Anttila meni konkurssiin
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Yritin käydä noutamassa jo tilaamiani ja maksamiani rulliksia ja tuolia Anttilan myymälästä, niin niitä ei saanut enää luovuttaa. Paska homma. Rahat kuulemma tulee takaisin.
Vanhempi myyjärouva nieleksi itkua.
Käy säääliksi näitä vanhempia myyjiä, mistä he saavat enää töitä? :( Kauhea tämä konkurssihomma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on anttilan avarda-osamaksulla kamera, jatkanko maksamista?
et tietenkään maksa
Ei tarvi todellakaan maksaa emään osamaksuja anttilalle, meni konkkaan, joten. Saat pitää tuotteesi ilmaiseksi. Vs jotkut asiakkaat ostivat isolla rahalla tuotteita, joita ei enää Anneta, mutta rahojakaan ei palauteta, koska kyseessä on konkkapesä.
Konkurssipesä toki ottaa saatavat ja niitä ovat osamaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita Anttilan verkkokaupan alemainoksia tuli sähköpostiin kyllä poikkeuksellisen kiivaaseen tahtiin viime aikoina, ihan viime hetkiin. Ei ihme että moni on tilannut, todella hyviä alennuksia vielä. Petokselta haiskahtaa.
Ei kyse ole mistään petoksesta vaan normaalista liiketoiminnasta. Kuluttajille on jo aika päivät suositeltu maksamaan verkkokauppaostoksensa joko luottokortilla tai laskulla, niin ei käy ikäviä yllätyksiä. Omaa tyhmyyttä, jos menee maksamaan ostoksia tilisiirtona, silloin ei mitään suojaa saa (paitsi normaalit konkurssivelkojan oikeudet tässä tapauksessa).
On petos jatkaa kaupantekoa jos tietää että firma on konkurssikypsä.
Vielä lisäksi se että kun asiakas ostaa tuotteen ja maksaa niin saa ilmoituksen että tavara ei voida toimittaa. On petos ottaa rahat vastaan ja tietää ettei tuotetta aiota toimittaa.
Rikokselta haiskahtaa.
Velallisen epärehellisyys, paitsi, että päivämäärät lienee ratkaisevat, moraalisesti toki eri asia.
Uutistietojen mukaan ei rahoja saa takaisin, jos on verkkopankissa maksanut. Tein juuri rikosilmoituksen Tampereen Anttila tavaratalosta, jossa kieltäydyttiin tänään luovuttamasta tilaamaani, maksamaani ja jo tiistaina aamupäivällä tavarataloon toimitettua valaisinta. Ehdotan että muutkin jättäisivät poliisi.fi -sivuston sähköisen rikosilmoituksen, jos jokin Anttilan toimipiste kieltäytyy luovuttamasta jo maksettuja tilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin käydä noutamassa jo tilaamiani ja maksamiani rulliksia ja tuolia Anttilan myymälästä, niin niitä ei saanut enää luovuttaa. Paska homma. Rahat kuulemma tulee takaisin.
Vanhempi myyjärouva nieleksi itkua.
Käy säääliksi näitä vanhempia myyjiä, mistä he saavat enää töitä? :( Kauhea tämä konkurssihomma!
Kyllä tekevälle töitä löytyy.
Kannattaa koota porukka joilta on maksettu tavara saamatta ja sopia että mennään yhtäaikaa tavarataloon vaatimaan maksetut tavarat tai sitten rahat takaisin.
Suureen tai pieneen ääneen infotiskit ja kassat haltuun. Tuntuvat pitävän edelleen kauppoja auki ja myyvät taatusti ne jo kerran postimyynnissä maksetut tavarat uudestaan.
Kotona kiroilemalla ei tule latin latia takaisin.
Tampereelle saadaan varmaan supehyperkirppis Anttilan tiloihin. No jos ihmisillä olisi enemmän rahaa niin tätäkään ei olisi tapahtunut (vyönkiristyspolitiikka).
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos on käyttänyt palautusoikeutta ja nyt rahat jää saamatta?Voiko silloin enää ns valvoa saataviaan konkurssipesästä vai onko ainoa vaihtoehto hakea palautettu epäsopiva tuote pois ex-Anttilan keskusvarastolta ja yrittää myydä itse?
Palautettu tuote on kuulemma konkurssissa ns.sivullisen omaisuutta, jonka voi noutaa varastolta pois.
Hyvä idea! Jos yritys on varaton, konkurssipesältä ei saa mitään, eikä välttämättä summaa kokonaisuudessaan. Ehkä tosiaan kannattaa noutaa se tuote ja myydä itse, nopeampi prosessi kuin tuo konkurssipesän kanssa vääntäminen. Jos tuote on hyvä ja tarpeellinen, voi siitä joku maksaa enemmänkin kuin mitä itse maksoit. Tuskinpa vaan tuotettasi enää saat, kun sen palautit- sitä ei ehkä ole säilytetty siltä varalta, että tulisit noutamaan. Eikös palauttaminen ole tuotteesta luopuminen ja yleensä verkkokaupoissa ne menee takaisin myyntiin.
Pakko laittaa urpoille miten homma menee konkurssitapauksissa:
K: Saanko tavarani jonka olen maksanut ennen konkurssia?
V: Et saa. Kappas kun siellä on jo uusi yhtiö (konkurssipesä) jolle konkurssiyhtiön omaisuus on siirtynyt. Laki kieltää suosimasta velkojia joten lain mukaan valitettavasti henkilökunta ei voi suosia sinuakaan muiden kustannuksella. Paska flaksi!
Täällä jotkut uunottaa ihmisiä ties millä ohjeilla "mene hakemaan kamasi kivijalkakaupasta!" En suosittele , siinä saattaa tulla poliisi paikalle ja putkakeikka pahimmillaan "noutajalle".
K: Saanko rahani em. tapauksessa takaisin?
V: Et saa välttämättä koskaan. Sinun pitää ottaa yhteyttä konkurssipesän hoitajaan ja kysyä ohjeet miten voit ilmoittautua konkurssiyhtiön velkojaksi. Tuskin tulet mitään saamaan, jos olet maksanut ennakkoon esim. tilisiirrolla. Jos olet maksanut ennakkoon luottokortilla (Visa Electron tai Debit- kortit eivät ole luottokortteja!) voit tehdä reklamaation luottokortin myöntäjälle, jolloin tulet saamaan jollakin viiveellä palautuksen maksustasi tai korttimaksu mitätöidään muuten
K: Pitääkö osamaksut maksaa kuitenkin?
V: No hitto, miksi ei pitäisi? Ethän sinä mennyt konkurssiin? Jos et maksa, niin konkkapesä laittaa saatavat perintään. Trust me!
K: Aion tehdä rikosilmoituksen petoksesta koska mainostettiin isoilla alennuksilla hetkeä ennen konkurssia
V: Voipi olla aika vaikea oikeudessa näyttää toteen, että kyse oli silti rikollisesta toiminnasta. Jos kauppa ei muuten käy, eikö ole luonnollista, että myyjäyritys koettaa saada kauppaa käyntiin vaikka sitten isoilla alennuksilla? Ja firmahan ei ole konkurssissa ennenkuin oikeus asettaa sen konkurssiin. Sitä ennen voidaan perustella toiminta ihan vaikka markkinoinnilla...
Echelon kirjoitti:
Pakko laittaa urpoille miten homma menee konkurssitapauksissa:
K: Saanko tavarani jonka olen maksanut ennen konkurssia?
V: Et saa. Kappas kun siellä on jo uusi yhtiö (konkurssipesä) jolle konkurssiyhtiön omaisuus on siirtynyt. Laki kieltää suosimasta velkojia joten lain mukaan valitettavasti henkilökunta ei voi suosia sinuakaan muiden kustannuksella. Paska flaksi!
Täällä jotkut uunottaa ihmisiä ties millä ohjeilla "mene hakemaan kamasi kivijalkakaupasta!" En suosittele , siinä saattaa tulla poliisi paikalle ja putkakeikka pahimmillaan "noutajalle".
K: Saanko rahani em. tapauksessa takaisin?
V: Et saa välttämättä koskaan. Sinun pitää ottaa yhteyttä konkurssipesän hoitajaan ja kysyä ohjeet miten voit ilmoittautua konkurssiyhtiön velkojaksi. Tuskin tulet mitään saamaan, jos olet maksanut ennakkoon esim. tilisiirrolla. Jos olet maksanut ennakkoon luottokortilla (Visa Electron tai Debit- kortit eivät ole luottokortteja!) voit tehdä reklamaation luottokortin myöntäjälle, jolloin tulet saamaan jollakin viiveellä palautuksen maksustasi tai korttimaksu mitätöidään muutenK: Pitääkö osamaksut maksaa kuitenkin?
V: No hitto, miksi ei pitäisi? Ethän sinä mennyt konkurssiin? Jos et maksa, niin konkkapesä laittaa saatavat perintään. Trust me!K: Aion tehdä rikosilmoituksen petoksesta koska mainostettiin isoilla alennuksilla hetkeä ennen konkurssia
V: Voipi olla aika vaikea oikeudessa näyttää toteen, että kyse oli silti rikollisesta toiminnasta. Jos kauppa ei muuten käy, eikö ole luonnollista, että myyjäyritys koettaa saada kauppaa käyntiin vaikka sitten isoilla alennuksilla? Ja firmahan ei ole konkurssissa ennenkuin oikeus asettaa sen konkurssiin. Sitä ennen voidaan perustella toiminta ihan vaikka markkinoinnilla...
kiitos, että joku jaksoi näille mammoille tämän takoa. Lukekaa vähän lakia, pliis, ennen ku meette poliisille ym. Ainaki poliiseilla ollu hauskaa..
Vierailija kirjoitti:
Uutistietojen mukaan ei rahoja saa takaisin, jos on verkkopankissa maksanut. Tein juuri rikosilmoituksen Tampereen Anttila tavaratalosta, jossa kieltäydyttiin tänään luovuttamasta tilaamaani, maksamaani ja jo tiistaina aamupäivällä tavarataloon toimitettua valaisinta. Ehdotan että muutkin jättäisivät poliisi.fi -sivuston sähköisen rikosilmoituksen, jos jokin Anttilan toimipiste kieltäytyy luovuttamasta jo maksettuja tilauksia.
Miksi kuormitat viranomaisia tarpeettomilla rikosilmoituksilla? Konkurssipesä syyllistyisi itse rikokseen, jos luovuttaisi sinulle tavaran.
Tyhmä kysyy edellisiltä viisailta, miten konkurssipesän työntekijöiden palkat menevät? Meneekö tässä vaiheessa automaattisesti palkkaturvan piikkiin? Kuinka noiden pitkäaikaisten tilanne (nythän aivan olematon irtisanomisaika)? Kiitos tiedosta!
Ja kysymys Anttilassa viime aikoina käyneille, vieläkö siellä pokkana soi Erinomanlainen? :D
Mites tällainen tapaus: Tilasin Anttilasta laskulla (olikin erälasku), enkä ole vielä maksanut mitään. Muutaman tuotteen olen kuitenkin palauttanut ja nyt mietin miten toimin laskun kanssa? Siinä palautusta ei ole huomioitu. Ilmeisesti vielä ei ainakaan kannata maksaa mitään.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072021934728_uu.shtml
Nyt vielä myyjiä uhkaillaan, ei jumankauta! Työt menossa juuri alta ja asiakkaat hyppivät kirjaimellisesti silmille. Voimia sinne myymälöihin, ei ole helppoa. :(
Mä olisin kyllä kenkien ostajana hakenut kengät hyllystä ja näyttänyt kuittia, että olen jo kengät maksanut ja marssinut kaupasta pihalle.
Eikä tuo asia muutenkaan ole ihan ongelmaton. Konkurssilain 5 luvun 6 §:n mukaan velallisen hallinnassa oleva sivullisen omaisuus, joka on EROTETTAVISSA velallisen omaisuudesta, ei kuulu konkurssipesään. Jos esimerkiksi fillarin maksaneen jantterin fillarin kylkeen on keritty länttäämään tilaus ja maksuvahvistus, on se silloin jo selkeästi erotettavissa velallisen omaisuudesta, eikä näin ollen ole konkurssipesän omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää! Olen saanut sisäpiirin varmaa tietoa että kaikkiin entisiin Anttilan tiloihin tulee uusi ketju; INFanttila! INFANTTILA on juuri av-mammoja varten kehitelty konsepti.
Konsepti on täysin infantiili ja se on hyvin kehittymätön.
Enempää en asiasta saanut tietää kun Infanttilan tuleva toimari alkoi heitellä minua ruoan tähteillä ja huutaa kakkapellepöllömunaksi.
Sitten hän kaatoi yhden hyllyllisen kosmetiikkatuotteita ja juoksi jalkojaan läpsytellen leluosastolle.
Apteekkariliiton varapj voisi sopia tuohon toimarin tehtävään
Hei.
Minä olen jo kohta kaksi kuukautta odottanut rahoja palautetuista tuotteista takaisin. Olen soittanut laskutukseen sieltä sanovat että rahojen pitäisi palautua näinä päivinä. Ei vaan ole näkynyt. Nyt kuulin konkurssista. Taitavat jäädä tahat saamatta.
Höpöhöpö. Älä levitä väärää informaatiota.