Miksei viestiin voi heti vastata?
Mikseivät ihmiset voi vastata viesteihin heti kun näkevät sellaisen tulleen? Vastaamiseen menisi vain pari sekuntia. Onko se, että viestiin vastaa vasta muutaman tunnin kuluttua vaikka sen on nähnyt aiemmin, aina merkki ettei toisen jutut kiinnosta?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ap voitko tulla kertomaan mitä tunteita herättää, jos ei vastaa heti? Oletko luonteeltasi kontrolloiva, ajatteletko että muilla on velvollisuus jatkuvasti huomioida sinut ja heidän elämänsä pitää pyöriä sinun ympärilläsi? Onko se Henkilökohtainen Loukkaus, jos ei vastaa heti, herättääkö se suuttumusta tai jopa raivoa sinussa?
Mieheni vaatii, että pitää vastata heti. Kerran tahallani en tehnyt niin ja hän pimahti raivosta ja kävi käsiksi. Sen jälkeen koen, että minä itse päätän milloin vastaan ja en ole myöskään velvollinen selittelemään kenellekään miksi en vastaa heti. Kellään ei ole sellaisia oikeuksia minuun ja saan ihan itse päättää vastaamisistani!
Alan miettimään miksei minun juttuni kiinnosta. Alan ylianalysoimaan syitä mitä olen voinut väärin tehdä ja olenko liian ärsyttävä ettei toinen koe tarvetta vastata pian. En kuitenkaan ala pommittamaan ketään viesteillä, jos minulle ei vastata vaan mietin itsekseni asioita ja koen helpotuksen tunteen kun vihdoin vastataan. - Ap
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Aina ei voi vedota tuollaiseen potaskaan, jos esim ihminen käy monta kertaa online.
Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".
Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätä
Voin ihan suoraan sanoa, että hyvä, kun emme tunne. Jos haluat vastauksen johonkin asiaan samalla sekunnilla, sovi asiasta pari päivää etukäteen.
Minulla ei ainakaan ole tarvetta vastata välttämättä samana päivänäkään. Jos olen vapaalla, olen vapaalla ja annan ajatusteni levätä. Hoidan juuri niitä asioita kuin kulloinkin haluan, jos en erikseen ole luvannut muuta.
Kenellekään en ole kertaakaan luvannut, että vastaan viesteihin, kun näen ne. Enkä lupaakaan. Onko se jolta odotat vastausta luvannut vai miksi oletat nopeaa kahden sekunnin kommenttia jota ilman pitäisi ilmoittaa vaastaan myöhemmin?
Ap voitko tulla kertomaan mitä tunteita herättää, jos ei vastaa heti? Oletko luonteeltasi kontrolloiva, ajatteletko että muilla on velvollisuus jatkuvasti huomioida sinut ja heidän elämänsä pitää pyöriä sinun ympärilläsi? Onko se Henkilökohtainen Loukkaus, jos ei vastaa heti, herättääkö se suuttumusta tai jopa raivoa sinussa?
Mieheni vaatii, että pitää vastata heti. Kerran tahallani en tehnyt niin ja hän pimahti raivosta ja kävi käsiksi. Sen jälkeen koen, että minä itse päätän milloin vastaan ja en ole myöskään velvollinen selittelemään kenellekään miksi en vastaa heti. Kellään ei ole sellaisia oikeuksia minuun ja saan ihan itse päättää vastaamisistani!