Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyttäessä, kumpi tapa on oikea ponnistaa?

Vierailija
18.07.2016 |

Jotkut sanoo että pitää työntää pimpillä, toiset sanoo että pitää tehdä kuin kakkaisi.
Kumpi on nyt se oikea vai teittekö molemmilla vuorotellen?
Pelottaa :/
av-mamma rv 39

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, millä se vauva tulee ulos.

Vierailija
2/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työnsin pimpillä, siis koittaa parhaansa kohdistaa sen ponnistamisen pimpin suuntaan. Toista tosin synnyttäessä se painoi kipeästi häntäluuhun ja mulla oli joka puolella kamala paineentunne jota ponnistaminen vaan pahensi, joten silloin välillä ponnistin ihan miten sattui, kunhan vaan ponnistin. Ekan synnytin täysin hiljaa, ponnistamiseen keskittyneenä. Tokan synnytin täysillä karjuen, siis se paineentunne oli aivan kamalaa!

Vierailija
4/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kakata vaan.

Vierailija
5/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on varmaankin hyviä tyylejä. Tsemppiä!

Vierailija
6/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö neuvoi ja näytti sormella ponnistuspisteen. Ja kun ponnistusvaiheessa on pakko ponnistaa niin kyllä luonto hoitaa 👍 Ihan rauhallisesti

Vierailija
7/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo, että pitää "paskantaa". Toiset väittää, että pitää työntää lantionpohja-/pimppilihasilla. Joidenkin mielestä kuuluu ponnistaa vatsalihaksilla. Ota tästä sitten selvää... O.o

Vierailija
8/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö neuvoi ja näytti sormella ponnistuspisteen. Ja kun ponnistusvaiheessa on pakko ponnistaa niin kyllä luonto hoitaa 👍 Ihan rauhallisesti

Kaikille vaan ei tule tarvetta ponnistaa. Neljä lasta saatu silti ilman tuotakin. t: 4

Vierailija
9/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ TEHTAILE NÄIN VAMMAISIA ALOITUKSIA. ITSESTÄÄNSELVYYS.

Vierailija
10/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkatyylillä minä. Aloituksessa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
11/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vaan ei tule tarvetta ponnistaa. Neljä lasta saatu silti ilman tuotakin. t: 4

Yleensä tuo tapahtuu kun kätilö pistää ponnistamaan liian aikaisin. Vaikka olisi täysin auki niin pitäisi odottaa että se ponnistamisen tarve tulee.

Vierailija
12/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsitykseni vauva tulee siitä välistä eli olen kohdistanut ponnistamisen emättimeen. Toki siinä on viereisetkin lihakset niin vatsa- kuin peräpuoleltakin käytössä. 

Kyllä se luonnistuu! Onnea synnytykseen, jos siis omasta puolestasi kyselet. 

Vierailija
13/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "kakkasin". Ajattelin että se on tehokkaampaa? En sitten tiedä xD

Vierailija
14/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkö se sanonta tulee ettei tuu lasta eikä paskaa hih

Vierailija
15/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuo tapahtuu kun kätilö pistää ponnistamaan liian aikaisin. Vaikka olisi täysin auki niin pitäisi odottaa että se ponnistamisen tarve tulee.

Tajusin toisen synnytyksen yhteydessä, että olisin esikoisesta voinut ponnistaa jo kaksi tuntia aiemmin.

Vierailija
16/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin toisen synnytyksen yhteydessä, että olisin esikoisesta voinut ponnistaa jo kaksi tuntia aiemmin.

Vierailija
17/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljännen lapsen pusasin ulos ilman kunnon supistuksia, niiden takaisin tuloa kyllä varrottiin, ei hoputettu. Kyllä ponnistaminen onnistuu ilman hyviä supistuksia, ja supistusten välissäkin. Ponnistusajat olleet 10 minuuttia.

Vatsalihaksilla pystyy itse jeesaamaan.

Vierailija
18/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt lääkkeellistä kivunlievitystä enkä ponnistanut ennen kuin keho on alkanut itse ponnistaa. Eli mulle kysymys on yhtä outo kuin että mikä on oikea tapa yrjötä oksennustaudissa.

Vierailija
19/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää työnsin ainakin vatsalihaksilla (ihan rapakuntoisilla), ei tarvinnut kuin kaksi ponnistusta ja vauva oli ulkona. Samaa aion tehdä myös seuraavassa synnytyksessä :)

Vierailija
20/48 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin, että ponnista kuin sulla olis kakka kovalla.... no, ei varmaan menny tyylipuhtaasti ja sattukin ihan perhanasti sekä repesin epparista huolimatta aika lailla - mutta lopputulos palkitsi 1000%:sti! luonto hoitaa.