Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7.luokkalaiset pojat - vieläkö kaverisynttäreitä?

Vierailija
19.07.2016 |

Poika menee yläasteelle elokuussa. Jonkin verran tuntee sieltä kavereita, vaikka ei samalle luokalle osuisikaan, iso koulu. Aiemmin olemme järjestäneet vielä kaverisynttäreitä, mutta entä tässä iässä? 13v täyttää. Jotain muuta happeningia? Asumme pks:lla.

Miten olette itse menetelleet seiskaluokkalaisienne kanssa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Mikäs siinä jos itse haluaa, mutta veikkaanpa että muut saman ikäiset pyörittelisivät silmiään.

Vierailija
2/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaverisynttäreitä, jos ei itse niitä pyydä. Voisitko tarjoutua viemään teinin ja kaverin johonkin kivaan paikkaan, vaikka sellaiselle kiipeilyradalle? (sinä maksat teinin + yhden kaverin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on teini! Ei kai tuon ikäisille mitään kaverisynttäreitä enää järjestetä?

Vierailija
4/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria on piffattu lintsille mukaan.

Vierailija
5/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lapsi itse osaa kertoa? Meillä on järjestetty kaverisynttäreitä siitä iästä asti kun lapsi on itse sanonut ketä kutsutaan. Ikinä ei ole halunnut kuin pari kolme kaveria kylään kun mm. serkut on samoja ikiä niin sukulaissynttäritkin on yksi leikkikaveririeha. Ollaan sitten tämän pienen kaveriporukan kanssa tehty jotain kivaa: käyty uimassa ja syömässä, hoplopissa, elokuvissa jne. Eiköhän 13v osaa sanoa mitä synttäreiltään haluaa?

Vierailija
6/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seiskaluokkalainen on itse järjestänyt kavereilleen jotain. Itse päätti haki tarjottavat kaupasta ja pelailivat sitten pojan huoneessa jotakin loppuillan. Vanhemmat oltiin kyllä kotona mutta ei sekaannuttu nuorten juttuihin.

Vierailija
7/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaalle ei tarvitse enää järjestää synttäreitä, mutta kysyisin pojan omia toiveita ja jos haluaa itse järjestää kavereille jotain, olisin toki apuna tarvittaessa.

Vierailija
8/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ihan lievästi autistinen. Tällaisissa asioissa se ilmenee aloitekyvyttömyytenä ja passiivisena asenteena mitä tulee vaikkapa ideointiin ja sosiaalisiin suhteisiin.

ap

Vierailija
9/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei enää tuon ikäisenä pojat haluneet kaverisynttärejä, 10-vuotissynttärit oli viimeiset "isot" kaveri synttärit. 11-14 -vuotissynttärit juhlittiin niin, että yksi tai kaksi kaveria mukaan ja leffaan ja pizzalle/ mäkkäriin. Noiden vuosien jälkeen ollaan muistettu synttärisankaria oman perheen kesken kakkukahveilla.

Vierailija
11/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Viimeiset vanhempien järjestämät kaverisynttärit 10v.

Isommat lapset/teinit tekevät synttäreillä jotain kivaa keskenään ilman vanhempien hösäämistä. Esim. leffaan, pizzalle, kylpylään ym ym.

Vierailija
12/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti järjestää nyt vaan enää sukulaisille kahvitukset.

Jos poika haluaa tehdä jotain kavereiden kanssa niin tekee ihan itse tai on tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi