Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa naimisiin ja sukunimiasian kanssa on nyt ongelma

Vierailija
15.07.2016 |

Olen menossa naimisiin miesystäväni kanssa lähiaikoina, ja meille on tullut riitaa sukunimen vaihto asiasta. Minulla itselläni on aika harvinainen ja hieno sukunimi ja miehellä yleinen Korhonen/Virtanen tyylinen nimi. En tahdo missään nimessä vaihtaa omaa nimeäni enkä haluaisi miehen ottavan minun nimeäni, sillä mielestäni mies ei oikein sovi minun sukuuni yhtään ja minun sukunimeni hänellä kuulostaisi ihan tyhmältä. Mies taas haluaisi, että tulevalla perheellämme on sama sukunimi, koska perhe olisi siten yhtenäinen. Minun mielestäni voimme olla ihan yhtä yhtenäinen perhe, vaikka meillä olisi eri sukunimet. Olen yrittänyt mm. perustella miehelle omien sukunimien pitämistä sillä, että sukunimenvaihdosta syntyy vain lisää vaivaa, kun ajokortit, passit ja kaikki pitää uusia. Olen myös ehdottanut, että tulevat lapsemme saisivat miehen sukunimen mikäli hän suostuisi, että pidämme omat nimemme naimisiin mentäessä.
Mies kuitenkin jääräpäisesti haluaa perheelle yhden ja saman sukunimen, tai muuten hän ei mene naimisiin. Auttakaa mitä voisin tehdä, jotta saisin suostuteltua miehen menemään naimisiin mutta pitämään oman nimen? En halua menettää miestä vaan haluan olla hänen kanssaan loppuelämän tämän takia.
N28

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhdysnimi. Tyyliin Schildts-Mäkinen. Miksei miehelle myös. Lapsille sitten miehen nimi tai miten päätätte. Yleisessä sukunimessä on nykyaikana hyvätkin puolet, kun ihmiset stalkkaa toisiaan netissä. Tavallisella nimellä on helpompi säilyttää yksityisyytensä, kun on paljon samannimisiä. Lapsethan voivat myöhemmin vaihtaa erikoisempaan nimeen, jos siltä tuntuu. Mutta varmaan ainakin nuorena on "someturvallisempaa" olla tavallisen niminen.

Tuntuu kyllä oudolta, jos sukuunne ei mahdu kaikenlaisia ihmisiä. Meinaatko, ettei sukusi tue avioliittoanne ja sinä et sitten puolusta miestäsi asiassa.

En tahdo muuttaa nimeäni yhtään mihinkään. Yhdysnimeä kumpikaan meistä ei halua. Tuo yksityisyysjuttu ei pelota minua ollenkaan. 

N28

Vierailija
22/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö naimisiin. No itseasiassa erotkaa vaan suosiolla. Jos kumpikin on noin joustamaton, että häätkin uhataan peruuttaa jos ei toinen tee niinkuin toinen haluaa, niin teillä tulee isoja ongelmia myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme