Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset uskovat vielä tänäkin päivänä jeesukseen ja jumalaan?

Kärpix
16.07.2016 |

Kyse on kuitenkin ikään kuin joulupukista lapsille, mutta tarina on suunnattu aikuisille. Rakennetaan isoja kirkkoja sekä rukoillaan ja veisataan virsia satuhahmoille. Voiko joku uskovainen avata tätä vähän. Miten esim. juuri äärettömän avaruuden satojen miljardien planeettojen joukosta juuri maapallolle syntyisi maailmankaikkeuden valtiaan poika Jeesus?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan uskovan pitäisi todistaa Jumalan olemassaolo. Sen, joka ei usko johonki, ei tarvitse todistaa sen asian olemassaoloa vastaan. Näin toimii tiede. Henkilönä Jeesus on ollut olemassa, on aiheuttanut ihmisissä sekaannusta ja kaikenlaista hämminkiä, varmasti on ollut hyvä puhuja. Mutta yliluonnollisiin kykyihin en usko. Ei ole aukottomasti voitu todistaa Jeesuksen ylösnousemusta ja mitä niitä muita nyt on.

Vierailija
42/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei voi todistaa. Siksi se nimenomaan on uskoa. Sama kuin uskoisi hammaskeijuihin. Tämän tietävät teologitkin, joten selittelyä piisaa. Jumalaa ei ole todistettu olemassaolevaksi tai olemassaolemattomaksi, joten Jumala on se ja sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Ihmisen tyhmyys on rajaton.[/quote

Itse uskon Jeesukseen, koska olen tuntenut sen voimavaikutuksen jne.. Raamattu itse todistaa sen, että "Puhe rististä on hullutus niille jotka kadotukseen mutta meille se on Jumalan voima. Te itse todistatte Raamattua todeksi käyttäytymisellään. Itse olen fyysikko ja toimin tutkijana ehkä olen sitten tyhmä :)

Vierailija
44/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiede sotketaan tähän keskusteluun? :D uskossa on kyse nimenomaan juuri siitä mihin ihminen uskoo. Minun uskoni ei pitäisi olla pois keneltäkään eikä kenenkään toisen usko ole minulta pois. Äänekkäästi tuputtamiset ja tuomitsemiset ovat minusta ihan yhtä pahoja, antaa jokaisen vain uskoa mihin uskoo ja elää omaa elämäänsä :)

Vierailija
45/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tiede sotketaan tähän keskusteluun? :D uskossa on kyse nimenomaan juuri siitä mihin ihminen uskoo. Minun uskoni ei pitäisi olla pois keneltäkään eikä kenenkään toisen usko ole minulta pois. Äänekkäästi tuputtamiset ja tuomitsemiset ovat minusta ihan yhtä pahoja, antaa jokaisen vain uskoa mihin uskoo ja elää omaa elämäänsä :)

Uskosi voi hyvinkin olla toiselta pois. Katsos, meilläkin on ryhmiä, jotka uskonsa takia pyrkivät rajoittamaan toisten ihmisten elämää lainsäädäntöä myöten. Ulkomailla tilanne on paikoin vielä hurjempi.

Jos uskovat eläisivät sitä omaa elämäänsä, ei ongelmaa olisi, mutta valitettavasti he eivät näin tee.

Vierailija
46/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärpix kirjoitti:

Kyse on kuitenkin ikään kuin joulupukista lapsille, mutta tarina on suunnattu aikuisille. Rakennetaan isoja kirkkoja sekä rukoillaan ja veisataan virsia satuhahmoille. Voiko joku uskovainen avata tätä vähän. Miten esim. juuri äärettömän avaruuden satojen miljardien planeettojen joukosta juuri maapallolle syntyisi maailmankaikkeuden valtiaan poika Jeesus?

Tuntuuko hyvältä parjata toisten uskoa?Saatko mielihyvän tunnetta siitä?

Psljon muutakaan ei saa kritisoida, tässä sinunlaisellesi kiva kiusanpaikka.Et taida tosiaan tuntea pyhän käsitettä

Niin pitkään kuin päiviräsäset ovat ihmisoikeuksia vastaan, niin sinun uskoasi parjataan. Elä sen kanssa. Ja eikö sen pitäisi olla hyvä? Kristityt luulevat yleensä olevansa oikeassa, kun niitä vastaan käydään.

Sä et ole kristitty? Mikä sä olet?

Vierailija
47/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan sana on sama eilen ,tänään ja iankaikkisesti.

Ilman Uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle.

Vierailija
48/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen ole mitenkään pystynyt selvittämään sitäkään, mistä elämä tulee. Mistä tulee henki sikiöön, toukkaan, hyttyseen? Maailma on mysteeri. Varmasti on olemassa paljon sellaista, mitä ihmisen aivot eivät pysty koskaan selvittämään. Oletteko kuulleet tarinaa kahdesta kultakalasta? Toinen sanoo, että ei usko Jumalaan. Toinen vastaa siihen, että miten sitten selität sen käden joka pudottaa meille ruokaa? Sama ihmisellä, ei meidän aivot riitä koskaan ratkaisemaan luomisen arvoitusta.

Pitääkö sinulle tuoda se Jumala silmiesi eteen? Itsehän sinä jo itsellesi vastasit, mistä mikäkin tulee? Tässä astuu esiin se Jumalan osuus. Jos sinulle kannettaisiin säkissä tuo Jumala silmiesi alle, niin se ei olisi enää uskon asia, vaan silloin siirryttäisiin kylmiin faktoihin ja sitä luojamme ei halua, koska ihminen ei usko silloinkaan. "Autuaita ovat he, jotka näkevät" eivät heitä autuaiksi tehneet, päinvastoin.

Vierailija
49/49 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskosi voi hyvinkin olla toiselta pois. Katsos, meilläkin on ryhmiä, jotka uskonsa takia pyrkivät rajoittamaan toisten ihmisten elämää lainsäädäntöä myöten. Ulkomailla tilanne on paikoin vielä hurjempi.

Jos uskovat eläisivät sitä omaa elämäänsä, ei ongelmaa olisi, mutta valitettavasti he eivät näin tee.

No jos luit minun vastaukseni oikein tarkkaan niin huomasit, että olen samaa mieltä siitä, että jokaisen tulisi saada uskoa tai olla uskomatta :) minä en tuputa enkä tuomitse, jolloin minun uskoni ei pitäisi olla keneltäkään pois. Eivätkä kaikki uskovat tuputa omaa uskontoaan, tosi ikävää yleistämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi