Hyvänmakuinen vihreä tee
Aloitin juuri vihreän teen juonnin ja yritän ottaa sen säännölliseksi tavaksi. Mitkä ovat suosikkejanne vihreä tee valikoimista. Itse pidin Kofeiinikomppanian Pina Coladasta ja English Tea Shopin pomegranaatin makuisesta vihreästä teestä. Välillä juon jotain maustamatonta perusteetä tai Liptonin mintunmakuista.
Kommentit (21)
Juon vain vihreää irtoteetä makuina esim. persikka (suosikkini), mansikka-vanilja, jasmiini, lime-sitruuna tms.
Huomaathan että vihreää teetä ei kannatta laittaa kiehuvaan veteen tai siitä tulee kitkerää. Veden lämpötilan tulisi olla 70-80 C.
Oma suosikkini on Nordqvistin Nippon Green.
Maustamaton Oolong tee, Luomu Ti Kuan Yin Superior, saa Forsamnilta 0.5kg pakkauksissakin, vatsaystävällistä maistuu hunajaiselle, kallista mutta samoista lehdistä saa keitettyä 3-4 kertaa eli ei käyttö ole kallista.
Mulla Stollar teekeitin.
Suosittelen molempia, etenkin teetä.
Vierailija kirjoitti:
Juon vain vihreää irtoteetä makuina esim. persikka (suosikkini), mansikka-vanilja, jasmiini, lime-sitruuna tms.
Mistä ostat teetä ja minkä merkkistä teetä tuo siis on. Jasmiiniteetähän löytyy useammalta valmistajalta. Miten haudutat teen?
Vierailija kirjoitti:
Pomegranate on granaattiomena.
Tiedän tuon mutta tuli joku ajatukatkos, pakkaus on englanniksi niin jotenkin siitä jäi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Maustamaton Oolong tee, Luomu Ti Kuan Yin Superior, saa Forsamnilta 0.5kg pakkauksissakin, vatsaystävällistä maistuu hunajaiselle, kallista mutta samoista lehdistä saa keitettyä 3-4 kertaa eli ei käyttö ole kallista.
Mulla Stollar teekeitin.
Suosittelen molempia, etenkin teetä.
Hieno tuo teekeitin ja melko kallis. Laitatko teetä termariin kun kannu on 1,5 litran kokoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostat teetä ja minkä merkkistä teetä tuo siis on. Jasmiiniteetähän löytyy useammalta valmistajalta. Miten haudutat teen?
En ole teen suhteen kovin hifistelijä, vaikka mieluiten juon vain vihreitä irtoteelaatuja. Nordqvist ja Forsman kelpaavat mulle ja niissä on paljon makuja tarjolla. Teen haudutan yleensä kupissa ns. kahvisiivilällä, kun se on helpompi käyttää ja tyhjentää kuin teepallot tai erilaiset suodatinpannut jne.
Kannattaa kokeilla myös intialaista mausteista ja aromikasta mustaa maitoteetä eli chsi lattea. Sen makeuttamiseen suosittelen esim. kookossokeria. Itse haudutan teen kokonaan maitoon, en veteen. Muuten juon vihreää teetä, mutta intialainen chai latte on hyvää esim. talvi-iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla myös intialaista mausteista ja aromikasta mustaa maitoteetä eli chsi lattea. Sen makeuttamiseen suosittelen esim. kookossokeria. Itse haudutan teen kokonaan maitoon, en veteen. Muuten juon vihreää teetä, mutta intialainen chai latte on hyvää esim. talvi-iltaisin.
Minkä merkkistä ostat, ostatko tavallisesta kaupasta?
Vihreä tee aiheuttaa mulla pahoinvointia, vaikken muuten voi pahoin juuri koskaan. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole teen suhteen kovin hifistelijä, vaikka mieluiten juon vain vihreitä irtoteelaatuja. Nordqvist ja Forsman kelpaavat mulle ja niissä on paljon makuja tarjolla. Teen haudutan yleensä kupissa ns. kahvisiivilällä, kun se on helpompi käyttää ja tyhjentää kuin teepallot tai erilaiset suodatinpannut jne.
Minkä verran teetä annostelet kuppia kohden? Kahvilassa tilatessani irtoteetä mielestäni sitä on reilummin kuin yksi tl.
Sain lahjaksi useamman paketin vihreää teetä, mutta en juo teetä.
Kukaan ystäväni ei tietääkseni pidä vihreästä teestä.
Pitäisitkö teeskennellä kivaa ja lahjoittaa tee jollekin pääkaupunkiseudulla asuvalle palstalaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkistä ostat, ostatko tavallisesta kaupasta?
Ainakin hyvinvarustetuista, isommista Citymarketeista löytyy Forsmanin chai lattea. Samoilla mausteilla löytyy myös vihreää intialaista teetä, mutta siihen ei maito sovi. En nyt muista nimeä, oisko intialainen yogatee? Forsmanin siis tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran teetä annostelet kuppia kohden? Kahvilassa tilatessani irtoteetä mielestäni sitä on reilummin kuin yksi tl.
Riippuu teestä, joitakin tarvitsee reilummin kuin toisia. En mittaile, mutta varmaan enemmän kuin teelusikallisen, ehkä tuplat ja usein juon toisenkin noin 3 dl kupillisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Stollar teekeitin.
Suosittelen molempia, etenkin teetä.Hieno tuo teekeitin ja melko kallis. Laitatko teetä termariin kun kannu on 1,5 litran kokoinen?
Keitän muutaman kupillisen, vettä senverran että menee vähän yli minimimäärän.
Täällä ehdottomasti parhaat:
http://verkkokauppa.mokkamestarit.fi/category/44/vihreat-teet
Clipperin teet on aika jees :) vähän kalliimpia mutta mutta, kannattaa kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vihreä tee aiheuttaa mulla pahoinvointia, vaikken muuten voi pahoin juuri koskaan. Outoa.
Niin aiheuttaa minullekin yleensä, mutta jos haluat kokeilla vihreää teetä, niin Forsmanin vihreä jasmiini ei ainakaan minulle aiheuta pahoinvointia.
Rooibos haisee hirveälle, enkä voi juoda sitä ollenkaan.
Juon yleensä mustaa teetä. :)
Pomegranate on granaattiomena.