko paskalle, mutta kuka haluaisi pyörittää suomessa tavarataloja, kun Stockmannikaan ei pärjää.
Tai sitten muuttavat ne ämpäreitä ja kiinaroskaa myyviksi halpakaupoiksi.
Taitaa olla niin että Prismat, Citymarketit ja Tokmanni selviävät tästä voittajina. Anttilan konkurssin lisäksi odotellaan milloin Stockmaan laittaa pillit pussiin.
Näin on. Tavaratalon alkuperäinen idea on ollut, että siellä on iso valikoima tavaraa, jota ei muualta saa. Nykyisin kaiken saa tilaamalla netin kautta ulkomailta ja niille, jotka eivät halua ostaa netistä, riittää markettien valikoimakin ja ostokset tehdään samalla kun haetaan ruuat ja kaljat.
Ei ole edes nettikauppojen vika kuten nykysin aina hoetaan. Vasta luin tutkimuksen siitä miten Suomessa Tokmannin ja Ikean kaltaiset halpatavaratalot menestyvät todella hyvin, koska niille yksinkertaisesti on kysyntää. Anttilassa hinnat ovat 20% korkeampia kuin muualla ja osastoille on hankittu paljon kalliita merkkituotteita, vaikka Anttila sinänsä ei ole minkään hienon tavaratalon maineessa. Eli asiakaskuntaa ei yksinkertaisesti ole - en muista itsekään käyneeni Anttilassa kuin ties milloin viimeksi ostamassa jonkun plussa-alennetun tuotteen.
Totta, mutta Anttila olikin aikoinaan juuri se halvempi tavaratalo esim Haloseen, Stockmanniinja Sokokseen verrattuna ja sen vuoksi kannattava. Nyt samaa tai samankaltaista tavaraa löytyy Tokmannin ja Ikean kaltaisista paikoista, mutta halvemmalla. Jos jostain ilmestyy samoja/saman kaltaisia tavaroita myyvä kauppa, joka myy vieläkin halvemmalla kuin Tokmanni ja Ikea, niin kohta asiakkaat ovat valinneet tämän halvemman kaupan. Muistan, kun Lidl rantautui Suomeen ja silloin monet ajattelivat, että ei tule menestymään. Vaan kuinkas kävikään.
Varmaa tietoa kirjoitti:
Stocka on seuraava. Syksyn hullut päivät jäävät viimeiseksi.
Ei kyllä taida jäädä. Ja tämä ihan sisäpiirin tieto.
Jos stokka lopettaisi, se ajaisi alas eka muiden kaupunkien talot. Viimeisenä vasta Helsingin keskusta.
Mites käy jos on tilannut jotain liikkeestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se konkurssi on. En itse tilaisi mitään noin kallista, vaan hakisin paikanpäältä.
Usein ne tarjoukset koskevat vain verkkokauppaa, eikä samoja tuotteita aina edes ole myymälässä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Se vähä mitä Anttilassa enää olen käynyt, niin eipä siinä paljoa menetä.
Itse olen siis 27 -vuotias, mitään tämän ikäiselle sopivaa Anttilan vaatteista ei löydy. Suurin osa vaatteista on selvästi osoitettu 35+ ikäluokalle. Lapsellekin kun yhritin katsoa, niin mitäänsanomaton valikoima ja hinnat tietty ylhäällä. Menin siis pois.
Yhden käsilaukun ja parin korkokenkiä olen Anttilasta ostanut. Jäi viimeiseksi kerraksi, tokalla käytöllä korkkareista irtosi korko ja normikäytössä laukun hihna irtosi n. kuukauden käytön jälkeen.
Meikkejä joskus ostin, kun oli hyviä tarjouksia. Ei enää ole ollut, joten nekin meikit ostan muualta. Hygieniatuotevalikoima ihan samaa kun lähicittarissa, jos miksi lähteä Anttilaan niitäkään hakemaan.
Kodin sisustus taas, no, ihan sitä massatuoteta kovilla hinnoilla. Keväällä oli jotain kivoja meriaiheisia juttuja, mutta hinta hilattu niin ylös (ja kun laatu otetaan huomioon...) etten viitsinyt ostaa.
Stokka taas on itse profiloinut itsensä "parempien ja rikkaampien" asiakkaiden kaupaksi. No ne rikkaat ja paremmat tyypit ei sitten vissiin tarpeeksi siellä käyneetkään ja nyt ollaan kusi sukassa.
Mahtava käsitys sinulla siitä, miten 35-vuotiaasta asti pukeudutaan! Olen sinua tasan kymmenen vuotta vanhempi, enkä ikimaailmassa pukisi päälleni mitään Anttilan retkuja :D Kyllä ne vaatteet on suunniteltu vain tyylitajuttomille tantoille, jotka eivät ole valmiita maksamaan laadusta tai istuvuudesta. Nykyajan nelikymppiset pukeutuvat aivan eri lailla kuin ikäluokkansa edellisessä sukupolvessa (mikä on takuulla osasyy Anttilan ahdinkoonkin...), luopukaa nyt herttinen näistä vanhentuneista stereotypioista.
Kaiken muun voin tekstistäsi siis allekirjoittaa - mutta 37-vuotiaan naisen näkökulmasta. ;)
Kuinka muuten Mark & Spencer menestyy? Siellä on hyvin laaja vaatevalikoima ja lähes kaiken kohderyhmänä on 50+. Nuorille vaatteet sopii vain jos ne sattumalta sopii sekä nuorille että vanhoille. Ostaako yli 50-vuotiaat sitten riittävästi M&S:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka muuten Mark & Spencer menestyy? Siellä on hyvin laaja vaatevalikoima ja lähes kaiken kohderyhmänä on 50+. Nuorille vaatteet sopii vain jos ne sattumalta sopii sekä nuorille että vanhoille. Ostaako yli 50-vuotiaat sitten riittävästi M&S:ltä.
Kyllä minä ostan paljonkin M&S:ltä, ja olen 31 v. Etenkin työpukeutumiseen saa sieltä kohtuullisen edullisesti nättejä kotelomekkoja.
Minua myös kiinnostaa, edellyttäen että saan maksaa verkkopankin kautta, kun minulla ei ole luottokorttia ja myymälään on niin pitkä matka.
Anttila on paljon muutakin kuin vaatteet. Itse olen ostanut paljon Net Anttilasta ja Kodin 1 mutta ihan kaikkea muuta kuin vaatteita.
Hyvillä alennuksilla hankkinut hyviä huonekalusteita sekä mattoja.
Mulle ei kelpaa kuin Vallila ja Vm Carpet matoista.