Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mielestäsi ylinopeutta ajavalle "antaa tietä"?

Vierailija
15.07.2016 |

Jos itse ajan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta (todellinen gps:n nopeus), niin en tee pienintäkään elettä, että jotenkin antaisin tietä jollekin idiootille joka pyrkii ohi.

Sitten eri asia on muuta liikennette hitaammin kulkeva, jolla on mielestäni velvollisuus helpottaa muiden ohittamista antamalla mahdollisuuksien mukaan tietä.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on varaa antaa tilaa. 

Vierailija
2/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tietä jos se on mahdollista. Pidän hajuraon huonoihin kuskeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, liikenteessähän pitää aina kouluttaa muita.

Vierailija
4/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä kiire, niinku muillakin niin kyllä pitää antaa tilaa.

Vierailija
5/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi ainuttakaan syytä olla antamatta.

Vierailija
6/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala bussipysäkeille tms hidastelemaan mutta hyvissä ohituspaikoissa annan reunassa ajamalla ymmärtää että vois mennä ohikin jos on kiire metsähallituksen puolelle tai saamaan sakot.

Vierailija
7/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski79 kirjoitti:

Mulla on välillä kiire, niinku muillakin niin kyllä pitää antaa tilaa.

Niin, kiirehän tunnetusti oikeuttaa ajamaan ylinopeutta.

Vierailija
8/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku valitsee ylinopeuden ajamisen, miksi mun pitäisi jotenkin mukautua siihen? Menköön ohi, kun sellainen paikka on, mutta en mä kyllä keksi, miksi mun pitäisi katsella jotain ohituspaikkoja sellaiselle.

Vierailija
9/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä meillä aloittajana kunnon minäminä-ihminen. Jos 120alueella motarilla joku ajaa ohituskaistaa 115 ja ap haluaisi ohi, on 115 ajava ap:n mielestä velvollienn antamaan hänelle tietä.

Mutta auta armias jos ap ajaa sen tasan 120 ohituskaistalla (jolloin ei välttämättä edes pääse ohi niistä oikean kaistan autoista, vaan tuloksena 2 samaa tahtia etenemää jonoa...) ja joku kehtaa tulla perään vaikka sen hurjat 125 lasissa, ei ap koe mitään velvoitetta väistää, vaan vittumaisuuttaan jää eteen.

Voi luoja mitä ajattelua

Vierailija
10/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voin vaivattomasti antaa tilaa, teen sen, mutta en nyt sen kummemmin yritä löytää paikkaa, jossa toinen voi ohittaa.

Vierailija
11/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on kiire, yritän kyllä helpottaa ohittamista sen minkä pystyn.  

Vierailija
12/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä meillä aloittajana kunnon minäminä-ihminen. Jos 120alueella motarilla joku ajaa ohituskaistaa 115 ja ap haluaisi ohi, on 115 ajava ap:n mielestä velvollienn antamaan hänelle tietä.

Mutta auta armias jos ap ajaa sen tasan 120 ohituskaistalla (jolloin ei välttämättä edes pääse ohi niistä oikean kaistan autoista, vaan tuloksena 2 samaa tahtia etenemää jonoa...) ja joku kehtaa tulla perään vaikka sen hurjat 125 lasissa, ei ap koe mitään velvoitetta väistää, vaan vittumaisuuttaan jää eteen.

120 km/h ajavalla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta siirtyä moottoritien oikealle kaistalla, jos hän itse on ohittamassa esim. rekkajonoa ja joku audi-mies rupeaa puuskuttamaan takana. Hän voi aivan rauhassa tehdä ohituksen loppuun ja audi-mies voi vaikka tukehtua karvanoppiinsa.

Vierailija
13/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin kuopusta synnyttämään iltapäiväruuhkaassa Kätilöopistolle, sen mitä tajusin, niin haipakkaa mentiin ohituskaistaa. Mies vilautti pitkiä niille, ketkä eivät hoksanneet antaa tietä ja kaikki antoivat kohteliaasti mennä ohi. Ainut kerta elämässäni kun tällä metodilla on menty minnekään.

Vierailija
14/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, liikenteessähän pitää aina kouluttaa muita.

Kyllä! Minäkin ajan vaikka päin punaisia antaakseni takaani punaisia päin ajavalle tilaa. Kohtelias kun olen.

Vierailija
15/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, jos kyseessä on hälytysajossa oleva ambulanssi/paloauto/poliisiauto. Reilusti tien oikeaan reunaan, bussipysäkille tai vaikka pikkutielle.

Tavan autoilijoita väistän jos on hyvä näkyvyys ja ohi on helppo päästää. Perässä kärkkyvät kaaharit saavat tyytyä katselemaan jarruvalojen välkytystä.

Välillä tosin on parempi vain väistää, tai voi tulla karua jälkeä ja taas on hälytysajoneuvoilla tekemistä. Tai Monosella...

Vierailija
16/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 km/h ajavalla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta siirtyä moottoritien oikealle kaistalla, jos hän itse on ohittamassa esim. rekkajonoa ja joku audi-mies rupeaa puuskuttamaan takana. Hän voi aivan rauhassa tehdä ohituksen loppuun ja audi-mies voi vaikka tukehtua karvanoppiinsa.

Jospa kuitenkin seuraavalla kerralla katsot taakse ennen kuin tuuppaat ohittamaan sitä rekkajonoa  sitä sataakahtakymppiäsi, ettei takaa tulevan tarvitse polkaista jarruja pohjaan. 

Vierailija
17/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mä en tarkoittanut että sitä rekkajonoa ohittaessaan, nimenomaan OHITTAESSAAN, ei samaa vauhtia sen toisen kaistan kanssa edetessä pitäisi lähteä poukkoamaan sinne oikealle kaistalle rekkojen väliin.

Kuten tekstissä sanoin, on oikein hyvää ajattelua vain periaatteesta ja vittumaisuuttaan jäädä siihen eteen kökkimään samaa vauhtia, kun kerran olisi se toinenkin kaista tähän touhuun!

Vierailija
18/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustavuus on tärkeä liikenteen sujuvuuden kannalta ja joo, omalta osaltani olen valmis helpottamaan muidenkin elämää koska kaikki voittaa sillä tavalla.

Vierailija
19/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tietä, väistän, alennan ajonopeutta jonossa, teen turvaväliini ängenneeseen uuden turvavälin, risteyksessä hidastan jos vasurista tullut ei ymmärrä väistämisvelvollisuuttaan jne jne. Kouluttakoot muut, ajan niin paljon, etten halua stressata liikenteessä yhtään enempää kuin on pakko. Haluan ajaa turvallisesti ja muiden kouluttaminen, omien asenteiden näyttäminen tai minäminäminä-meininki ja turvallisuus ei toimi yhteen.

Vierailija
20/85 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa edes ne antaisivat tilaa, jotka ajavat 10-20 km/h alinopeutta! Mutta kun ne ovat niin seniilejä, etteivät seuraa nopeusrajoituksia saatika että huomioisivat muuta liikennettä

Sinun aiheuttama "ongelma" on marginaalinen eikä minusta tarvitse väistää, jos ajaa tasan nopeusrajoituksen mukaan (ja oikeasti niin eikä oman valehtelevan mittarinsa mukaisesti)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi