Miten Dancing Queen voi olla hääkappale, ja vielä suosituin?
Hesarin mukaan Dancing Queen on Suomen suosituin hääkappale, mutta eihän se ole pariskunnasta kertova laulu, eikä rakkauslaulu, vaan yksinomaan naista hehkuttava laulu!
Eli onko suomalaisista morsiamista nykyään iso osa sellaisia, joille häät ovat vain morsiamen juttu, eikä pariskunnan juhla ollenkaan?
Kommentit (10)
Jep, häät on morsiammen juhla, jossa morsiammen suku ja kaverit ovat yleisönä, sulhanen rekvisiittaa ja sukunsa vain tunnelman pilaajana.
Kyllä kai rentoja kappaleita olisi pilvin pimein, jotka kuitenkin jotenkin liittyvät parisuhteeseen, eivätkä vain naiseen?
Ap
Aika uskomatonta, että on suosituin. Kuinkahan se on tutkittu? Laulun sanoja mietitään oikeasti aika vähän, usein häissä kuulee aika outoja valintoja. Olen kuullut häävalssina/-tanssina mm. Kastehelmi ja lumikukka ja Rakkaus on lumivalkoinen, jotka molemmat ihmetyttivät aika tavalla. Yhdellä pariskunnalla oli toisena valssina Häämuistojen valssi, mikä oli aika huvittava.
Aika monella minun ystävällä on soinut Jenni Vartiaisen "Minä sinua vaan" häälauluna. Makunsa kullakin eikä siinä ole oikeaa tai väärää.
Abba esitti Dancing Queenin aikoinaan Kaarle Kustaan ja Silvian häissä (muistaakseni se myös kuultiin silloin ensimmäisen kerran julkisuudessa). Häät varmaankin esitettiin Suomen televisiossa suorana lähetyksenä, monien katsomana, ja sen myötä siitä kai tuli häälaulu.
Häissä nyt soitetaan sellaista turhanpäiväistä hyvänmielen musiikkia, jonka oletetaan miellyttävän kaikkia. Ei siinä joka laulun kohdalla ehdi syynätä, että kertoohan sanoitukset nyt varmasti tasapuolisesti miehestä ja naisesta ja parisuhteesta.
Youtubesta löytyy tuo Abban esitys, siis noista häistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella minun ystävällä on soinut Jenni Vartiaisen "Minä sinua vaan" häälauluna. Makunsa kullakin eikä siinä ole oikeaa tai väärää.
HAH, sallikaa muna nauraa!!! Ne wt-idiootit jotka menee naimisiin tuon oksettavan itkuvirren tahdissa, on niiden avioliitto kirottu jo alusta asti. Surkimukset.
Kaippa kappale sopii rennompaan häämeininkiin, sanoitus ei tietenkään liity kyllä avioliittoon pätkääkään.
"Does your mother know" voisi myös olla hyvä... :)