Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisimmät rullaportaat joissa olet ollut?

Vierailija
15.07.2016 |

Kungsträdgårdenilla Tukholmassa tuntui etteivät ne lopu ollenkaan, noin 30 metriä korkeat ovat. Kampissahan nostokorkeus on parikymmentä metriä ja pitkiltä nekin tuntuivat!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän jonkun, joka rakastaa rullaportaita.

Vierailija
22/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu rullaportaista, kammoan niitä, saan paniikkikohtauksen.

Ihanaa, että on joku kohtalotoveri. Kai sitä joutuu vielä vanhoiksi päivikseen muuttamaan jonnekin maalle, jos täällä ei enää kohta pääse liikkumaan. 

Mä joudun aina Kampin rullaportaissa mennä istumaan niille portaille, tulee niin paha olo. Näen usein myös painajaisia korkeista paikoista, joissa huojun, olen tippumassa. Itkua pidätellen joudun menemään ne Kampin härvelit. Ja aina istuen. Sitä ei kaikki ymmärrä, ja hymähtelevät. Onneksi oma mies ja äiti ymmärtävät, eivätkä ala häpeämään siinä tilanteessa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Hki-Vantaa, oli aika vaikuttavat!

Vierailija
24/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa pisin yksittäinen rullaporras.

Pisin monen rullaportaan "järjestelmä" Hong Kongissa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Central%E2%80%93Mid-Levels_escalator_an…

Vierailija
25/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Heathtrown lentokentällä, luulisin?

Kyllä koneisiin mennään siellä ilman rullaportaita, ne koneet laskeutuu...

Vierailija
26/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että on joku kohtalotoveri. Kai sitä joutuu vielä vanhoiksi päivikseen muuttamaan jonnekin maalle, jos täällä ei enää kohta pääse liikkumaan. 

Mä joudun aina Kampin rullaportaissa mennä istumaan niille portaille, tulee niin paha olo. Näen usein myös painajaisia korkeista paikoista, joissa huojun, olen tippumassa. Itkua pidätellen joudun menemään ne Kampin härvelit. Ja aina istuen. Sitä ei kaikki ymmärrä, ja hymähtelevät. Onneksi oma mies ja äiti ymmärtävät, eivätkä ala häpeämään siinä tilanteessa. :)

Miksi et käytä hissiä?

Vierailija
27/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan metron Park pobedy -aseman rullaportaat. 126 metriä.

Vierailija
28/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä hissiä?

Muistan lukeneeni täältä useammankin ketjun aiheesta, että vaunuttelijamamma on saanut sekarin, kun kauppakeskuksen hissiin on tunkenut joku tavallinen tallaaja.

Vierailija
29/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa joitain kuukausia sitten nainen kuoli rullaportaiden alapäässä pois astuessaan. Luukku petti ja portaita pyörittävä koneisto tappoi hänet. Oli IS:ssä ainaki uutinen siitä ja video. KArmaisevan näköistä oli.

Vierailija
30/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä hissiä?

Muistan lukeneeni täältä useammankin ketjun aiheesta, että vaunuttelijamamma on saanut sekarin, kun kauppakeskuksen hissiin on tunkenut joku tavallinen tallaaja.

Kiitos, juuri tämä takia. Koska en ole vaunujen kanssa, tai invalidi, ei minusta ole kohteliasta täyttää sitä hissiä, ja jättää sitä tarvitsevat odottamaan. Kun kuitenkn ne rullaportaat selviän, niin eikö se ole parempi niitä käyttää? Siellä on monella ihmisellä kiire, niin en ala viemään hissiä heiltä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Ja eikö tuollainen itsensä altistaminen pelottaviin, mutta normaaleihin tilanteisiin ole ihan terapeuttista? :)

Vierailija
31/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa istua, ei mua haittaa. Vaatteet tosin voivat likaantua. Itse käytän hissiä ja oikeutan sen sillä että mun vammani eli liukuporrasangstini ei vaan näy päälle päin. :) Enkä ole tilivelvollinen tuntemattomille vaunumammoille tai muille. Hyvä keskustelu muuten, kiva tietää ettei ole yksin tämä kummallisuuden kanssa.

Vierailija
32/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin lentoasemalla oli aika pitkät, ilmeisesti pidemmät kuin Kampissa. New Yorkissa muistaakseni jossain metroasemalla oli kanssa ihan jumalattoman pitkät portaat, tuntui ettei lopu koskaan. Reilusti pidemmät kuin Hki-Vantaalla. 

Vierailija
33/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa on aina kiva testata kuntoa rullaportaissa. Ei kun tietokonerepun selkään ja harppomaan rullaportaita ylös kaksi askelmaa kerralla. :) Kyllä maitohapottaa ja hengästyttää ylhäällä, jos on huono kunto.

Vierailija
34/34 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta hissiä voi käyttää jos on oikein paha liukuporraskammo. Tosin ne haisee yleensä kammottaville että niitä ei ainakaan mielellään Hesassa käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä