Onko pelkkää seksiä haluava nainen hirveä friikki, vai eikö asiasta vain sovi puhua?
Olen alkanut miettiä, että olenko tosiaan outo vai eikö kukaan muu vain halua myöntää...
En kaipaa parisuhdetta, lapsia on jo, viihdyn yksin (seitsemättä vuotta). Jo pelkästään tämän kertominen aiheuttaa mielenkiintoisia reaktioita: et vain ole tavannut sitä oikeaa, sulla on nyt joku vaihe, sulla on joku alitajuinen pelko jne. Vaan sitten kun päästään aiheeseen seksi...onko se nyt niin tavattoman moraalitonta ja poikkeuksellista, jos haluaa seksiä ilman parisuhdetta? Koen itseni ihan normaaliksi ihmiseksi, kohtelen lähimmäisiäni hyvin, osaan kyllä rakastaa ja niin edespäin. Mutta seksiseuran etsiminen (vai sen myöntäminen?) tuntuu olevan hirveän outoa, tunnevammaista, kylmää, ja ennenkaikkea jotain mitä minä en oikeasti voi haluta (koska minulla on pakko olla joku syy miksi haluan oikeasti jotain muuta vaikka luulen haluavani pelkkää seksiä)! Kertokaa nyt, miksi ei voi?
Mietin tätä lähinnä siksi, että joudun pian vetäytymään visusti kaappiin (en kyllä toitota asioitani muutenkaan ympäriinsä), ja se vaikeuttaa seuran löytämistä entisestään. Olen luonteeltani melko suora enkä aina täysin ymmärrä näitä kaikenlaisia koodistoja (toki niiden olemassaolon näen, en vain näe niissä mitään mieltä), ja yritän nyt miettiä onko tämmöisen asian merkitys todella niin suuri, kuin miltä vaikuttaisi. Eli onko tämmöinen oikeasti outoa, vai kauhistellaanko sitä vain näön vuoksi?
N35
Kommentit (8)
En nuorena miehenä näe tuossa mitään ongelmaa. Voi olla että omanikäisesi ja vanhemmat ihmiset ovat vaan yksinkertaisesti liian konservatiivisia, ja eivät kykene ymmärtämään miksi kaikki naiset eivät toimi sukupuoliroolinsa mukaan. Kulttuurista, mediasta ja perinteistä otetaan mallia miten ihmisten kuuluisi elää(seurustella, perustaa perhe), joten toki se aiheuttaa ihmettelyä jos joku kapinoi.
Seksiseuran hakeminen ei musta ainakaan ole outoa tai tunnevammaista, eikä mulla liity seksiin mitään muuta kuin positiivisia ajatuksia. Mutta syy siihen voi olla se, että miehet kasvatetaan vapaammiksi seksuaalisuutensa suhteen. Olisi hienoa jos useampi nainen ajattelisi kuten sinä ja voisi myöntää haluavansa seksiä silloin kun olisi sen tarpeessa. Siitä olisi tietenkin iloa myös mun kaltaisille miehille, jotka nauttivat seksistä, mutta jotka ei todellakaan ole kiinnostuneita seurustelusta.
Tälläiset asennemuutokset, mitkä rikkovat syvälle juurtuneita tapoja ja perinteitä, vaatii vain aikaa.
Outoa tässä on ehkä se, että perinteisesti ajatellaan miesten olevan pelkän seksin perässä (tämäkin on toki stereotypia), ja että naiset on niitä "hankalia" jotka aina haluaa parisuhteen. No, sitten kun on nainen joka haluaisi sitä pelkkää seksiä, niin yhtäkkiä se ei olekaan enää hyvä juttu. En koe olevani mitenkään kapinallinen, enkä tosiaan hirveästi huutele asioistani. Parisuhdeteema nousee kuitenkin usein esiin, koska moni ihmettelee miksi olen vieläkin yksin -ja kysyttäessä vastaan kyllä ihan rehellisesti. En jaksa myöskään esittää mitään, joten aina silloin tällöin nousee esiin sekin, että seksiä harrastaisin mielelläni (minkä nyt sinänsä ei pitäisi yllättää ketään). Mutta ilmeisesti parisuhteen vaihtoehtona naiselle on vain nunnan elämä, ainakin jos haluaa pysyä edes jotenkuten normaalin maineessa.
En viitsisi siirtyä kovin paljon nuorempiin miehiin, joten ei kai auta kuin toivoa että asenteet muuttuvat vauhdilla.
Ap
Jep, eikö ole hassua? Siltäkin kannalta, että miehet täälläkin usein rähisevät, että naisille ei seksi riitä, vaan haluavat heti naimisiin :)
Vierailija kirjoitti:
Jep, eikö ole hassua? Siltäkin kannalta, että miehet täälläkin usein rähisevät, että naisille ei seksi riitä, vaan haluavat heti naimisiin :)
...niin, olisiko tässä nyt kuitenkin sellainen juttu, että se käy itsetunnolle jos se nainen sitten OIKEASTI ei roikukaan lahkeessa?
Minulle on ihan oikeassa elämässä käynyt niin, että tapailin yhtä kundia joka sitten kerran sanoi minulle, ettei halua mitään vakavaa. Tämä oli itselleni ihan ok, vaikka tietysti olisi ollut kiva kun olisi alusta asti ollut avoin asiassa. Meni viikko, olin ystävien kanssa kapakassa ja kundi sattui samaan baariin. Pari kaljaa myöhemmin tyyppi oli mun pöydässä kitisemässä ja syyllistämässä, miten tuntuu kurjalta nähdä mut siellä viettämässä aikaa toisten miesten kanssa :D Että ota näistä nyt sitten selvää...
Naiseuden paradoxi, nainen ei ole koskaan hyvä. Afrikassa naista rankaistaan naiseudesta brutaalisti, hyvinvointimaassa se ilmenee tällaisena ikuisena mollaamisena oli nainen sitten millainen hyvänsä.
Joo, olin sinkkuaikana tosiaan vain seksin perässä, ei kiinnostanut suhde. Tiedän heti ihmisestä muutenkin, haluanko vakavampaa, vai seksiä vaan. Oli sitten yksi miekkonen joka tuli juttelemaan, jolta kyselin kengänkoon ja katselin nenänvartta ja sormia/kämmeniä. Niistä näkee meinaan "sen" koon. Vein sen sitten kotiini. Aina se hoki, että kun häneen aina kaikki rakastuu ja on vaikeaa sen takia,että älä sitten vain rakastu minuun. Ei sille ilmeisesti mahtunut päähän, että vain seksiä haluan. Kaksi kertaa oltiin sängyssä, mutta sitten kyllästyin hänen "erinomaisuuteensa" ja lakkasin pitämästä yhteyttä. En olisi ikinä siihen rakastunut. Sehän on juuri niin, että monille on salainen kolaus, jos ei nainen roikukaan lahkeessa, mutta ääneen valitetaan että naiset ovat muka takertuvia. Omien kokemuksieni suhteen 95 % miehistä halusi sitoutua. Sitten hups vaan löytyi se oikea ja siihen loppui sydänten särkeminen. Ei oikeasti ole kivaa tuo pettymyksien tuottaminen. Kaikennäköisillä ihmisillä voi olla aktiivinen seksielämä sinkkuna. Asiaa auttaa mukava luonne ja rehellisyys,sekä vähempi alkoholi. Puhun nyt sekä miehille että naisille.
Jos sitten joskus harvoin pääsee yli tuosta ensimmäisestä esteestä, niin on vastassa toisenlainen. Kun kerrot etsiväsi pelkkää seksiä, siitä vedetään johtopäätös että kaikki käy. Tämä on varmasti sekä miesten, että naisten ongelma. En minä ainakaan naisena pane ihan ketä tahansa vastaantulijaa, vaan kyllä siinä jotain kemiaa on kuitenkin oltava. Tuskin miehistäkään suurin osa on hirveän innoissaan jos vastassa on peseytymätön, viiksekäs ja vanhalta viinalta ja valkosipulilta haiseva daami.
Voisiko olla, ettei sitä moni kehtaa myöntää?