Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei viestiin voi heti vastata?

Vierailija
16.07.2016 |

Mikseivät ihmiset voi vastata viesteihin heti kun näkevät sellaisen tulleen? Vastaamiseen menisi vain pari sekuntia. Onko se, että viestiin vastaa vasta muutaman tunnin kuluttua vaikka sen on nähnyt aiemmin, aina merkki ettei toisen jutut kiinnosta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei oikeesti ehdi.

Aina ei voi vedota tuollaiseen potaskaan, jos esim ihminen käy monta kertaa online.

Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".

Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätä

Miksi pitäisi vastata edes se vastaan myöhemmin? Mulla monesti on sellainen tilanne, että en ehdi vastata sitäkään. Whatsappia selaan usein esim. bussissa matkalla töihin. Ehdin siinä ajassa katsoa tulleet viestit, mutta en vastata niihin. Töissä ehdin Whatsappia katsoa kahvitauolla. En käytä sitäkään turhien viestien kirjoitteluun vaan mieluummin rupattelen työkavereitten kanssa. Jos asia on tärkeä, ja siihen voi vastata lyhyesti, vastaan siihen työajalla. Muussa tapauksessa saat odottaa sitä, että ehdin kaupan kautta kotiin, saan ruokittua lapset ja tehtyä niitä pakollisia kotihommia. Vasta niiden jälkeen keskityn viesteihin vastaamiseen.

Ihan mielenkiinnosta, eikö teillä hätähousuilla ole työtä ja perhettä, jos ette ymmärrä, että kaikkien elämä ei pyöri jonkun Whatsappin ympärillä? Miksi se vastaus pitää saada heti? Ja varsinkin, miksi pitää loukkaantua siitä, että toinen käyttää Whatsappia toisin kuin sinä käytät? Miksi sä edes kyttäät tuollaisia juttuja, kuin että miten monta kertaa toinen on käynyt online, jos se kerran aiheuttaa sulle mielipahaa?

Vierailija
22/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei oikeesti ehdi.

Aina ei voi vedota tuollaiseen potaskaan, jos esim ihminen käy monta kertaa online.

Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".

Miksi pitäisi vastata edes se vastaan myöhemmin? Mulla monesti on sellainen tilanne, että en ehdi vastata sitäkään. Whatsappia selaan usein esim. bussissa matkalla töihin. Ehdin siinä ajassa katsoa tulleet viestit, mutta en vastata niihin. Töissä ehdin Whatsappia katsoa kahvitauolla. En käytä sitäkään turhien viestien kirjoitteluun vaan mieluummin rupattelen työkavereitten kanssa. Jos asia on tärkeä, ja siihen voi vastata lyhyesti, vastaan siihen työajalla. Muussa tapauksessa saat odottaa sitä, että ehdin kaupan kautta kotiin, saan ruokittua lapset ja tehtyä niitä pakollisia kotihommia. Vasta niiden jälkeen keskityn viesteihin vastaamiseen.

Ihan mielenkiinnosta, eikö teillä hätähousuilla ole työtä ja perhettä, jos ette ymmärrä, että kaikkien elämä ei pyöri jonkun Whatsappin ympärillä? Miksi se vastaus pitää saada heti? Ja varsinkin, miksi pitää loukkaantua siitä, että toinen käyttää Whatsappia toisin kuin sinä käytät? Miksi sä edes kyttäät tuollaisia juttuja, kuin että miten monta kertaa toinen on käynyt online, jos se kerran aiheuttaa sulle mielipahaa?

Näin juuri. Onko se sitten jotenkin hyväksyttävämpää, jos ei käy lukemassa niitä viestejä esim työpäivän aikana? Kai normaali ihminen nyt sentään tajuaa, että työaikana ei vastailla viesteihin tai se puhelin voi olla jopa jäänyt kotiin, vai tajuaako? Kertokaa nyt esimerkkejä mitä ne kiireiset asiat ovat, mihin ei voi vastausta odottaa esimerkiksi sen työpäivän tai lasten nukkumaanmenon vertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella ärsyttävää, kun ei voi mitäån vastata tekstiviestiin. Siitä saa sellaisen kuvan, ettei toista paljoa kiinnosta.

Vielä tökerömpää mielestäni on, kun ei vastata sähköpostiin. Vaikuttaa töykeältä ja ammattitaidottomalta.

Itse kyllä vastaan

Puhutaanko nyt siitä, ettei vastata ollenkaan ja vieläpä työasioista? Minä luulin, että aloitus koski henkilökohtaisia whatsapp-viestejä.

Vierailija
24/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee päivässä paljon whatsapp viestejä enkä tosiaan aina heti ehdi vastata. Vastaan rauhassa kun sopiva hetki. Jos joku siitä mielensäpahoittaa niin olkoon viestittelemästä sitten minulle ;) !

Soittamalla saa aina kiinni. Olen hidas ja laiska kirjoittamaan. Ja joskus myös kyllä unohtuu vastaaminen. Mutta aina kuitenki jossain vaiheessa vastaan.

Vierailija
25/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei oikeesti ehdi.

A) aika lyhyt bussimatka jos kerkeät siinä ajassa lukea juuri ja juuri viestit läpi. No äläpä hermostu ei se minua haittaa

B) Jos pikaviestimen viestit ovat turhia sanojesi mukaan miksi käytät niitä

C) Kyllä minulla on muutakin elämää. Noin 200h ylitöitäkin vuodessa, harrastan myös ahkerasti eri asioita vapaa-ajallani.

D) En ole sanonut missään vaiheessa että vastaus tulisi saada heti.

Vierailija
26/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei oikeesti ehdi.

A) aika lyhyt bussimatka jos kerkeät siinä ajassa lukea juuri ja juuri viestit läpi. No äläpä hermostu ei se minua haittaa
C) Kyllä minulla on muutakin elämää. Noin 200h ylitöitäkin vuodessa, harrastan myös ahkerasti eri asioita vapaa-ajallani.

En ole tuo jolle kommentoit, mutta eikö tässä ketjussa nimenomaan puhuttu heti vastaamisesta.

Vierailija
27/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysymys:

miksi ihmiset lataavat puhelimiinsa whatappeja, facebookkeja, sähköpostijuttuja ynnä muuta pikaviestintävälinettä (=tarkoitus olla tavoitettavissa), mutta sitten niitä luetaan ehkä kerran viikossa (jos muistetaan) ??

Vierailija
28/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa sitä ikuisuuksiin venyvää vuoropuhelua, mitä siitä syntyy kun tietää toisella olevan jo luuri kourassa kun odottaa viestiä. Vastaan kun itsellä on energiaa ja sellainen hetki,että jaksan mahdollisen syntyvän jaarittelun.

Vastaamista vitkuttavia asioita:

1) Tiedän keskustelun päättyvän siihen kärttämiseen koska sopisi nähdä, tulla käymään, tulla meille kyläilemään jne. Jos on muutenkin väsynyt ja kiireinen elämänsä kanssa, en jaksa tätä vatvomista. Useimmille ei auta se, että palaillaanko asiaan kun vähän arki rauhoittuu. Pitää alkaa sopia "ensi viikoksi, no entäs miltä teillä se seuraava viikko näyttää, ahaa no entäs ensi kuu, mitä teillä on stten syyskuussa ja varataan hei syyslomasta nyt jo joku päivä että tulette meille"... Stressaavaa. Vitkutan vastaamista hetkeen, jolloin jaksan paremmin.

2) henkilö on sellainen, jonka kanssa viestiä vaan pukkaa ja pukkaa. Etenkin jos reaaliajassa vastaa.

3) Tilanne on hektinen. Luen viestin jos olisi jotain superkiireellistä, mutta en pysty vastaamaan heti. On vieraita, olen kaupassa tms.

4) Viestissä ei ole mitään kiireellistä. Miksi pitäisi vastata heti, eikä rauhallisemman tilanteen tullen?

5) En tiedä mitä vastaisin ja haluan rauhassa meittiä asiaa.

Vierailija
29/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kysymys:

miksi ihmiset lataavat puhelimiinsa whatappeja, facebookkeja, sähköpostijuttuja ynnä muuta pikaviestintävälinettä (=tarkoitus olla tavoitettavissa), mutta sitten niitä luetaan ehkä kerran viikossa (jos muistetaan) ??

Ehkä niitä on jo vähän liikaa. Olen huomannut, että kun on tullut Facebook ja whatsapp, sähköpostia tulee luettua ihan liian harvoin. Sitten on vielä wilmat ja työ/opiskelusähköpostit jne, niin ei vain ehdi ja jaksa kaikkea edes päivittäin.

Ja edelleen, luulin, että tässä puhutaan siitä, että vastaamiseen menee useampi tunti tai jopa vuorokausi. Viikko on jo siitä aika kaukana.

Vierailija
30/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen, luulin, että tässä puhutaan siitä, että vastaamiseen menee useampi tunti tai jopa vuorokausi. Viikko on jo siitä aika kaukana.

Otsikossa luki : Miksei viestiin voi HETI vastata.

Okei, luet viestin kun oot menossa salille, päätät vastata vasta kotona. Tai luet viestin kaupassa etkä halua näpytellä siellä -> vastaat kun pääset kotiin.  Ne on ihan normaaleja käytäntöjä. Mutta miksi lukea viesti ja vastata usean päivän kuluttua?

Vierailija
31/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että joillain ihmisillä on ihan oikeasti muutakin elämää, kuin tekstarit tai some eivätkä nämä ihmiset pidä sitä puhelinta koko ajan tassussa/taskussa. Jos on kiireellistä asiaa, soita. Ja hanki ihmeessä muutakin tekemistä kuin toisten vastausten odottelu.

Vierailija
32/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oletan, että mikäli toinen ei vastaa parissa päivässä, niin en ole kiinnostavaa seuraa. Jos on kiireellinen asia, niin toki tavoittelen soittamalla.

Jos joku jättää kokonaan vastaamatta esimerkiksi tapaamista koskevaan viestiin, niin joidenkin suuntaan en ole enää ollut yhteyksissä. Tarkoituksena ei ole stressata ketään liialla viestittelyllä ja kyllä ihmiset sen vastausajan halutessaan löytävät.

Vierailija
33/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) nään viestin töissä/kaupassa/liikenteellä ollessa vaikkapa kelloa vilkaistessa ja totean ettei se ole kiirellinen hätäviesti ja jätän vastaamisen sopivampaan hetkeen

b) olen jonkun ihmisen seurassa, on epäkohteliasta neppailla niitä näitä toisen kanssa. Joskus sanon että anteeks mä vastaan nopeesti tai teen sen hetkessä kun kaveri poistuu vessaan tms.

c) viestin sisältö on jotain höpöhöpöä eikä sisällä kysymystä johon olisi tärkeä vastata heti. Whatsap aikanä näitä tulee paljon, keskustelu on ns auki koko ajan.

d) joskus viestitulva kyllästyttää ja haluan omaa aikaa, laitan puhelimen pois. Luotan siihen että tärkeässä ja kiireellisessä asiassa mulle soitetaan.

Vierailija
34/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi olla huolissaan, jos ei vastaa vuorokauden aikana. Onhan se tietty outoa ettei vastaa viestiin mikäli siihen voi nopeasti laittaa jotai ja vasta tunteja myöhemmin vastaa.

Vierailija
35/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä katsoi viestin, mutta tuli muuta ja unohti vastata. Myöhemmin sitten muisti asian...

Vierailija
36/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi varmasti sanoa miksei.

Vierailija
37/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei oikeesti ehdi.

A) Bussimatka kestää n. 10 minuuttia. Siinä ajassa ehdin juuri sopivasti kaivamaan puhelimen laukustani, lukemaan viestit ja laittamaan puhelimen takaisin laukkuun. En kuitenkaan ehdi kirjoittaa monelle ihmiselle "vastaan myöhemmin" tiedonantoa.

B) Minusta olisi todellakin turhaa vastata kiireettömään viestiin "vastaan myöhemmin", kun voin samana iltana vastata ihan kunnolla ja ajatuksen kanssa. Tästä syystä en noita "vastaan myöhemmin" - viestejä harrastakaan.

C) Kiva että sinä ehdit tehdä ylitöitäkin ja silti vastata aina heti saamiisi viesteihin. Minä en ehdi.

D) Aika selväsanaisesti vaadit vastaamaan edes sen "vastaan myöhemmin", jollei pitkää viestiä ehdi heti kirjoittamaan. Sitä paitsi, ketjussa puhutaan siitä, miksi viesteihin ei voi vastata heti. Tämä käy selvästi ilmi jo otsikosta.

Vierailija
38/43 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en jaksa sitä ikuisuuksiin venyvää vuoropuhelua, mitä siitä syntyy kun tietää toisella olevan jo luuri kourassa kun odottaa viestiä. Vastaan kun itsellä on energiaa ja sellainen hetki,että jaksan mahdollisen syntyvän jaarittelun.

Vastaamista vitkuttavia asioita:

1) Tiedän keskustelun päättyvän siihen kärttämiseen koska sopisi nähdä, tulla käymään, tulla meille kyläilemään jne. Jos on muutenkin väsynyt ja kiireinen elämänsä kanssa, en jaksa tätä vatvomista. Useimmille ei auta se, että palaillaanko asiaan kun vähän arki rauhoittuu. Pitää alkaa sopia "ensi viikoksi, no entäs miltä teillä se seuraava viikko näyttää, ahaa no entäs ensi kuu, mitä teillä on stten syyskuussa ja varataan hei syyslomasta nyt jo joku päivä että tulette meille"... Stressaavaa. Vitkutan vastaamista hetkeen, jolloin jaksan paremmin.

2) henkilö on sellainen, jonka kanssa viestiä vaan pukkaa ja pukkaa. Etenkin jos reaaliajassa vastaa.

3) Tilanne on hektinen. Luen viestin jos olisi jotain superkiireellistä, mutta en pysty vastaamaan heti. On vieraita, olen kaupassa tms.

4) Viestissä ei ole mitään kiireellistä. Miksi pitäisi vastata heti, eikä rauhallisemman tilanteen tullen?

5) En tiedä mitä vastaisin ja haluan rauhassa meittiä asiaa.

Kohdat 1 ja 2! Teen usein töitä etänä koneella ja kun pidän taukoja, saatan tsekata Facebookin tms ja kirjoittaa seinälleni tai johonkin päivitykseen jotain. Sitten joku huomaa minun olevan paikalla ja alkaa pommittaa yksäreillä, joihin en todellakaan kesken töiden aio uppoutua. Päätän palata asiaan kun kerkeän, mutta annas olla jos kirjoitat seinälle vielä jotain, niin yksityisviestin laittanut loukkaantuu, koska olen paikalla enkä keskustele juuri hänen kanssaan hänen maailman tärkeimmästä asiastaan. Mikään "jutellaan myöhemmin" ei riitä, vaan pitää todellakin piiloutua olemasta koneella tai on pakko jutella. Ettekö ihmiset oikeasti näe eroa reaaliaikaisella keskusteluun uppoutumisella ja satunnaisilla vastauksilla päivitykseen? 

Paras kuitenkin oli henkilö, joka kirjoitti minulle vihaisen yksityisviestin ja kun yritin selvittää asiaa, vetosi siihen että on niin kiireinen ihminen ettei kerkeä jäädä jankuttamaan asiasta. Tämän kanssa laitoin lopulta välit poikki kokonaan, ei siinä oikein ole muuta tehtävissä jos ihminen itse avaa keskustelun haukkumalla ja sitten ei anna toisen lainkaan puolustaa itseään. 

Vierailija
39/43 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten vielä toivoa kun henkilö vastaa vuorokauden sisällä?

Vierailija
40/43 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Itse olen elänyt suurimman osan elämästäni sitä aikaa kun kännyköitä ei vielä ollut. Miten te vastaamulleheti-tyypit olisitte pärjänneet?? Ja vaikka olisi joku whatsupp, aina ei vaan ehdi vastata. Mikä siinä on ongelma?