Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Dancing Queen voi olla hääkappale, ja vielä suosituin?

Vierailija
16.07.2016 |

Hesarin mukaan Dancing Queen on Suomen suosituin hääkappale, mutta eihän se ole pariskunnasta kertova laulu, eikä rakkauslaulu, vaan yksinomaan naista hehkuttava laulu!

Eli onko suomalaisista morsiamista nykyään iso osa sellaisia, joille häät ovat vain morsiamen juttu, eikä pariskunnan juhla ollenkaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa kappale sopii rennompaan häämeininkiin, sanoitus ei tietenkään liity kyllä avioliittoon pätkääkään.

"Does your mother know" voisi myös olla hyvä... :)

Vierailija
2/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, häät on morsiammen juhla, jossa morsiammen suku ja kaverit ovat yleisönä, sulhanen rekvisiittaa ja sukunsa vain tunnelman pilaajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai rentoja kappaleita olisi pilvin pimein, jotka kuitenkin jotenkin liittyvät parisuhteeseen, eivätkä vain naiseen?

Ap

Vierailija
4/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta, että on suosituin. Kuinkahan se on tutkittu? Laulun sanoja mietitään oikeasti aika vähän, usein häissä kuulee aika outoja valintoja. Olen kuullut häävalssina/-tanssina mm. Kastehelmi ja lumikukka ja Rakkaus on lumivalkoinen, jotka molemmat ihmetyttivät aika tavalla. Yhdellä pariskunnalla oli toisena valssina Häämuistojen valssi, mikä oli aika huvittava.

Vierailija
5/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vanha kunnon wt?

Vierailija
6/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella minun ystävällä on soinut Jenni Vartiaisen "Minä sinua vaan" häälauluna. Makunsa kullakin eikä siinä ole oikeaa tai väärää.

Vierailija
7/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abba esitti Dancing Queenin aikoinaan Kaarle Kustaan ja Silvian häissä (muistaakseni se myös kuultiin silloin ensimmäisen kerran julkisuudessa). Häät varmaankin esitettiin Suomen televisiossa suorana lähetyksenä, monien katsomana, ja sen myötä siitä kai tuli häälaulu.

Vierailija
8/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä nyt soitetaan sellaista turhanpäiväistä hyvänmielen musiikkia, jonka oletetaan miellyttävän kaikkia. Ei siinä joka laulun kohdalla ehdi syynätä, että kertoohan sanoitukset nyt varmasti tasapuolisesti miehestä ja naisesta ja parisuhteesta.

Vierailija
9/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy tuo Abban esitys, siis noista häistä.

Vierailija
10/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella minun ystävällä on soinut Jenni Vartiaisen "Minä sinua vaan" häälauluna. Makunsa kullakin eikä siinä ole oikeaa tai väärää.

HAH, sallikaa muna nauraa!!! Ne wt-idiootit jotka menee naimisiin tuon oksettavan itkuvirren tahdissa, on niiden avioliitto kirottu jo alusta asti. Surkimukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme