Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää soittaa kaikki kutsutut läpi kun eivät voi ilmoittaa tulostaan.

Vierailija
18.07.2016 |

Viikon päästä rippijuhlat ja eiliseen mennessä piti ilmottaa. Pitopalvelusta ruoka, enkä halua maksaa niistä jotka ei tule. Sitten kun soitan näitä läpi, niin ärsyttää kun jahkailevat että kun eivät tiedä varmaksi. Viimeksikin kävi parin perheen kohdalla, että koko perheen piti tulla, mutta miestä ja osaa lapsia ei sitten huvittanutkaan tulla. Sitten on joukko mun suvun puolelta läheisiä setiä ja tätejä, jotka ei kehtaa tulla koska miehen puolelta on muka niin fiiniä väkeä. Mun puolen suku on kyllä hankala vaikka enemmän heidän kanssa ollaan tekemissä. Miehen sukuun taas asialliset välit, nähdään vain kutsuttuna juhlissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat ruoan kotiin, ettekö voi syödä loput myöhemmin, vaikka laittaa pakkaseen? On silti inhottavaa, jos ei osata päättää tuleeko vai ei.

Vierailija
2/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaat ruoan kotiin, ettekö voi syödä loput myöhemmin, vaikka laittaa pakkaseen? On silti inhottavaa, jos ei osata päättää tuleeko vai ei.

Viime juhlien jälkeen syötiin niitä ruokia 3 päivää ja tuli korvist ulos ja silti jäin vielä roskiinkin laitettavaa. Pakastaa ei voi salaatteja ym ja ne lihat ja kakkupohjat on jo alkuaan pakasteita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime juhlien jälkeen syötiin niitä ruokia 3 päivää ja tuli korvist ulos ja silti jäin vielä roskiinkin laitettavaa. Pakastaa ei voi salaatteja ym ja ne lihat ja kakkupohjat on jo alkuaan pakasteita.

Ap

Sivujuonne, mutta jos ruoka on valmistettu pakasteista, sen valmiin ruoan voi kyllä vielä pakastaa. Aloittakaa ylijäämäruoan tuhoaminen siis helpoiten pilaantuvista ja niistä salaateista.

Vierailija
4/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, ettei muka viikkoa ennen tiedetä, että pääseekö osallistumaan vai ei! Odottelevat, että tuliskin jotain muuta mukavampaa ohjelmaa?

Meilläkin viime kesänä eräs perhe soitti pari tuntia ennen juhlien alkua, että lähdetäänkin purjehtimaan, kun on niin kiva sää. Olivat siis ilmoittautuneet jo kuukautta ennen. Tavallaan kyllä ymmärrän, koska hyvää säätä ei kovin monena päivänä ollut, mutta kyllä ärsytti silti.

Vierailija
5/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ryhtyis soittelemaan, vaan varaisin ruoat ja kattaukset ainoastaan niille, jotka ilmoittavat pääsevänsä. Mun mielestä ei vastausta = ei ole tulossa.

Vierailija
6/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Viime kesänä lapseni rippijuhlien kutsussa pyydettiin selvästi ilmoittamaan, mikäli ei pääse tulemaan (viikkoa aikaisemmin). Sitten tulee joiltakin päivää tai kahta ennen juhlia viestiä, ettei nyt päästäkään tulemaan kun lähdettiin mökille tms.

Vierailija
7/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulkitsisin sellaiset "en osaa vielä sanoa" -vastaukset että eivät ole tulossa. Tilaat pitopalvelun vaan sille määrälle, joka on suoraan vastannut tulevansa. Jos nämä empijät päättävätkin tulla, ja ruoka loppuisi kesken (onko näin muka ikinä käynyt kenellekään???), niin emäntänä pahoittelisin ja sanoisin, että tulikin enemmän vieraita kuin odotettiin.

Vierailija
8/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sivujuonne, mutta jos ruoka on valmistettu pakasteista, sen valmiin ruoan voi kyllä vielä pakastaa. Aloittakaa ylijäämäruoan tuhoaminen siis helpoiten pilaantuvista ja niistä salaateista.

Kylmänä tarjottava paahtopaisti, eihän sitä enää varsinaisesti valmisteta sulatuksen jälkeen, joten ei voi uudelleen pakastaa.

Vierailija
9/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kylmänä tarjottava paahtopaisti, eihän sitä enää varsinaisesti valmisteta sulatuksen jälkeen, joten ei voi uudelleen pakastaa.

Jos se on kypsänä pakastettu, niin näin on. Ihan kuten edelläkin sanottiin. Tosin onneksi paahtopaisti ei ihan päivässä mene huonoksi.

Vierailija
10/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ryhtyis soittelemaan, vaan varaisin ruoat ja kattaukset ainoastaan niille, jotka ilmoittavat pääsevänsä. Mun mielestä ei vastausta = ei ole tulossa.

Varsinkaan 60+ sukulaiset ei juurikaan vastaile.

Vierailija
11/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikaa pyytämään ilmoittautuminen vain niiltä jotka tulevat, niin ei tarvitse pähkäillä tekosyitä. Kiitos.

Vierailija
12/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaattesta ilmoita saapuvani muuta kuin hääjuhliin etukäteen. Mun mielestäni juhlissa on enemmän tunnelmaa kun vieraat tulevat "yllättäen". Tulee ahne vaikutelma tuollaisesta että soittelee kutsutut vieraat läpi, ihan kuin vain lahjojen perässä olisi. Todella huonoa käytöstä.

Vierailija
13/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos se on kypsänä pakastettu, niin näin on. Ihan kuten edelläkin sanottiin. Tosin onneksi paahtopaisti ei ihan päivässä mene huonoksi.

Ei kai kukaan syö pakastettua valmista paahtopaistia

Vierailija
14/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en periaattesta ilmoita saapuvani muuta kuin hääjuhliin etukäteen. Mun mielestäni juhlissa on enemmän tunnelmaa kun vieraat tulevat "yllättäen". Tulee ahne vaikutelma tuollaisesta että soittelee kutsutut vieraat läpi, ihan kuin vain lahjojen perässä olisi. Todella huonoa käytöstä.

No mä itse myös kysyn, jos mitään ei ilmoteta. Enkä ole lahjojen perässä, vaan nimenomaan tarjoilut kiinnostaa. Rahaa voi mennä kymppejä roskiin jos varaa ruokaa 50hlölle ja vaikka vain 20 tulee.

Vierailija
15/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ilmoita, ei ole tulossa. Pystyn sanomaan vieraille, että hei, ottakaa te ilmoittautuneet ensin ruokaa niin katsotaan sitten, mitä jää kuokkavieraille.

Vierailija
16/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmmmitä? :DD

Vierailija
17/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhliin kutsutaan isovanhemmat, kummit, tädit, sedät ja enot ja jotain tosi läheisiä ystäviä.  Oon aina ihmetellyt, kun jotkut kutsuu kummin kaiman serkun siskon veli tms. Yks työkaveri kutsui meidät kaikki työkaverit, kukaan ei mennyt.

Vierailija
18/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fiksuin toimintatapa. Koskee myös allergikkoja, jotka eivät ole ilmoittaneet allergioistaan vaikka kutsussa on ystävällisesti pyydetty niistä ilmoittamaan. Allergisen ei kannata olla naama mutrussa jollei löydy sopivaa ruokaa jollei hän kerro allergioistaan ajoissa.

Vierailija
19/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma tuntuu olevan usein juhlissa, joihin kutsutaan velvollisuudentunteesta kaikki mahdolliset sukulaiset ja naapurit ja kumminkaimat. Pelätäänkö "liian pientä" vierasmäärää vai mikä siinä on? Eikö olisi fiksua kutsua oikeasti läheiset ihmiset, kaikki tulevat mielellään, jos ei pakottavaa estettä ja kaikilla on mukavaa.

Itse olen sillä linjalla, että jos kutsuttu ei tunnistaisi juhlittavaa, vaikka tämä tulisi kadulla vastaan, voi jättää kutsumatta..

Vierailija
20/21 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsuttu vain lähisuku ja on siinä nyt eroa tuleeko 25 vai 35. Ruoka kuitenkin maksaa 20e/hlö

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän