Miksi joku tekee näin?? Taloyhtiön pesutupa
Asun kieltämättä hieman wt-alueella Vantaalla vuokratalossa. Silti ihmetyttää joidenkin asukkaiden käytös mitä tulee talon pesutupaan. Pestään pyykkiä muiden vuoroilla, ei siivota pesuaineroiskeita koneesta, keksitään jotain omia sääntöjä mitä kirjoitetaan varauskirjaan.
Tänään olin varannut itselleni toisen kahdesta kuivaushuoneesta, merkinnyt hyvin selkeästi varauksen varauskirjaan. Molemmissa huoneissa sellainen puhallin, joka kuivattaa pyykkiä nopeammin kuin se itsessään kuivuisi. Ripustin omat pyykkini siihen toiseen huoneeseen ja koska pesin vain yhden koneellisen, sinne jäi pari tyhjää narua taakse.
Nyt kävin hakemassa pyykkini ja joku toinen oli jättänyt jotain pöksyjään ja lakanoitaan niille tyhjille naruille, vaikka se toinen kuivaushuone oli aivan tyhjä eikä sinne ollut mitään varauksia! Eli aivan hyvin tämä minun jälkeeni pyykkiä pessyt henkilö olisi voinut laittaa ne omat pyykkinsä kuivumaan sinne tyhjään huoneeseen. Mutta ei, jostain syystä hän halusi laittaa ne omien pyykkieni sekaan minun varaamaani huoneeseen.
Millainen ihminen tekee näin? Mitä liikkuu tyypin päässä? Tuuli? Pelkäsikö se että hänen housunsa tuntevat olonsa yksinäisiksi siellä toisessa vapaassa kuivaushuoneessa? Ei tämä nyt mikään maailmaa kaatava juttu ole, mutta ärsyttää silti ja minusta on epämiellyttävää ajatella, että joku toinen on käynyt hiplaamassa pyykkiäni.
Kommentit (43)
Alusvaatteita en vie koskaan taloyhtiön kuivaushuoneeseen. Pikkupyykki kuivuu kotona, eikä kukaan "hiplaa" niitä.
Minäkin inhoan sitä, että joku naapuri koskee pyykkeihimme.
"Untuvatäkkisi ovat jo kuivia", totesi joku mies mennessäni kuivaushuoneeseen.
Älkää koskeko muiden puhtaisiin pyykkeihin!
Ystävällisesti, toki
Siisti naapuri, jolla OLI puhtaat täkit
Naapuri on väärässä.
Ap, ovatko nuo vuorot maksullisia vai ainoastaan organisointia varten?
Meillä vuoro maksaa 3 euroa, eikä todellakaan tulisi mieleen mennä tekemään pesutupaan yhtään mitään sillä hetkellä vapaana olevilla laitteilla, jos naapurilla on siellä varattu vuoro kesken ja vaikkapa kuivausrumpu ja mankeli vapaana. Se pesutupa on kaksi tuntia vain ja ainoastaan hänen. Me muuthan emme voi edes tietää, onko hän juuri tulossa tuomaan lisää pyykkiä tai mankeloimaan tms.