Kuuluuko suomalaisiin tapoihin oman puolison mollaaminen ja lyttääminen muiden kuullen?
Tätä olen pohdiskellut, että tapahtuuko tätä jokaisissa kansallisuuksissa ja kulttuureissa?
Olen menettänyt uskon miehiin ja onnellisiin parisuhteisiin... työskentelen tehtaassa ja suurin osa meistä duunareista on miehiä ja usein saa kuulla miesten suusta vaikka mitä negatiivista kotioloista.. "joo voin jäädä tuplavuoroon, eipähän tarvitse kotiin mennä kuuntelemaan valitusta", "ei sille akalle kelpaa mikään", kysyttiin onko sulla hyvä vaimo "ei ole"... ja näitähän riittää.
Toki tapahtuu naistenkin osalta miesten lyttäämistä "ei se ukko saa mitään aikasiksi", "ei se ikinä opi ... "
Mistä luulette että tämä johtuu? Jos on huono olla miksi ollaan yhdessä? Tulee paha mieli itselle kun ajattelen puhuuko minunkin mieheni tuohon sävyyn minusta kavereilleen ja työkavereille.
Kommentit (7)
Omassa tuttavapiirissä oli muutamia puolisoidensa mollaajia ja kyllä se heidän kohdallaan eroa ennusti. Eroja sitten on tullut useammallekin nelikymppiselle pariskunnalle.
Tosin se hieman ihme, että eräskin tuttava valitti lähes aina perheestään ja miehestään. Saattoi tehdä sitä myös kun olivat kylässä. Perhe-elämä tuntui olevan jatkuvaa riitelyä ja kotona huutamista. Sitten mies halusikin eron ja tuttava alkoikin roikkua tässä miehessää. Avioerosta toipuminen on ollut vaikeaa ja nyt sitten puheet ovat tätä lajia, että "kyllä se Pasi sitten oli tosi hyvä mies".
Kuitenkaan kaikki tuntemani pariskunnat eivät tee tätä.
Osan mielestä kyllä. Milloin kotona odottaa vanha harppu, milloin juoppo sika..
Tai sitten vain nälvitään mukamas hienostuneesti toisen käyttäytymistä, puhumista, vähätellään, arvostellaan, naureskellaan ja suorastaan haukutaan parhaimmillaan muiden ja puolison kuullen.
Tahditonta, ala-arvoista ja ennenkaikkea törkeää sitä omaa puolisoa kohtaan! Ja tätä tekevät molemmat sukupuolet iästä riippumatta. Olen aina ihmetellyt (ihan ääneenkin), miksi sitten pitää toisen kanssa olla, jos on noin ikävää. Ja miltäköhän siitä puolisosta mahtaa tuntua, kun tuollaista joutuu kuuntelemaan?
Ei tuollaista tarvitse kenenkään kuunnella tai sietää.
Mä en ole koskaan töissä puhunut miehestäni.
Kyllähän tämä on naisten erityisosaamisalue. Jos et ole vielä sitä huomannut.
Itselläni on venäläinen puoliso. En itse harrasta puolison mollaamista muille, enkä usko hänenkään sitä harrastavan. Puolisoni äiti taas harrastaa tällaista julkista mollaamista, ja myös miehen läsnäollessa, ja olen huomannut, että kaikki tapaamani venäläisnaiset harrastavat tuota. Olen huomannut, että miehiä jopa nöyryytetään julkisesti, ja minusta se on hyvin kiusallista, ja olen monessa tilanteessa suorastaan järkyttynyt siitä, miten venäläisnaiset kohtelevat puolisoitaan, ja vieläpä muiden kuullen. Että siinäpä saavat kyytiä stereotypiat heikoista, nyrkin ja hellan välissä olevista venäläisnaisista... Venäläismiesten en taas ole koskaan huomannut puhuvan samaan tyyliin vaimoistaan.
ei