Minä vuonna mummosi ovat syntyneet?
Kommentit (95)
1923 ja 1929. Ensimmäiseksi mainittu vielä elossa, toinen kuoli vuoden 2015 joulukuussa.
1912 ja 1923. Molemmat kuolleet 2000-luvun alussa.
1921 ja 1937, nuorempi on vielä hengissä ja hyvävoimainen, oikeastaan paremmassa vedossa kuin osa lapsistaan...
Isänäiti syntyi 1902 ja kuoli 1993, äidinäiti syntyi 1926 ja kuoli 2011. Minä olen syntynyt 1986.
1925 isomummoni (elää)
1946 ja 1945 molemmat mummoni
1971 lasten mummo
Lisäksi on toinen isomummo mutten tiedä ikää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhat tähän ketjuun oikein vastailee? :O Suurella osalla mummot syntyneet 1906 tyyliin.
Mummon syntymävuosi ei välttämättä kerro mitään lapsenlapsen iästä. Mun 30-luvulla syntyneellä mummolla on lapsenlapsia syntynyt niin 70-, 80-, 90- kuin 2000-luvulla.
No näinhän se on, mutta silti vain jotenkin hämmästyin. Luulin siis tosiaan, että koska minä olen 4-kymppinen ja mummoni on syntynyt 1920 niin minua nuorempien palstailijoiden mummot olisivat syntyneet ennemminkin 30-luvulla. Mutta toisaalta isäni on mummoni esikoinen ja minäkin isän, että ehkä se selittää.
Ja siis omien lasteni toinen mummo on tosiaan syntynyt ennen minun tätä mummoani.No eihän se noin automaattisesti mene. Mullakin toinen mummo syntynyt 10-luvulla ja itse olen 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhat tähän ketjuun oikein vastailee? :O Suurella osalla mummot syntyneet 1906 tyyliin.
Vaikka tätä nyt on kovasti alapeukutettu, niin kyllä minäkin hieman hämmästyin, kun kuvittelin, että valtaosan mummot ovat syntyneet pikemminkin 30-luvulla kuin 1800-luvulla tai 1900-luvun alussa. Itse olen useamman vuoden yli viidenkymmenen ja olen kuvitellut olevani palstan "eläkeläisosastoa", mutta tämän ketjun ekalla sivullahan minä tunnen itseni melkein teiniksi :D
No joo, tokihan on varmasti niinkin, että tällaiset ketjut aktivoivat enemmän meitä vanhempia, kun nuorempaa osastoa ei hirveesti mummojen iät nappaa, jos kaikki edes heidän ikiään tietävätkään. Eli ehkei tämän ketjun perusteella voi ihan hirveän syväluotaavaa analyysiä palstan anatomiasta tehdä, varsinkaan kun ei tähän nyt kuitenkaan ole tullut kuin rapiat kolmekymmentä vastausta.
Niin ja omat mummoni ovat syntyneet Itsenäistymisen aikoihin ja kuolleet 80-luvun lopulla.
Ei niitä lapsia ennenkään aina teininä tehty.
Molemmat mummoni olivat työelämässä, virkanainen ja yrittäjä. He molemmat avioituivat vasta yli 30 -vuotiaina.
Toinen (1880 -luvulla syntynyt), sai isäni lähes viisikymppisenä, toinen (1900 -luvun alkupuolella syntynyt) sai äitini 35 -vuotiaana.
Itse olen syntynyt 1966.
1938 ja 1941. Nuorempi kuoli pari vuotta sitten ihan dementoituneena vanhuksena, kun taas tuota vanhempaa en vanhukseksi osaa mieltääkään, on niin älyttömän menevä ja aktiivinen ja rempseä. On se mielenkiintoista miten nuo voi vaihdella.
1933- elossa (pappa saman ikäinen, myös elossa.)
1949- elossa (pappa 1945, myös elossa)
Itse 1995-.
Ihana teräsmummo. Meilläkin on, on 97 ja käy vielä marjassa ja hakkaa halkoja :D