Anttila meni konkurssiin
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Se joka tilasi ja maksoi nettimyynnissä jo tuotteet. Esim pyörä. Menee vaan aukoilevaan kivijalka Anttilaan ja etsii vastaavan tuotteen esim sen pyörän sitten vaan kassan kautta verkkopankki kuitin kanssa. Sanoo että olen tämän maksanut. Tai sitten vaihtoehto. 2 hakee suoraan. Kaupasta tuotteen jonka on maksanu, jos joku tulee perään näytät verkossa maksettua kuittia.
miksi alapeukku? Tottahan ihminen saa hakea maksamansa tuotteen tuotteet esim. Kivijalka kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien tietojen mukaan ei ole kaikki luottokunnatkaan suostuneet hyvittämään rahoja, joten se siitä turvallisuudesta.
Onkos näille uusimmille tiedoille jotain lähdettä?
Vierailija kirjoitti:
Onko ne kaupat nyt kuitenkin auki?
Kyllä varmaan. Eiköhän ne halua päästä tavarasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan. Eiköhän ne halua päästä tavarasta eroon.
Hyvä. Toivottavasti tulee jättialet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä!
Paljonkohan tuohonkin pas*aan paloi?
Ei näytä kovin suuren budjetin tuotokselta.
Jos haluavat päästä. Tavarasta eroon, silloinhan heidän kuuluu antaa asiakkaille maksetut tuotteet, vai meenataanko jo kertaalleen maksetut / myydyt. Tuotteet myydä uudestaan? 😒 petos!#&%%#%*%*%55*()7-4&47%'c
Olen jo kuukausia odottanut rahanpalautusta palautetusta tuotteesta. Asiakaspalvelu on toistuvasti hokenut, että rahat tulevat seuraavassa maksatuksessa. No ilmeisesti seuraavaa maksatusta ei tule. On tainnut konkurssi olla tiedossa jo pidemmän aikaa. Kätevästi pitkitettiin palautusta ja nyt sitä ei tarvitse tehdä. Mitä jos minä kävelen nyt Anttilan liikkeeseen ja haen rahani arvosta tavaraa pois. Tosi hävytöntä.
miksi jotkut eivät vain ymmärrä? Tavaroita, jotka on tilattu, ei saa, eikä niitä saa omin päin ottaa. Anttilassa ei enää ole ja konkurssipesälle on turha kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluavat päästä. Tavarasta eroon, silloinhan heidän kuuluu antaa asiakkaille maksetut tuotteet, vai meenataanko jo kertaalleen maksetut / myydyt. Tuotteet myydä uudestaan? 😒 petos!#&%%#%*%*%55*()7-4&47%'c
Itsekin vähän ihmettelen, että mikä järki tässä touhussa on. Jos firma ajautuu konkurssiin, niin tällöinhän sinun maksamasi rahat menevät konkurssipesään. Miksi konkurssipesä saa rahat sekä tuotteen? Kyllä asiakkaan tulisi saada tuote tai rahat. Toki ymmärtäähän sen, että jos velkaa on enemmän kuin varoja, niin joltain jää kuitenkin rahat saamatta. Silti tällaisessa tilanteessa pitäisi mielestäni asettaa asiakkaat etusijalle ja heidän jälkeen vasta jakaa jäljellä olevat rahat isommille velkojille.
Lainaus taloussanomista:
"Osa asiakkaista on tilannut tuotteet tavarataloon laskulla. Kannattaako lasku jättää maksamatta?
– Useimmissa laskuissa eräpäivään on vielä aikaa, joten tässä vaiheessa kuluttajan kannattaa odottaa lisätietoja ainakin siihen asti."
Jos minulle on tullut lasku ja tiedän, että en tuotetta saa, vaikka laskun maksan, niin mitäpä veikkaat, että maksanko laskua? En maksa, vaikka kuka käskee. Nostan vaikka kaikki rahani käteiseksi, menen oikeuteen, enkä tee elämässäni enää päivääkään työtä, jolla korvaukset maksaisin omasta pussistani, mutta tuota en suostu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien tietojen mukaan ei ole kaikki luottokunnatkaan suostuneet hyvittämään rahoja, joten se siitä turvallisuudesta.
Onkos näille uusimmille tiedoille jotain lähdettä?
Itse soitin tänään S-pankkiin aamulla. Summa näkyi vasta varauksena luottotililläni ja minulle sanottiin, että voit tehdä reklamaation vasta sitten, kun veloitus on tehty.
Kaiken järjen mukaan varaus olisi kyllä helpompi purkaa, kuin palauttaa jo tehty veloitus.
Ja reklamaatioon pitää sitten ilmoittaa kauppapaikka (Anttilan verkkokauppa) ja ilmoitus ja ilmoitus siitä, ettei ole vastaanottanut maksettua tavaraa. (Millähän senkin todistan..)
Ja lisäksi vaaditaan todisteeksi liite sähköpostikyselystä tavarantoimittajalle ja se liitteeksi reklamaatioon.
Kyllä on pirun vaikeaa, vaikka on tällainen ns. tunnettu tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita Anttilan verkkokaupan alemainoksia tuli sähköpostiin kyllä poikkeuksellisen kiivaaseen tahtiin viime aikoina, ihan viime hetkiin. Ei ihme että moni on tilannut, todella hyviä alennuksia vielä. Petokselta haiskahtaa.
Ei kyse ole mistään petoksesta vaan normaalista liiketoiminnasta. Kuluttajille on jo aika päivät suositeltu maksamaan verkkokauppaostoksensa joko luottokortilla tai laskulla, niin ei käy ikäviä yllätyksiä. Omaa tyhmyyttä, jos menee maksamaan ostoksia tilisiirtona, silloin ei mitään suojaa saa (paitsi normaalit konkurssivelkojan oikeudet tässä tapauksessa).
On petos jatkaa kaupantekoa jos tietää että firma on konkurssikypsä.
Vielä lisäksi se että kun asiakas ostaa tuotteen ja maksaa niin saa ilmoituksen että tavara ei voida toimittaa. On petos ottaa rahat vastaan ja tietää ettei tuotetta aiota toimittaa.
Rikokselta haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka pohtivat tota kiihtyvää alekampanjaa: Eikö heinäkuun puoliväli ole vähän kaikissa liikkeissä sitä alen loppuaikaa jolloin mainostetaan hurjilla aleprossilla yms. yms. Toki tilanteesta ollaan ylimmässä johdossa tiedetty jo varmasti vähintään pari viikkoa, mutta mahdollisesti tilanne on voinut tulla yllätyksenä myös markkinointipuolelle tai prosessien alasajoa ei olla saatu tehtyä tarpeeksi ripeässä aikataulussa. Tän mittaluokan yhtiöllä ei luulisi olevan intressejä tarkoituksella huijata viimeisia roposia pienasiakkailta, mutta mistäs mä tiedän. Jos tahallista, niin erittäin törkeää.
Tässä oli epäilyttävää se, että tuotteisiin, joissa oli jo ennestään 30-50% alennukset lyötiin lisää alennusta päälle, lisäksi oli paljon -70% alennuksia. Kaikista omituisinta oli kuitenkin, että siellä oli ilmeisesti paljon tuotteita, jotka ei yleensä ikinä ole missään kummoisessa alessa, kuten Legoja. Kyllä tuo tahalliselta viimehetken lypsyltä vaikuttaa, enkä itse ainakaan usko hetkeäkään, etteikö tästä oltaisi oltu kaikin puolin tietoisia.
Näin jälkikäteen ajatellen luulisin, että ainakin kuukauden konkurssi tiedossa. Mainosviestejä tuli monta kertaa päivässä sähköpostiin, alennukset tosi isoja ja alennuksia alennusten perään. En muista aikaisemmilta vuosilta samanlaisia alennuksia. Onko tuo laillista, että kerran jo myyty tuote uudelleen myyntiin. Vai katsotaanko kauppa tehdyksi vasta sitten kun asiakas saanut tuotteen?
Mitäs jos on käyttänyt palautusoikeutta ja nyt rahat jää saamatta?Voiko silloin enää ns valvoa saataviaan konkurssipesästä vai onko ainoa vaihtoehto hakea palautettu epäsopiva tuote pois ex-Anttilan keskusvarastolta ja yrittää myydä itse?
Palautettu tuote on kuulemma konkurssissa ns.sivullisen omaisuutta, jonka voi noutaa varastolta pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos on käyttänyt palautusoikeutta ja nyt rahat jää saamatta?Voiko silloin enää ns valvoa saataviaan konkurssipesästä vai onko ainoa vaihtoehto hakea palautettu epäsopiva tuote pois ex-Anttilan keskusvarastolta ja yrittää myydä itse?
Palautettu tuote on kuulemma konkurssissa ns.sivullisen omaisuutta, jonka voi noutaa varastolta pois.
Käytä järkeä ja päädy oikeaan lopputulemaan....kiiitooooss.
Eivät kuulema maksa takaisin,erityisesti Anttilan/Kodin 1 verkkokaupassa pankkitunnuksilla maksaneet menettävät rahansa eivätkä saa tuotteitaan. Näin on sanonut konkurssipesänhoitaja asianajaja. Petos taisi olla tähtäimessä jo ennakkoon kun katsoo viime päivien tarjoushintojakin...Imagolla Suomen luotetuimpana verkkokauppana vedettiin rahaa. Väärin maksavia asiakkaita kohtaan.Ei ole heidän vika ja ois reilua saada edes rahat takaisin.Loppuun asti voisi asian hoitaa kunnialla ja jättää Anttilasta ja työntekijöistä hyvän muiston ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ainakin Jyväskylässä näkyvissä jo 10 vuotta sitten, kun tavaratalo muutti Forumista vähän syrjemmälle. Kamalan isot tilat ja ei asiakkaan asiakasta.
Tämä on totta. Ihan vikapaikassa tilat, mutta isolla rahalla remontoitiin ja tänäkin kesänä on tuntunut että henkilökuntaa on ollut paikalla enemmän kuin asiakkaita. Tosin ilmeisesti stressiä ilmassa, koska usein valittivat että on liikaa hommia hoidettavana ja kauhea kiire, mitä ei päältä katsomalta uskoisi. Hiljaista, todella hiljaista, jopa niin hiljaista että tuntui siltä ettei kehtaa puhua kaupassa ollessaan, koska ääni kulkee kaikkialle. :/
Tilatun ja maksetun tuotteen saa itse hakea kivijalkakaupasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka pohtivat tota kiihtyvää alekampanjaa: Eikö heinäkuun puoliväli ole vähän kaikissa liikkeissä sitä alen loppuaikaa jolloin mainostetaan hurjilla aleprossilla yms. yms. Toki tilanteesta ollaan ylimmässä johdossa tiedetty jo varmasti vähintään pari viikkoa, mutta mahdollisesti tilanne on voinut tulla yllätyksenä myös markkinointipuolelle tai prosessien alasajoa ei olla saatu tehtyä tarpeeksi ripeässä aikataulussa. Tän mittaluokan yhtiöllä ei luulisi olevan intressejä tarkoituksella huijata viimeisia roposia pienasiakkailta, mutta mistäs mä tiedän. Jos tahallista, niin erittäin törkeää.
Tässä oli epäilyttävää se, että tuotteisiin, joissa oli jo ennestään 30-50% alennukset lyötiin lisää alennusta päälle, lisäksi oli paljon -70% alennuksia. Kaikista omituisinta oli kuitenkin, että siellä oli ilmeisesti paljon tuotteita, jotka ei yleensä ikinä ole missään kummoisessa alessa, kuten Legoja. Kyllä tuo tahalliselta viimehetken lypsyltä vaikuttaa, enkä itse ainakaan usko hetkeäkään, etteikö tästä oltaisi oltu kaikin puolin tietoisia.
Samaa mieltä. Anttilasta en ole ostanut mitään yli kymmeneen vuoteen ja nyt oli niin hyvät tarjoukset, että oli pakko ostaa. Jo kovassa alennuksessa olevasta tuotteesta -40%. Ylipäänsä nämä mistä tahansa tuotteesta -40% alennukset ovat todella harvinaisia. Ainoastaan elektroniikka jäi tämän ulkopuolelle.