Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suhtautuu niin kielteisesti tyttärensä seksuaalisuuteen, että oksettaa.

Vierailija
19.07.2016 |

Näin eilen kaveria, jolla on 17-vuotias tytär (ja pari vuotta nuorempi poika). Hän alkoi isoon ääneen päivitellä sitä, miten hänen tyttönsä on alkanut seurustella ja sai hänet "rysän päältä" kiinni, kun tuli yllättäen tytön huoneeseen. Itseä hävetti jo kaverin kailotus, ja vielä enemmän se miten kielteisesti hän suhtautui tytön seksin harrastamiseen tyylillä "ei minun talossani, seksi ei kuulu lapsille" jne. Oma tyttöni (17v myös, tyttömme ovat koulukavereita) on melkein vuoden seurustellut saman ikäisen pojan kanssa ja tämä on minulle täysin ok. Ehkäisystä on puhuttu ja huolehdittu ja poika on oikein mukava, joten en nää nuorten onnessa mitään pahaa.
Inhottaa, millaisessa ympäristössä kaverin teini joutuu kasvamaan, kun tuollaiseen suhtaudutaan noin.
Mitä mieltä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli sairas päästään. En ollut seurustellut kenenkään kanssa, kun ollessani 15 hän ilmoitti että tarvitsen lääkäriä joka tekisi abortin.Hän kyttäsi veritahroja pikkuhousupyykissä ja väitti läikkynyttä jugurttia spermaksi. Kuukautiseni olivat epäsäännölliset joten oli päätellyt että olen paksuna. Siteitä ei ostanut.

Nyt hän on jo kuollut ja minä aikuinen, mutta en ole unohtanut. Tuossa iässä oman äidin sairas kontrollointi katkeroitti. Emme olleet läheisiä.

Vierailija
22/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani ovat samanlaisia. Minä olen 15 ja poikaystäväni vuoden vanhempi. Multa takavarikoitiin kondomit ja sain rangaistukseksi kahden viikon kotiarestin. En voi ymmärtää, olemme molemmat vastuullisia ja huolehdimme ehkäisystä. Koimme olevamme valmiita enkä kadu mitään. Vanhempieni suhtautuminen tekee minut hyvin surulliseksi. Terveisiä vaan äidille, jos luet tätä.

terv. 15-vuotias tyttö

Oles nyt vähemmän hiljempaa soppaluu. Ette te mitään valmiita ole mihinkään ja äiti tietää. Siitä jätkästä et muuta saa kun mieliharmia ja se haittaa äitis elämää myös. Lopetat sen "suhteen" tänään koska sulla on paljon tärkeämpiä asioita niinkun oma elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sanoin kyllä että meillä toimitaan ihan eri tavalla, tyttö halusi itse hankkia pillerit ja maksoin tietenkin lääkärin ja pillerit hänelle. Lisäksi kumeja löytyy vessan laatikosta ja niitä saa ottaa, ja sanoin vielä että mieluummin lapsi juttelee näistä asioista vanhemmilleen ja huolehtii ehkäisystä, koska ei se kielto estä seksin harrastamista kuitenkaan.

ap

Taidan olla itse vähän estynyt, ihailtavan vastuullista suhtautumista mutta itselle toi olisi jotenkin kiusallista. Siis jos äiti vinkkaisi, että vessan kaapissa on sitten kondomeja. Olisi jotenkin kiusallista ajatella, että vanhemmat huomaavat kun kondomit ovat huvenneet.

Jos tässä on tarkoituksena mahdollisimman avoin kasvatus niin vaikutukset voivat olla päinvastaiset. Vai meneekö teillä keskustelut esim. näin: "kulta, voisitko kauppareissulla tuoda samalla kondomeja, kun tyttäremme on taas painellut menemään ja kaikki on loppu."

Luultavasti teini ei myöskään kovin näkyvästi hae näitä kondomeja sieltä vessankaapista, vaan salaillen. Parempi olisi ehkä ostaa tytölle ihan omat kondomit.

Vierailija
24/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla on oikeus päättää mitä heidän talossaan puuhaillaan. Itekää, mutta se on totuus. 

"Heidän talossaan"? On se niiden nuortenkin koti, heillä on oikeus tehdä kotonaan mitä haluavat.

Ai vetää huumeita ja tappaa eläimiä kanssa?? Mitä kaikkea muuta sun lapset saa tehdä???

Vierailija
25/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas äiti. Ei halua tyttärensä kasvavan ja pitää vieläkin pikkutyttönä, on hyvin uskonnollinen (seksi ennen avioliittoa syntiä) tai kateellinen kun ei itse saa.

Vierailija
26/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on luonnollista ja suurin osa teineistä harrastaa sitä jollain tasolla halusitte tai ette. Normaalin ihmisen seksuaalisuus alkaa juuri teini-iässä ja biologiaa on vaikeaa vastustaa. Vanhemmilla pitäisi olla realistinen käsitys siitä että heidänkin pikku tytöntylleröillä ja pojanpalleroilla on täysin luonnollinen kiinnostus seksiä kohtaan.

Vierailija
27/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sanoin kyllä että meillä toimitaan ihan eri tavalla, tyttö halusi itse hankkia pillerit ja maksoin tietenkin lääkärin ja pillerit hänelle. Lisäksi kumeja löytyy vessan laatikosta ja niitä saa ottaa, ja sanoin vielä että mieluummin lapsi juttelee näistä asioista vanhemmilleen ja huolehtii ehkäisystä, koska ei se kielto estä seksin harrastamista kuitenkaan.

ap

Hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamat haitat ei siis pelota? Reipas tyttö, jos ei mieti kasvavaa syöpäriskiä.

Vierailija
28/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja seksuaalisuus on kaksi eri asiaa. Seksuaalinen voi olla, vaikka ei seksiä harrastaisi.

Vierailija
29/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani ovat samanlaisia. Minä olen 15 ja poikaystäväni vuoden vanhempi. Multa takavarikoitiin kondomit ja sain rangaistukseksi kahden viikon kotiarestin. En voi ymmärtää, olemme molemmat vastuullisia ja huolehdimme ehkäisystä. Koimme olevamme valmiita enkä kadu mitään. Vanhempieni suhtautuminen tekee minut hyvin surulliseksi. Terveisiä vaan äidille, jos luet tätä.

terv. 15-vuotias tyttö

Äitisi ei halua että pamahdat paksuksi tuon ikäisenä. Ainoa varma ehkäisy kun on se ettei harrasta seksiä.

Yhdysvalloissa tuonkaltainen abstinenssi onkin ollut mainio teiniraskauksien ehkäisijä, suosittelen kaikille ja vähän muillekin.

toim. huom. viesti oli sarkasmia.

Vierailija
30/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla on oikeus päättää mitä heidän talossaan puuhaillaan. Itekää, mutta se on totuus. 

"Heidän talossaan"? On se niiden nuortenkin koti, heillä on oikeus tehdä kotonaan mitä haluavat.

Ai vetää huumeita ja tappaa eläimiä kanssa?? Mitä kaikkea muuta sun lapset saa tehdä???

*Tapu tapu* hienosti yhdistetty. Olet aivan oikeassa, eläinten tappaminen ja huumeiden käyttö ovat kuin ovatkin sama asia kuin kahden suojaiän ylittäneen henkilön välinen turvallinen seksi. Tässä sinulle papukaijamerkki.

Vierailija
31/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. 15-vuotias tyttö

Äitisi ei halua että pamahdat paksuksi tuon ikäisenä. Ainoa varma ehkäisy kun on se ettei harrasta seksiä.

Jep jep ja kortsujen pois ottaminenhan sen varmistaa... Sillä että ehkäisyvälineet kielletään aiheutetaan vain se, että se seksi mitä harrastetaan on suojaamatonta. Onneksi olkoon tuleville isovanhemmille sitten vaan.

Vierailija
32/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. 15-vuotias tyttö

Yhdysvalloissa tuonkaltainen abstinenssi onkin ollut mainio teiniraskauksien ehkäisijä, suosittelen kaikille ja vähän muillekin.

toim. huom. viesti oli sarkasmia.

Kiitos nauruista. :D USA on juurikin hyvä esimerkki siitä miten seksin kieltäminen toimii. Yhteiskunta tyrkyttää seksiä tv:ssä, radiossa ja lehdissä mutta jokaisen teinin pitäisi olla siveyden sipuli.

Vierailija
33/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ja seksuaalisuus on kaksi eri asiaa. Seksuaalinen voi olla, vaikka ei seksiä harrastaisi.

Seksin harrastaminen on osa seksuaalisuutta.

Vierailija
34/34 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona koskaan puhuttu mistään seksuaalisuuteen liittyvästä asiasta. Ehkä asiaan vaikutti se, että olen yh isän kasvattama. Kaikki seksiin liittyvä muuttui likaiseksi mielessäni ja melkein pelkäsin kaikkea sellaista.

Aloin seurustella 17- vuotiaana saman ikäisen pojan kanssa. Neitsyys meni siitä n. vuoden päästä. Googletin ihan hulluna kaikkea ja koitin päästä peloistani pois. Kun taas pojan isä oli antanut hänelle paketin kndomeja ja sanonut että ole vastuullinen.

Olemme olleet kolme vuotta yhdessä, eli nyt kaksi vuotta harrastettu seksiä ja vasta viimeaikoina olen alkanut olla vapaampi. Ei tunnu likaiselta vaan ihanalta.

Omille lapsilleni aion kertoa ehkäisystä sun muusta, mutta e-pillereille en halua heitä laittaa... Suvussa on rasitteita, mutta en voi estää jos haluavat. Terve suhtautuminen seksuaalisuuteen ja seksiin ovat todella tärkeitä. Niin suurta osaa ihmisyydestä ei pidä hävetä ja piilotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän