Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISELLAko muka aihetta pelätä esim. liikkuessaan ulkona myöhään?

Vierailija
19.07.2016 |

Faktat tukevat sitä, että mina miehenä olen moninkertaisessa vaarassa joutua törkeän pahoinpitelyn tai murhan uhriksi. Naiset ovat paljon paremmin turvassa. Johtuu varmaan eroista testosteronin määrässä tämä homma. Mulla ei ole juuri mitään millä suojautua, kun joukolla hyökätään kimppuun tai pyssyllä uhataan, mutta testosteronin takia pelkään väkivaltaa ehkä vähemmän kuin pitäisi ja naiset sen puutteen takia ehkä enemmän kuin pitäisi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Ette oo tosissanne, että tästäkin piti vääntää tollane sukupuolten välinen taistelu. Aivan uskomatonta.

Taistelusta en tiedä, mutta mitä hyötyä on luoda naisten keskuuteen turhaa pelon ilmapiiriä, kun riskit ovat aivan mitättömät?

Joo, niinpä, ne tapahtuneet ja lisääntyneet raiskauksetkin on melko varmasti tekaistuja. Hys hys, ettei lietsota pelkoa enempää.

Ei mut oikiasti, mistä näitä saamarin puupäitä sikiää?

Raiskauksia tapahtui vuodessa noin tuhat, eli naiselle todennäköisyys joutua sellaisen kohteeksi on promillen murto-osia. Onko sinusta tosiaan järkevää sen takia lietsoa naiset pelon valtaan ja estää heitä elämästä ja liikkumasta kaupungissa ihan normaalisti?

Vierailija
22/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitenvoiollanointollo? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nainenhan näkee raiskauksen maailman pahimpana rikoksena. Ihan sama vaikka mies saa puukosta, mutta jos pyhä vulva otetaan ilman lupaa käyttöön niin... Noh onneksi oikeuslaitos osaa sitten vähän objektiivisemmin laittaa rikokset ankaruusjärjestykseen ja tuomita sen mukaan.

Se on kyllä jännä juttu, että niin monen mielestä seksi (se sama juttu, jota naiset tekevät elämänsä aikana kymmenien ja kymmenien miesten kanssa tuhansia kertoja) on paljon pahempi juttu kuin se, että loppuelämäsi kärsit kivuista ja liikuntakyvyttömyydestä yms pahoinpitelyn jäljiltä. Todellakin itse mieluummin valitsisin tilanteen, jossa nainen lutkuttaa kulliani puskassa hetken kuin olisin viikon taju kankaalla sairaalassa pahoinpitelyn jälkeen.

No miltä susta tuntuis, jos MIES raiskaisi sut? Seksuaalisuus on miehille ja naisille melkoisen eri asia. Se, että joku pakottaa sut seksiin tosta noin vaan, on nöyryyttävää, traumatisoivaa, oksettavaa ja pelottavaa, et pääse tilanteesta pois vaikka haluaisit. Mielummin mä joutuisin pahoinpitelyn kohteeksi kun raiskatuksi.

No jos suoraan sanotaan, niin paljon mielummin ottaisin perseeseen kuin altistuisin hengen menolle tai vaikka aivovamman uhriksi. Sitäpaitsi ihan samalla tavalla niitä traumoja ja pelkotiloja tulee pahoinpitelystäkin. Nimimerkillä kaveri ryöstettiin kadulla puukko kaulalla ja hakattiin sen jälkeen, eikä se pariin vuoteen uskaltanut liikkua missään yksin. 

Ihan ymmärrettävää. Mieti kuitenkin myös sitä, että osa naisista kokee raiskauksen niin pahana ja nöyryyttävänä, että tekevät itsemurhan tai ainakin harkitsevat sitä. Edelleen, minä mieluummin otan aivovamman kuin raiskauksen. Sinä et osaa asettua naisen asemaan, kun ajattelet mulkullasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nainenhan näkee raiskauksen maailman pahimpana rikoksena. Ihan sama vaikka mies saa puukosta, mutta jos pyhä vulva otetaan ilman lupaa käyttöön niin... Noh onneksi oikeuslaitos osaa sitten vähän objektiivisemmin laittaa rikokset ankaruusjärjestykseen ja tuomita sen mukaan.

Se on kyllä jännä juttu, että niin monen mielestä seksi (se sama juttu, jota naiset tekevät elämänsä aikana kymmenien ja kymmenien miesten kanssa tuhansia kertoja) on paljon pahempi juttu kuin se, että loppuelämäsi kärsit kivuista ja liikuntakyvyttömyydestä yms pahoinpitelyn jäljiltä. Todellakin itse mieluummin valitsisin tilanteen, jossa nainen lutkuttaa kulliani puskassa hetken kuin olisin viikon taju kankaalla sairaalassa pahoinpitelyn jälkeen.

No miltä susta tuntuis, jos MIES raiskaisi sut? Seksuaalisuus on miehille ja naisille melkoisen eri asia. Se, että joku pakottaa sut seksiin tosta noin vaan, on nöyryyttävää, traumatisoivaa, oksettavaa ja pelottavaa, et pääse tilanteesta pois vaikka haluaisit. Mielummin mä joutuisin pahoinpitelyn kohteeksi kun raiskatuksi.

Tai hevonen tai moottorivene? En tiedä, eikä se ole relevanttia, koska en minä normaalistikaan halua hevosten kanssa harrataa seksiä, vaan naisten.

No on se relevanttia, koska yhtä ällöttävältä se tuntuisi naisesta, kuin se tuntuisi myös sinusta. Mulla itselläni (ja luulen, että monellakin naisella) esim. seksuaaliset tunteet kehittyy, vasta kun mulla on tunteita miestä kohtaan. Ei se oo mitään "aha joku nyt raiskaa mua, voi hitsi" vaan oikeesti traumatisoivaa. En haluisi ikinä olla hyväksikäytetty keneltäkään, mutta vähemmän mua pelottais tilanteessa jossa nainen tekisi mulle jotain, koska sillä ei oo samanlaista anatomiaa kuin miehellä, ja naiset eivät ole yhtä vahvoja tai aggressiivisia. Ja miehet on jollain tapaa naisille ns. suojelijoita, kuten esim. isät/veljet/miesystävät, sellasia, jotka auttaisivat naista vaaratilanteessa, ja se, että joku tulee ja raiskaa, kumoaa tän luottamuksen aikalailla.

Vierailija
24/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Ette oo tosissanne, että tästäkin piti vääntää tollane sukupuolten välinen taistelu. Aivan uskomatonta.

Taistelusta en tiedä, mutta mitä hyötyä on luoda naisten keskuuteen turhaa pelon ilmapiiriä, kun riskit ovat aivan mitättömät?

Joo, niinpä, ne tapahtuneet ja lisääntyneet raiskauksetkin on melko varmasti tekaistuja. Hys hys, ettei lietsota pelkoa enempää.

Raiskauksia tapahtui vuodessa noin tuhat, eli naiselle todennäköisyys joutua sellaisen kohteeksi on promillen murto-osia. Onko sinusta tosiaan järkevää sen takia lietsoa naiset pelon valtaan ja estää heitä elämästä ja liikkumasta kaupungissa ihan normaalisti?

En mä ketään kaupungilla estä liikkumasta eikä se pelon lietsonta ole tehty sitä varten, että naisten tulisi pysytellä omissa oloissa. Mä en ainakaan siihen suostu. Onhan se nyt ihan fakta, että eräiden ihmisryhmien edustajien vuoksi on pakostikin tultava varovaisemmaksi. Ihan helvetin surullista, mutta tätä se on eikä asian väheksyminen missään nimessä auta asiaa, kun tuomiotkin on melko lailla pään silittelyä vaan.

Vierailija
25/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, normaalin näköinen, nuorehko nainen, kuljin vuosia Espoon keskuksen ja Leppävaaran juna-asemilla, yleensä päiväsaikaan, mutta joskus myös iltaisin. Kukaan ei koskaan käynyt kimppuuni, seurannut tai uhkaillut minua enkä joutunut pelkäämään.

Mun mies, normaalin näköinen, kohtuullisen isokokoinen, kulki satunnaisesti Kannelmäen asemalla, siis tyyliin kerran, kaksi kuukaudessa päiväsaikaan, niin häneltä kysyttiin huumeita ja uhattiin hakata.

Joku voisi tietysti tästä vetää johtopäätöksen, että Kannelmäki on vaarallisempi alue kuin Espoon keskus.

Vierailija
26/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos suoraan sanotaan, niin paljon mielummin ottaisin perseeseen kuin altistuisin hengen menolle tai vaikka aivovamman uhriksi. Sitäpaitsi ihan samalla tavalla niitä traumoja ja pelkotiloja tulee pahoinpitelystäkin. Nimimerkillä kaveri ryöstettiin kadulla puukko kaulalla ja hakattiin sen jälkeen, eikä se pariin vuoteen uskaltanut liikkua missään yksin. 

Yhtä lailla tämä olisi voinut tapahtua naiselle. Enkä vähättele ystävällesi tapahtunutta tai hänen pelkoaan, kukapa tuollaisen jälkeen ei pelkäisi. Ryöstäjät ja pahoinpitelijät eivät varmaan juuri mieti ketkä ryöstävät, valitsevat jonkun pahaa-aavistamattoman uhrin

Vierailija
27/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Yksikin raiskaus on liikaa. Varovainen kannattaa olla, sekä miehillä että naisilla, koska yksikin pahoinpitely on myös liikaa.

Vierailija
28/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää. Mieti kuitenkin myös sitä, että osa naisista kokee raiskauksen niin pahana ja nöyryyttävänä, että tekevät itsemurhan tai ainakin harkitsevat sitä. Edelleen, minä mieluummin otan aivovamman kuin raiskauksen. Sinä et osaa asettua naisen asemaan, kun ajattelet mulkullasi.

Sinähän se ajattelet pelkästään pillullasi, jos koet että maailma loppuu kun sinne mennään luvatta. Kyllä mä ymmärrän, että osa naisista kokee sen jalkovälin aarteen niin mystiseksi että mielummin henki kuin sen häväistys, mutta ei se siitä järkevää toimintaa tee. Kun tämä mystinen osuus riisutaan pois, niin huomataan että raiskaus on vallankäyttöä, väkivaltaa jne eli täysin sama kuin pahoinpitely. Ja sen takia ne tuomiotkin ovat aika lailla samoja.

Vierailija
29/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ainakaan tarvi pelätä että joku nainen hyökkää sun kimppuun puskasta ja raiskaa sut.

Mitä merkitystä sillä hyökkääjän sukupuolella on?

Vierailija
30/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö miehet paremmin välttää tilanteita, joissa on mahdollista joutua väkivallan uhriksi vai miksi vain naisten puskaraiskaukset(mikä on tilastojen valossa täysin absurdi puheenaihe, koska valtaosa raiskauksista tapahtuu muualla kuin puskissa) ovat kestopuheenaiheena?

Toisin sanoen miksi miesten kokemasta väkivallasta vaietaan?

M38

Vierailija
31/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ainakaan tarvi pelätä että joku nainen hyökkää sun kimppuun puskasta ja raiskaa sut.

Pointti oli varmaan se, että harvemmin naiset on tuolla puskissa etsimässä uhreja seksuaaliselle hyväksikäytölle. Ja harvemmin ne miesuhreja etsii (ennen kuin sanot, kyllä miehiäkin raiskataan ja on yhtä paha asia jos mies raiskaa miehen.)

Vierailija
32/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joojjoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli varmaan se, että harvemmin naiset on tuolla puskissa etsimässä uhreja seksuaaliselle hyväksikäytölle. Ja harvemmin ne miesuhreja etsii (ennen kuin sanot, kyllä miehiäkin raiskataan ja on yhtä paha asia jos mies raiskaa miehen.)

Pointti taisi kylläkin olla se, että miesuhrin kokemaa väkivaltaa vähätellään vetoamalla siihen, että hyökkääjäkin on yleensä mies.

Vierailija
33/33 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väittämiä. Harvassa taitaa olla raiskattuja naisia, joita ei samalla ole pahoinpidelty. Neuvotkin ovat oikein oivaltavia: ei saisi tapella vastaan, koska sitten raiskaaja pahoinpitelee varmasti. Jos ei tappele, annetaan ymmärtää, että olikohan se raiskaus ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän