Samanarvoiset lahjat
Taas meni synttärit ja sama kuvio kuin ennenkin. Enkö mä tyhmä ikinä opi!
Ystävättäreni synttärilahjaan +kukkiin meni n. 100€. Seuraavalla viikolla oli hänen tyttärensä synttärit. Ostin tytölle toivomuksensa mukaan lahjan, jonka arvo oli 79 €+ kaupunkireissu ruokineen ja jätskeineen. Kaupungistakin osteltiin vielä muutama kiva härpäke.
Olen pitkäaikaistyötön ja raha tiukassa, mutta olin säästänyt kevään näihin.
No, tuli minun syntymäpäivät ja kutsuin tietty kaffelle. Tuli koko 5 henkinen perhe ja piirakat ja kakut sekä marjakipot tyhjeni. Oli tulossa vielä illemmalla muutama muukin vieras ja äkkiä kipaistava kauppaan kun nämä omatekemät herkut oli loppu (niitä oli pellillinen mustikkapiirakkaa sekä kakku+ pikkuleivät).
Lahjaksi sain kukan jota markettimme myy 4,95€ sekä bling blig helminauhan samaisesta marketista - ei niin tyyliäni sillä olen enempi luomutyyppi, jonka ystäväni kyllä tietää.
Nyt mielenkiinnolla odotankin kuinka moni toteaa minut oudoksi narisijaksi kun mittailen lahjojen arvoja, mutta silti jos nyt viimein oppisin kun joka vuosi käy näin.
Omalla lahjallani haluan kertoa, että arvostan ystävyyttämme ja haluan ilahduttaa, mutta ilmeisesti on yksipuolista. Eikä se aina ole ole lahjan arvosta kiinni vaan siitä että olisi edes viitsinyt ajatella lahjan saajaa eli onko yhtään saajan oloinen.
Vielä, tämä perhe on erittäin hyvin toimeentuleva eikä ole rahasta kiinni.
Kommentit (4)
Harmillistahan tuo on, nimenomaan tuo kun tuntuu ettei sinua yhtään mietitä. Jatkossa, älä enää näe vaivaa heidän lahjojensa suhteen.
Älä osta kenellekään kalliimpia lahjoja kuin mihin sinulla on varaa.
Tulin surulliseksi sinun puolestasi. Miksi olette ystäviä? Mikä yhdistää?
Ymmärrän. Yritä nyt vaan oppia. Hän ei arvosta sinua.