Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun hammaslääkäripäivystys, osaisiko joku neuvoa mihin kannattaa mennä?

Vierailija
16.07.2016 |

Äsken lohkesi hampaasta niin iso paikan palanen, että hampaan reunaakin siinä osa. Eli pikainen lähtö varmaan, kun tuntuu olevan aivan "auki". Olen yksityisellä käynyt, mutta ei tietenkään viikonloppuna voi sinne mennä ja taitaa lomallakin olla.
Joten mihin ihmeeseen mä soitan ja paukasen, kun en tiedä noista kunnallisistakaan (en kyllä haluaisi mennä) Joku tietää hyvän ja edullisen ratkaisun? Vastatkaa pliis!!! Ja kiitos ihan hirveesti!!!

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lohkesi? Kannattaako syödä lihaa jossa luunpaloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehtii kyllä odottaa maanantaihin. Multa lohkesi myös pala paikasta ja ihan omaakin hammasta, enkä menny samana päivänä vaan seuraavana. Vain todella kovissa säryissä olevat potilaat otetaan viikonloppuisin päivystykseen.

Vierailija
5/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.turku.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut/suun-j…

Tuolla lukee:

"Potilaat, jotka eivät täytä päivystyshoidon kriteerejä, ohjataan hoitoon muualle. Esimerkiksi tavanomainen hampaan tai paikan lohkeaminen ei edellytä päivystyksenä toteutettavaa hoitoa."

Vierailija
6/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat, jotka eivät täytä päivystyshoidon kriteerejä, ohjataan hoitoon muualle. Esimerkiksi tavanomainen hampaan tai paikan lohkeaminen ei edellytä päivystyksenä toteutettavaa hoitoa.

Vierailija
8/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisillä on usein lauantaisinkin vastaanottoja. Jos ei vapaa niin, varaa yksityisen nettisivuilta jo nyt hammasaika itsellesi maanantaiksi.

Vierailija
9/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säryn kovuus ratkaisee tarviiko hoitoa vai ei. Siis päivystyksessä. Eli jos on kova niin sitten.

Vierailija
10/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei maininnu särystä mitään.. Jos sitä olisi sitä särkyä, niin ap olisi sen nostanu tässä kyllä numero ykköseksi. Eli ap:n asia ei ole päivystysasia. Pitää odottaa maanantaihin.

Vierailija
12/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla lukee:

"Potilaat, jotka eivät täytä päivystyshoidon kriteerejä, ohjataan hoitoon muualle. Esimerkiksi tavanomainen hampaan tai paikan lohkeaminen ei edellytä päivystyksenä toteutettavaa hoitoa."

Niin, ohjataan muualle.Ap kuulisi sieltä mihin kannattaa mennä.

Vierailija
13/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Sain ajan heti! Säästit ison hakuvaivan! Kiitos! :)

Vierailija
14/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jo paikatun hampaan lohkeaminen voi viitata siihen, että hammas on päässyt uudelleen reikiintymään, jota ei ole huomattu. Varaudu, että on sitten tulossa isompi operaatio ja poraus sulle. Toivottavasti reikä ei ole edenny hampaan ytimeen asti, jolloin ainoana hoitona on siis juurihoito.

Vierailija
15/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Sain ajan heti! Säästit ison hakuvaivan! Kiitos! :)

Millä perusteella sait ajan, kun sulla ei ole särkyä?

Vierailija
16/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, täällähän on käyty :D

Mulla on paradontaalinen ongelma, eli olen erikoishoitoa vaativa tapaus. En todellakaan odota, että särky alkaa, kun tämä on ihan selvä juttu, eli auki koko hammas. Valtava amalgaamipaikka, jonka reunalla pieni kerros hammasta. Onneksi oli viisurista seuraava, ettei ihan "ossiväänäsiä" tullut :D

Poistetaan ja sitten lääkekuuri ja särkylääkettä. Kiva kesä, just poistettiin pari kk sitten yksi, kun halkesi koko hammas. Hammaslääkäri kertoi, että hänelle on myös käynyt niin. Ihan sama hammaskin, kun yleensä se on just tuo hammas mikä mullakin meni, mikä on herkkä halkeamaan. Kiitos myötätunnosta, sitä mä nyt kaipaisin :)

Vierailija
17/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menetkö suoraan hampaanpoistoon?

Vierailija
18/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Turussa hammaslääkäripäivystyksestä ajan 45 minuutin päähän. Heinäkuussa siellä on kuulemma aika hiljaista.

Vierailija
19/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menetkö suoraan hampaanpoistoon?

Näin mulle sanottiin. Hammasta ei ole näkyvillä kuin pieni kaistale, puolet on poissa ainakin. Olen jo sen ikäinenkin jo, että alkaa nämä vanhat amalgaamit mureta. Parodontti vielä siihen päälle, eli ikenet vetäytyy ja vihloo. Olen käynyt läpi Flap-leikkauksenkin, missä "raaputettiin" hammaskivet oikein kunnolla, eli leikattiin ikeniä auki. Ei mitenkään mukavaa! Hoitakaa ihmiset hampaitanne ja käykää säännöllisesti poistattamassa kivet.

Vierailija
20/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo parodontti tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan